IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Flying Lotus (electronic, experimental, psych)
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-07-2010 15:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Een naam die me bij blijft,
het beste wat Warp dit jaar al heeft uitgebracht,
werkelijk hypnotiserend


www.myspace.com/flyinglotus






signature


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 23-07-2010 15:47 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Ja, Flying Lotus is een van de meest interessante artiesten in de electronica van de afgelopen jaren. Een unieke combinatie van hiphop, glitch, electro, funk en wat niet nog meer. Hoewel veel mensen die laatste plaat 'Cosmogramma' minder vinden van Los Angeles, vind ik die laatste plaat misschien nog wel eigenzinniger.

Langzaamaan is er een kleine genre ontstaan met dit soort muziek (door mij betiteld met 'Glitchhop'): Samiyam, Hudson Mohawke, Nosaj Thing, Harmonic313, Mike Slott. Zeker het checken waard!




kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-07-2010 15:49 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Dat nummer 'Quakes' is wat eentonig en irritant. Dat andere nummer is wel tof.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 23-07-2010 15:49]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 23-07-2010 15:51 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Met muziekjes:





[Dit bericht is gewijzigd door Cainam Ladicius op 23-07-2010 15:52]



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-12-2010 20:02 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2010 15:47 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Langzaamaan is er een kleine genre ontstaan met dit soort muziek (door mij betiteld met 'Glitchhop'): Samiyam, Hudson Mohawke, Nosaj Thing, Harmonic313, Mike Slott. Zeker het checken waard!



Ben nu ook de precieze naam van het genre kwijt (of toch een term die ik ergens gelezen had), maar dat maakt niet uit. Het is in ieder geval wel prachtige muziek. Gebaseerd op J Dilla (Donuts), maar dan een paar forse stappen verder. Teebs is ook een aanrader, check zijn nieuwste plaat, Ardour, of zijn EP met Jackhigh, The Tropics.

Glitch-hop is trouwens andere muziek (hokjesdenken ftw ). Da's meer dingen als edIT, Boreta, The Glitch Mob, ...

Maar het gaat hier nog steeds over Flying Lotus. Ik ben al een tijdje fan van Los Angeles en eindelijk is Cosmogramma nu wat aan het groeien. Geniale artiest, sowieso.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 27-12-2010 11:42 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

glitch hop = autechre = win

Heb dit even beluisterd. Niet echt interessant. De productie en de sounds zijn wel vet gedaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 27-12-2010 11:42]


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 27-12-2010 16:36 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik vind dit wel te gek. Sowieso leuk dat het op dit forum steeds meer over echte muziek gaat!


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-12-2010 17:00 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

even normaal doen tegen niet echte muziek


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 27-12-2010 17:03 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Mijn excuses aan alle mensen met een inferieure smaak.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-01-2011 13:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



triep


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-05-2011 23:05 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Schop!



Sowieso niet te onderschatten, deze knul. Held!


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 18-05-2011 23:17 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Check ook die shit van zijn eigen label Brainfeeder. Vooral Teebs - Ardour is een dikke aanrader

http://www.discogs.com/label/Brainfeeder

[Dit bericht is gewijzigd door Cainam Ladicius op 18-05-2011 23:17]



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-05-2011 23:21 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Die Teebs heb ik een post of zeven geleden ook aangeraden Maar die mag ook best nog wel wat meer vermeld worden

Brainfeeder is inderdaad een erg interessant label.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Argh
Usericon van Argh
Posted 18-05-2011 23:39 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht



punt.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-05-2011 23:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

werkelijk punt


signature


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 19-05-2011 0:25 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2011 23:21 schreef BenKnuckles het volgende:
Die Teebs heb ik een post of zeven geleden ook aangeraden Maar die mag ook best nog wel wat meer vermeld worden

Brainfeeder is inderdaad een erg interessant label.


Haha, lol. Dan raad ik Bahwee en Juj aan Iets minder experimenteel en iets meer hip-hoppy, maar zeker fijne sound.





rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 19-05-2011 11:26 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

Vond het op Lowlands vorig jaar erg vet.
We zijn er later nog heen geweest in de melkweg maar toen was het echt een stuk minder helaas.


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Argh
Usericon van Argh
Posted 16-08-2012 20:56 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Er komt een nieuw album aan en er staat een nieuw nummer online met Erykah Badu



Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 24-07-2014 19:10 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Op 6 oktober komt er een nieuwe plaat met de naam You're Dead! Daar kijk ik echt zwaar naar uit, Until The Quiet Comes vind ik een van de beste platen van de laatste vijf jaar!



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 24-07-2014 21:23 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Oh verdorie, moet de vorige nog beluisteren. Maar ben wel benieuwd naar die nieuwe plaat.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Buried
Usericon van Buried
Posted 25-07-2014 12:59 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

Tot nu toe enkel Cosmogramma gehoord, maar wat is dat goed zeg _O_



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 19-12-2014 18:08 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Wat vinden jullie van You're Dead? Ik vind het echt een fenomenale plaat die tot het beste van het jaar behoort. Jazz à la Mahavishnu Orchestra, Miles Davis en John Coltrane naar de digitale dimensie gestuurd. Vooral de eerste vijf minuten is echt een proggy explosie met piepende en scheurende freejazzsaxofonen.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 19-12-2014 19:08 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Om de een of andere reden heb ik het na Cosmogramma niet meer gevolgd, had het wat met hem gehad. Misschien toch eens bijbenen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-01-2015 17:17 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Erg vette shit.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 27-03-2019 7:24 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2015 17:17 schreef Dirge for november het volgende:
Erg vette shit.

Ja, man. Topartiest. Moet alleen dat nieuwere werk nog horen. Ik loop acht jaar achter.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 24-05-2019 19:50 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Na vijf jaar eindelijk weer een nieuwe plaat, vandaag uitgekomen: Flamagra. Zijn langste plaat (67 minuten) tot nu toe, maar het verveelt geen moment. Hij noemt het zelf de opvolger van Cosmogramma, maar ik hoor er ook best wat van de dromerige Until the Quiet Comes-sfeer in. In ieder geval een heel stuk minder druk dan You're Dead met een heel erg breed palet aan stijlen, maar het is onmiskenbaar Flying Lotus. Ik plaats geen voorproefjes, dit zijn van die platen die je als een geheel moet luisteren.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 24-05-2019 19:54]



Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen