|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik vind het maar een vage term. Het is gewoon een vaag label voor mensen die 'niet-westerse' muziek verder niet kunnen plaatsen. Te vergelijken met de 'brede definitie' van pop of moderne kunst. Zowel 'moderne kunst' als 'wereldmuziek' categorizeren door iets anders buiten te sluiten, ipv duidelijk te zijn over wat het zelf wel is. Ik vraag me zelfs of de palingsound wereldmuziek genoemd zou worden als Volendam niet in het Westen zou liggen :p (PS. Wereldmuziek vs. Marsmuziek? ) ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
quote: Gaaf. Will do, dank voor de tip. You have time. You are doing fine. |
|
quote:Ik ben gek op Arabische muziek, maar wat n platgeslagen stem en ditto muziek zeg. Als t dan modern moet zijn, check Sout-El-Leil's "FIfth Sun", of wat moderne Libanese popmuziek: When your people matter, menstrual health matters |
|
Van mij hoeft het niet modern te zijn hoor Die clip die jij post vind ik dan juist weer standaard popmuziek met 'toevallig arabisch getinte' zang. Enne, eens met de opmerking term wereldmuziek. Krijg daar altijd een enorm jeuk van. *Beelden van aquarellerende djembé spelende vrouwen in de overgang* Wat vinden we hiervan? Blijf het een gaaf album vinden: www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
Ik vind jouw clipje saai, sorry. Er zit weinig in van de bekende ornamentuur en frasering die Arabische muziek nou juist zo mooi maakt. Ik zou t ook niet snappen als je t verschilt niet zou horen. Of eea je smaak wel/niet is, is natuurlijk een persoonlijk iets Ik vind t eerlijk gezegd meer naar Indiaas nijgen wat ze doet, maar in dat opzicht vind ik dat t een beetje flets allemaal is. Anyway When your people matter, menstrual health matters |
|
ik zoek een Afrikaans nummer - denk Franstalig - jaren negentig - stijl van Wes - maar een Oosters jodelende zangeres - E-yo E-yo *20 signature |
|
quote: Niet Franstalig, maar wel jaren negentig en E-yo E-yo op 0:51 one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
oeioeioei, neenee, AFrikaans of Frans was het. en halfweg het nummer of naar het einde toe wordt er op zijn Ofra Haza's "Oosters gejodeld" met zo een typische overslag he-yo o-o-o o-o-o o-o-o he-yo o-o-o o-o-o o-o-o ... genre dit [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 24-05-2021 14:24] signature |
|
Daar wil ik in de verzengende savanne hitte wel achteraan rennen. |
|
kut dat nummer klopte niet lijkt hier op halfweg het nummer is er een soort van Oosterse zang - die doet denken aan Ofra Haza. [ signature |
|
gevonden signature |
|
|
|
Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
Gaaf! Ik luister al tientallen jaren naar diverse Indiase muziek, en zeker ook kruisbestuivingen tussen jazz en karnataka, of (recenter) tussen metal en konnankol When your people matter, menstrual health matters |
|
Veel van deze muzikanten zitten in t Berklee Indian Ensemble overigens When your people matter, menstrual health matters |
|
https://terangabeat.bandcamp.com/album/ormenion zo'n beetje mijn beste recente ontdekking. Soort van proggy uitvoering van oost balkan muziek erg sterk. |
|
"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
ben eindelijk begonnen met het doorspitten van Azeri gitaar shred. Begonnen met Rüstəm Quliyev echt cool wat hij doet https://rustemquliyev.bandcamp.com/album/azerbaijani-gitara |
|
Heel gaaf zo op eerste gehoor helemaal mijn ding. When your people matter, menstrual health matters |
|
Of wacht dat je van dit heerschap. Servische/Balkan frasering, wat meer richting de shred (en hij behoort echt tot de top gitaarshred solisten!), maar als je je ogen dicht doet is het af en toe net alsof je een klarinet hoort spelen, kippenvel When your people matter, menstrual health matters |
|
leuke momenten maar te conventioneel shred waar ik juist niets mee heb. |
|
DT kan ik vind de combi wel mooi When your people matter, menstrual health matters |
|
Pure ooraids. Mensen die dit vrijwillig luisteren zouden ze in een greppel met nekschoten moeten afmaken. |
|
In de jaren 90 was jij vast een bink nu een beetje uitgerangeerd, op alle vlakken When your people matter, menstrual health matters |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |