IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : ReVamp
ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 10-08-2010 11:58 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Kon er nog niks over vidnen, Bij deze dan.

Nieuwe band van Floor Janssen, die men natuurlijk nog kent van After Forever. Op Graspop gespeelt dit jaar en in het najaar nog op het gratis Appelpopfestival. Zin in! Niet slechte band.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-08-2010 12:01 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Fantastische openingspost weer!

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 10-08-2010 12:02 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Ik vind er werkelijk geen ruk aan. Zo anders dan AF is het echt niet, en val er dus binnen 2 minuten bij in slaap.

Black seeds of bunny!

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-08-2010 12:04 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2010 12:02 schreef Nyghtslave het volgende:
Ik vind er werkelijk geen ruk aan. Zo anders dan AF is het echt niet, en val er dus binnen 2 minuten bij in slaap.

After Forever was vroeger anders best een goede band.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 10-08-2010 12:10 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2010 12:04 schreef Onweerwolf het volgende:
After Forever was vroeger anders best een goede band.

True, maar tis nu toch wel al 9 keer uitgekauwd en opgekotst

Black seeds of bunny!

Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 10-08-2010 16:56 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Nee jij.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-08-2010 17:01 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2010 12:10 schreef Nyghtslave het volgende:
True, maar tis nu toch wel al 9 keer uitgekauwd en opgekotst

Bedoel je de band of het genre?

De band vond ik op hun laatste albums juist steeds sterker worden en dat Floor hier op voortborduurt ligt eigenlijk wel voor de hand.

Qua genre ben ik benieuwd waar jij ze onder schaart.
Het is gewoon metal maar vanwege het 'female fronted feit' ga ik er eerlijk gezegd vanuit dat je het, zoals vele anderen onterecht menen te moeten doen, in de Gothic hoek plaatst.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 10-08-2010 17:10 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Heb After Forever idd wel altijd als gothic rock gezien ja. Niet dat alles wat female fronted is dan maar gothic rock moet zijn, maar wat mij betreft viel het daar toch echt onder. En het is niet eens zozeer het genre, hoewel ik het wel een beetje een gimmick vond worden op een gegeven moment. Ik ben gewoon een beetje klaar met AF, en ReVamp is voor mij gewoon een beetje AF 2.
En ik zeg ook alleen maar dat ik er persoonlijk dus echt geen hol aan vind. Dan luister ik liever naar Tarja (solo dan wel he), vind ik een stuk meer diepgang hebben.

Black seeds of bunny!

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 10-08-2010 17:17 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 10 augustus 2010 17:10 schreef Nyghtslave het volgende:
Heb After Forever idd wel altijd als gothic rock gezien ja. Niet dat alles wat female fronted is dan maar gothic rock moet zijn, maar wat mij betreft viel het daar toch echt onder. En het is niet eens zozeer het genre, hoewel ik het wel een beetje een gimmick vond worden op een gegeven moment. Ik ben gewoon een beetje klaar met AF, en ReVamp is voor mij gewoon een beetje AF 2.
En ik zeg ook alleen maar dat ik er persoonlijk dus echt geen hol aan vind. Dan luister ik liever naar Tarja (solo dan wel he), vind ik een stuk meer diepgang hebben.

After Forever (en ReVamp) heeft imho geen ruk met gothic te maken.

Dat achterlijke droog-borstcrawlen in te grote jurken terwijl je geen normale toon je strot uit krijgt (Within Temptation, ja), dát is gothic. En zelfs dán heeft het eigenlijk geen ruk met gothic te maken.

Wacht, hier lul ik mezelf zo vast.

After Forever en ReVamp waren/zijn geen gothic metalbands en ReVamp is een prima band plus prima zangeres plus prima album.

Zo.

Edit; wacht... Tarja? Solo? Diepgang?

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 10-08-2010 17:18]

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 10-08-2010 17:21 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2010 17:17 schreef Ralph het volgende:
After Forever (en ReVamp) heeft imho geen ruk met gothic te maken.

Dat achterlijke droog-borstcrawlen in te grote jurken terwijl je geen normale toon je strot uit krijgt (Within Temptation, ja), dát is gothic. En zelfs dán heeft het eigenlijk geen ruk met gothic te maken.

Wacht, hier lul ik mezelf zo vast.

After Forever en ReVamp waren/zijn geen gothic metalbands en ReVamp is een prima band plus prima zangeres plus prima album.

Zo.

Ik zeg ook niet dat het slecht is, ik zeg alleen dat ik ervan in slaap val... Net zoals mijn man Crimson Glory cool vind, en daar vind ik ook geen ruk aan... Ik vind Unleashed , Varg en Svartsot dan weer cool, maar dat doet hem niks...

En bij Tarja zijn het vooral de teksten die me aanspreken tbh, plus ik vind gewoon dat ze een mooie stem heeft.

Black seeds of bunny!

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-08-2010 17:28 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2010 17:17 schreef Ralph het volgende:

Viel me op Wacken ook behoorlijk tegen.

Mooie vrouw, goeie strot.
Alleen die zaadband die ze bij elkaar heeft gesprokkeld is behoorlijk jammer.

Weer een mooi voorbeeld van een band (Nightwish) en een ex-bandlid die als geheel meer waard zijn dan de som der delen.

Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 10-08-2010 17:34 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Grappig, ik vind de stem van Tarja weer slaapverwekkend, hoewel het een welkome afwisseling in de powermetal was naast al die kerels die klinken alsof ze hun testikels in een bankschroef hebben.

Wat betreft metalbands met zangeressen prefereer ik toch meet de doom/death-variant waarmee Theatre of Tragedy is begonnen. En The Gatherings "Strange Machines" blijft mijns inziens de beste track op het gebied van metal met vrouwelijke lead.

Back on topic: ik vind ReVamp nogal "standaard" klinken (zelfs Russell Allen klinkt maar matig).

"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"

ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 10-08-2010 18:10 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

Ik vind het nogal tegenvallen - het had mijn inziens veel en veel beter gekund. Als ze slim is dumpt ze Waldemar en Joost, en gaat ze nieuw materiaal schrijven met de live band.

En zorgt ze bovendien dat de gitaren ook eens te horen zijn op de CD, ipv die inmiddels verschrikkelijk saaie en stereotype koortjes en orkestpartijen.

Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 11-08-2010 11:37 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2010 18:10 schreef ErikS het volgende:
Ik vind het nogal tegenvallen - het had mijn inziens veel en veel beter gekund. Als ze slim is dumpt ze Waldemar en Joost, en gaat ze nieuw materiaal schrijven met de live band.

En zorgt ze bovendien dat de gitaren ook eens te horen zijn op de CD, ipv die inmiddels verschrikkelijk saaie en stereotype koortjes en orkestpartijen.

Daar ben ik het nou eens helemaal mee eens
+1

Black seeds of bunny!

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-08-2010 11:46 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Volgens mij was er toch al geschreven voordat er ook maar sprake was van een live-band?
Ik neem aan dat de huidige band ook mee gaat schrijven aan (eventueel) nieuw materiaal.

Sjon
Usericon van Sjon
Posted 11-08-2010 11:50 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2010 11:46 schreef XXL het volgende:
Volgens mij was er toch al geschreven voordat er ook maar sprake was van een live-band?

Voor de audities was de cd al klaar.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-08-2010 11:56 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dat bedoel ik.

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com