IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Moordenaars Volgende pagina
kidkiller
Zin om lekker te poepen drink royco minute soepe
Usericon van kidkiller
Posted 20-04-2002 16:18 by kidkiller Wijzig reactieProfiel van kidkillerQuote dit berichthttp://kidkiller.t35.com

Wie is volgens jullie een moordenaar
Iemand die zijn gezin beschermt of iemand in de oorlog


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 20-04-2002 16:23 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

geen van beiden

een moordenaar in mijn ogen doet het met voorbedachte rade en voor het geld, fun,haat enz criminele eliminatie valt er ook wel onder


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-04-2002 16:24 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Waarom, criminele eliminatie is voor je werk. In het leger is ook voor je werk. Ik zie geen essentieel verschil. (ik veroordeel overigens geen van beide).


kidkiller
Zin om lekker te poepen drink royco minute soepe
Usericon van kidkiller
Posted 20-04-2002 16:24 by kidkiller Wijzig reactieProfiel van kidkillerQuote dit berichthttp://kidkiller.t35.com

maar bv een soldaat is aan het vechten en schiet zonder te weten een burger dood is hij dan een moordenaar(link kom is op msn)


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 20-04-2002 16:26 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2002 16:24 schreef Dwaallicht het volgende:
Waarom, criminele eliminatie is voor je werk. In het leger is ook voor je werk. Ik zie geen essentieel verschil. (ik veroordeel overigens geen van beide).


het veschil zit hem in de legaliteit denk ik.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-04-2002 16:30 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hmmm maar aan die legaliteit heb ik niet echt een boodschap aangezien moord voor bijna iedereen eerder een soort morele toevoeging is. Natuurlijk volg je de wet omdat het simpelweg niet praktisch is om op de vlucht te moeten slaan, maar verder... Als er gedood mòet worden om wat voor reden dan ook dan doe je dat toch? Doe je dat niet, dan 'moest' het blijkbaar niet voor jou. Het is een kwestie van je eigen ethische code welke beslissing je neemt; zo zie ik dat tenminste.
Sommige mensen hebben geen ethische code en die doden niet als het 'moet' maar al eerder.

Dan moet je uitkijken.


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 20-04-2002 16:31 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 20 april 2002 16:24 schreef kidkiller het volgende:
maar bv een soldaat is aan het vechten en schiet zonder te weten een burger dood is hij dan een moordenaar(link kom is op msn)


Een soldaat is in dienst van een land (of privéleger o.i.d.) en vermoordt in opdracht. Dat wil dus niet zeggen dat zoiets zondermeer ok is...

Als ik per ongeluk tegen iemand aanbots (lopend!) die omver valt met zijn kop op de stoeprand en vervolgens daaraan overlijdt, dan is dat ook geen moord.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 20-04-2002 16:32 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Overigens vraag ik me af of je wettelijk ongestraft Bin Laden om zeep mag helpen...

Even afgezien van het feit dat je dan waarschijnlijk door van die Talibangasten om het leven wordt gebracht...


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-04-2002 16:34 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nogmaals, wat maakt die wet uit? Dat is slechts een praktisch probleem. Als jij vindt dat hij dood MOET, dan moet je dat proberen. Als je er geen zin in hebt, dan moet je het niet proberen. Die wet komt toch helemaal niet kijken bij jouw overweging of Bin Laden dood moet of niet? Dat is puur jouw ethische code.


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 20-04-2002 16:41 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

weet wel dat ik er geen moeite mee zou hebben als de kans sich voordeed.
die 5.000.000$ help ook wel een handje.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-04-2002 16:51 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Hmm, als ik 500 Euro moet betalen schep ik die lijer ook wel op de bumper.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 20-04-2002 17:06 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

haha, ja ik zou 'm ook wel ff wille kille.
Samen met al die ander kanker fanatieke kutmoslims.
Nuclear holocaust in afganistan


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-04-2002 17:08 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hmm ik vind de Amerikanen gevaarlijker...


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 20-04-2002 17:11 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Maar die staan aan onze kant, en hebben hotdogs


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-04-2002 17:38 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hotdogs zijn vies, en de rest van je message is niet waar. Er is geen 'onze kant' en de Amerikanen hebben alleen maar hun eigen kant (da's een onderkant, trouwens).


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 20-04-2002 18:14 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Amerikanen voeren oorlog arabieren doen aan terrorisme.
Oorlog is makkelijk te ontwijken terrorisme niet dat is nameljjk overal en je weet nooit wanneer het toeslaat.

daarom fuck de arabieren


[Dit bericht is gewijzigd door linknl op 20-04-2002 18:15]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-04-2002 18:20 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ach, Amerikanen zijn gewoon wat slimmer en hebben hun vorm van terrorisme moreel gerechtvaardigd met hun 'Axis of Evil'. Ik vind het net zo goed terroristen.


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 20-04-2002 18:22 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

je moet maar eens een keer gaan reizen mischien wordt je dan iets wijzer.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 20-04-2002 18:22 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Amerikanen doen in weze het zelfde, maar dan noemen ze het vergelding.

Dan mag je wel 6000 onschuldige mensen vermoorden.
maar je kan natuurlijk ook niet blijven zitten, als je aangevallen wordt door een stel terroristen. Je moet iets terugdoen, om het de kop in te drukken.

en dat is iets wat helaas onmogelijk is.


Abaddon
Owner of the deep
Usericon van Abaddon
Posted 20-04-2002 19:04 by Abaddon Wijzig reactieProfiel van AbaddonQuote dit bericht

een moordenaar is volgens de van dale iemand die een moord begaan heeft. Een moord wordt dan weer gedefinieerd als doodslag met voorbed8e rade. voor mij ben je een moordenaar als je iemand om het leven brengt zonder dat die het zelf wil.


Deus et Nocta no faciunt fustra


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-04-2002 19:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2002 16:18 schreef kidkiller het volgende:
Wie is volgens jullie een moordenaar
Iemand die zijn gezin beschermt of iemand in de oorlog


Bij zelfverdediging of bij verdediging van je gezin ben je GEEN moordenaar als de boosdoener om het leven komt. Dat geldt ook voor soldaten. Indien ze een land verdedigen zijn ze geen moordenaars, ten minste als ze alleen in een oorlogshandeling tegenstanders doden. Wel als ze burgers (die geen verzet plegen),soldaten die zich hebben over gegeven of soldaten die gewond zijn doden.



DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 20-04-2002 19:23 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Een moordenaar is iemand die een ander van het leven berooft, al dan niet met voorbedachte rade, of buiten zijn/haar schuld om. De wet bepaalt wel of diegene schuldig is of niet.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-04-2002 19:26 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

U hebt gezocht op: moordenaar

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

´moor·de·naar (de ~ (m.))

1 iem. die een moord gepleegd heeft



Bazzio Attacks!!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-04-2002 19:36 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 20 april 2002 18:20 schreef Dwaallicht het volgende:
Ach, Amerikanen zijn gewoon wat slimmer en hebben hun vorm van terrorisme moreel gerechtvaardigd met hun 'Axis of Evil'. Ik vind het net zo goed terroristen.


RIGHT ON!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-04-2002 20:15 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2002 19:13 schreef attila_de_hun het volgende:
Bij zelfverdediging of bij verdediging van je gezin ben je GEEN moordenaar als de boosdoener om het leven komt. Dat geldt ook voor soldaten. Indien ze een land verdedigen zijn ze geen moordenaars, ten minste als ze alleen in een oorlogshandeling tegenstanders doden. Wel als ze burgers (die geen verzet plegen),soldaten die zich hebben over gegeven of soldaten die gewond zijn doden.

Kijk, dit bedoel ik dus. De 'wet' komt er helemaal niet bij kijken, 'moord' is een woord geworden waarin een morele veroordeling zit. Vandaar ook mijn eerdere commentaar dat de legaliteit niet uitmaakt. Het is een soort mengsel van eergevoel (geen gewonde soldaten doden; 'mag' je dan wel een soldaat doden die - bijvoorbeeld - geblesseerd is aan z'n lies en dus niet optimaal kan vechten?), de situatie waarin het zich afspeelt maakt ook uit en de intentie (dood je iemand omdat je het leuk vindt of omdat hij je vrouw heeft verkracht, of zo?).

Een volkomen confuus begrip, 'moord', dat blijkt maar weer (ik heb er zelf ook geen kant en klare definitie van).


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 20-04-2002 20:26 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2002 16:24 schreef kidkiller het volgende:
maar bv een soldaat is aan het vechten en schiet zonder te weten een burger dood is hij dan een moordenaar(link kom is op msn)


Dat is de vijand.. als jij tekken speelt ofzo laat je je toch ook niet in elkaar slaan ?


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen