Iemand bekend met deze, helaas ter zielen gegane, Britse band? Moeilijk om ze accuraat te omschrijven, maar psychedelia/shoegaze geeft wel een beetje een richting. Klinkt allemaal erg minimalistisch, met veel feedback en vooral live ook drones. Alles is in psychedelische drugs verdronken, getuige ook hun motto Taking Drugs To Make Music To Take Drugs To. Invloeden van The 13th Floor Elevators (ze coverden Roller Coaster), The Velvet Underground en vele anderen zijn goed te horen.
Ze hebben tussen 1982 en 1991 een viertal fantastische albums uitgebracht, waarvan The Perfect Prescription -een muzikale vertolking van een drugs trip- mijn favoriet is. Persoonlijk vind ik Come Down Easy, losjes gebaseerd op Bob Dylan's In My Time Of Dying, een van de betere nummers ooit. Ik ben nu een half jaartje bekend met deze band en draai vooral hun eerste twee albums zeker wekelijks.
Discografie:
Sound of Confusion (June 1986)
The Perfect Prescription (August 1987)
Playing with Fire (February 1989)
Recurring (February 1991)
Verder is de live-opname Dreamweapon: An Evening of Contemporary Sitar Music de moeite waard (45 minuten drone), net als hun demo-verzameling Taking Drugs to Make Music to Take Drugs To .