|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
http://www.nordvargr.com/ Early Influence In the late seventies Björkk became aware of music recorded by bands such as Kiss. [2] After this he began buying music on a regular basis, staying true to the metal scene throughout his early teens. [2] His taste and thoughts changed when he heard the German band Kraftwerk with their electronic sound and cold drum rhythms. [2] When he was 16 he bought a Roland SH-101 synthesiser and began working on music inspired by bands such as DAF and Front 242. [2] This led to Björkk recording with friends producing what would later be the band Pouppe Fabrikk. [2] [edit] Maschinenzimmer 412 In 1988 Nordvargr became part of the influential black industrial combo Maschinenzimmer 412 (later Mz.412). The first album, Malfeitor, was released in 1989 on the Cold Meat Industry label. This first album was limited to seven hundred copies. [3] Since then, he has systematically explored the broad field of post-industrial music scene, releasing solo records covering noise, power electronics, militant, dark ambient, drone, blackened noise, experimental and avant garde. In parallel to his band activities, he has pursued a solo career with a vast amount of record releases. He is widely considered one of the most influential and productive post-industrial artists ever. [edit] All Hail The Transcending Ghost In 2009 Nordvargr collaborated with Tim Bertilsson to produce the new project titled All Hail The Transcending Ghost. The album of the same name was released by Cold Spring.[1] Die 2 platen die hij heeft gedaan met Merzbow zijn bij vlagen leuk. Een nummer springt er voor mij boven uit. Dat is Kyoufu-O (25.39). Daar zit een super vette bass puls in. Lijkt wel een beetje op een distorted kick drum. Het nummer is ook heel monotoon, weinig variatie. Kent iemand deze man?? IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Ja, Toroidh vind ik denk ik zijn vetste project. Check de albums "Europe Is Dead" en "Testament"! |
|
ok? |
|
die split met Merzbow (Partikel) leg ik veel op best toegankelijk signature |
|
signature |
|
Kwaliteit is duidelijk onderhevig aan de kwantiteit bij dit heerschap. Doet te veel, wil te veel; komt de kwaliteit niet altijd ten goede. Iedere keer als hij een 'nieuw' 'idee' heeft, bijvoorbeeld: blackie noise maken ipv van noisie black, komt hij weer met een nieuw project waaronder hij op een of enkele idee-en weer een heel 'album' uitpoept. Begrijp me niet verkeerd, hij heeft tof spul uitgebracht, maar hij zou zich meer moeten concentreren en idee-en meer uitwerken ipv per jaar onder vijf namen acht CD's uitbrengen. Toroidh vind ik erg vet, maarja, dat is neo-folk/martial en dat is sowieso wat meer mijn ding, maar MZ.412 heeft natuurlijk ook erg goed spul uitgebracht. Pasgeleden 'Black Snow Epoch' van GoatVargr binnengekregen. Ook best aardige meuk die ergens tussen de black en de noise met wat ambient hangt. Nordvargr en Folkstorm hebben ook hun momenten, maar vind ik over de gehele linie niet altijd even sterk. Ook zijn collaboratie(s) met Merzbow vind ik minder werk van hem. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:Niet dat ik recht heb de taalnazi uit te hangen, maar het is 'sfeervol' of 'atmosferisch'. 'Sferisch' is een afgeleide van 'sfeer' en heeft betrekking op iets 'bolvormigs' een 'globe'. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Ja, en met "onderhevig" bedoel je natuurlijk "ondergeschikt", niet? On topic: ideetjeskunst. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote:Volgens mij kan 'onderhevig' in die zin/context ook. Maar noem het 'ondergeschikt' als je dat wilt. Ik kan er iig wel inkomen. Heerschap 'Björkk' zelf waarschijnlijk niet. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Onderhevig: vaststaand voor, blootstaand aan. "Kwaliteit staat duidelijk bloot aan kwantiteit bij dit heerschap". Nee. In jouw context bedoel je toch echt "ondergeschikt" . [Dit bericht is gewijzigd door M. op 16-09-2010 11:02] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Medebeïnvloed, bepaald, aan iets lijdende, etc. Wellicht is 'ondergeschikt' mooier of correcter, 'onderhevig' kan. De kwaliteit wordt immers in gevaar gebracht door de kwantiteit. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Die ambient sounds van hem kan ik zeker waarderen. Die Mz.412 kan mij gestolen worden. Persoonlijk vind ik het gaaf als een artiest lekker doet waar hij zelf zin in heeft. Die genre namen zijn grappig, er zijn veel artiesten die zelfbedachte termen gaan gebruiken. Soms erg leuk, soms lachwekkend. Dat blacknoise bijvoorbeeld. [Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 16-09-2010 12:15] IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
ik moet altijd aan Abruptum denken dan signature |
|
ik denk liever niet aan abruptum. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Partikal 1 nog maar een keer na een frustrerende dag. POM POM POM WOOOOOOOO))))))) IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: Boyd Rice? Vaag figuur... "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" |
|
Ik vind Nordvargr over het algemeen een net niet artiest. Hij heeft een aantal leuke dingen maar ook een heleboel rotzooi. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
ken alleen een aantal dark ambient platen van de man, die vind ik goed te versmaden bij tijden. Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
quote: Nog zo een, echt sorry hoor. Lokt die Henrik soms taalverloedering uit? Als je iets tof vindt, dan vind je het dus NIET te versmaden. Versmaden: 1. met minachting afwijzen, verwerpen, niet willen aanvaarden: 'het heerlijkste eten versmaadt hij'; een geschenk, iemands hulp, liefde versmaden: 'dat is niet te versmaden', zeer aantrekkelijk, de moeite waard 2. beneden zich achten: 'hij versmaadde het, loondienst te verrichten voor de overweldiger' Sorry, moest even, niets persoonlijks, kan het alleen niet aanzien zo. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
O sorry, ik zal het niet meer doen en bedankt voor deze les in de Nederlandse taal meneer M. Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
Dus je vindt ze niet te versmaden? signature |
|
quote: Die gast is gewoon debiel. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
DIJ kan ik soms wel hebben Current 93 not gelijkaardige aardige acts imo: Folkstorm, Nurse with Wound, Institut signature |
|
van Institut heb je mij een keer gestuurd, mij dunkt. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
oja, dat klöpt! signature |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |