IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Rebellie
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 12-09-2002 12:55 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Bands die ergens voor staan. Rebellie in teksten. Wat vinden jullie daarvan?
Maar al te vaak hoor ik bands over een vage visie van hun praten maar deze wordt verder niet verduidelijkt in de teksten. Veel bands houden zich bezig met fantasie teksten of vertellen over onhaalbare toekomst visies. Een aantal voorbeeldjes:
Gore-grind: Bloed en ingewanden
Power metal: Dungeons & Dragons dingen
Black metal: Vage futuristische toekomst visies.

Vaak wordt ook verteld hoe men de wereld NIET wil zien. Maar men verteld er niet bij wat men dan WEL vindt.
Ik heb trouwens geen problemen met andersoortige teksten maar mijn vraag is gewoon:
Wat vinden jullie, is een duidelijke visie en normen en waarden in teksten vervelend en opdringerig of is het juist interessant?
(Ikzelf ga voor optie 2)


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 12-09-2002 12:57 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

Ik vind het meestal interessant behalve dan als de vage boodschap ietsjes te ver gaat voor mijn smaak.



XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 12-09-2002 12:57 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Dus als je het er niet helemaal mee eens bent word je er liever niet mee geconfronteerd?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 12-09-2002 12:58 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2002 12:55 schreef XnegativeX het volgende:
Black metal: Vage futuristische toekomst visies.


Heh? geef daar eens een voorbeeld van? Ik wist niet dat de gasten van Mayhem Star trek fans waren?


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 12-09-2002 13:00 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ehm, ik bedoel geen futuristische "robot" dingen. Ik doel eerder op de totale vernietiging van de wereld teksten. Of op uitroeien van alle religies. Of een toekomst waar Satan over de wereld heerst. Dat soort dingen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 12-09-2002 13:07 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Wist k wel, maar ik denk dat ietwat BM'er met verstand die teksten ook niet al te serieus gaat nemen.
Sommige BM-bands gaan de verschrikking in de realiteit zoeken,dat heeft echt iets. Vb; Carpathian forest: He's turning blue. Da's niet zo vaag neem ik aan. Die gasten hebben hety ook vaak over SM 'Mask of the slave' bv.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-09-2002 13:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2002 12:55 schreef XnegativeX het volgende:
Bands die ergens voor staan. Rebellie in teksten. Wat vinden jullie daarvan?
Maar al te vaak hoor ik bands over een vage visie van hun praten maar deze wordt verder niet verduidelijkt in de teksten. Veel bands houden zich bezig met fantasie teksten of vertellen over onhaalbare toekomst visies. Een aantal voorbeeldjes:
Gore-grind: Bloed en ingewanden
Power metal: Dungeons & Dragons dingen
Black metal: Vage futuristische toekomst visies.

Vaak wordt ook verteld hoe men de wereld NIET wil zien. Maar men verteld er niet bij wat men dan WEL vindt.
Ik heb trouwens geen problemen met andersoortige teksten maar mijn vraag is gewoon:
Wat vinden jullie, is een duidelijke visie en normen en waarden in teksten vervelend en opdringerig of is het juist interessant?
(Ikzelf ga voor optie 2)


Ik heb al eens een politieke topic geopend. samenvattend: soms vind ik mateloos vervelend (RATM) en soms vind ik het wel boeiend (doom, discharge). maar ik vind het in principe wel goed als een band ergens voor staat, als die band maar begrijpt dat een deel van het publiek alleen voor de muziek ,komt en geen interesse heeft in hun boodschap. als een band dus niet tveel preekt en opdringerig is vind ik het okee.


mansongirl
Goddess of hate
Usericon van mansongirl
Posted 12-09-2002 13:48 by mansongirl Wijzig reactieProfiel van mansongirlQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/mansongirl

ik vind het interesting, bijv Manson, RATM, System.


luuuuuuv is in the air.........


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-09-2002 13:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik ben niet zo'n politiek figuur, zeker niet als nhet om muziek gaat. Teksten met een meer emotionele lading doen mij meer.

Ik kan me niet in leven in politiek getinte teksten, en dat is bij mij essentieel wil ik de tekst mooi vinden.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 12-09-2002 15:08 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Oh zij die van rebellie in muziek houden moeten zeker ff Clawfinger in de collectie opnemen...

Ik ben d'r niet zo van gercharmeerd, al was het maar om dat de helft van zulk soort bands wel schopt tegen van alles en nog wat, maar nooit es met 'n antwoord, oplossing of zelfs maar methode daartoe komt aan zetten.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-09-2002 17:55 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik hou niet van normen in teksten, wel van waarden. Normen zijn concreet en statisch, waarden abstract en dynamisch --> geen moraal, geen controle, geen gepreek.

'Ergens voor staan' vind ik een beetje een vage term en doet me denken aan stellingname over een bepaald maatschappelijk 'issue'. Dat zoek ik niet zo. Ik heb echter ook geen behoefte aan nietszeggende D&D verhaaltjes of geneuzel à la Dark Funeral voor als Satan over de wereld Roeleert. Ook gore teksten heb ik nu wel zo'n beetje gehoord.

Echter, als iets poetisch verpakt wordt vind ik het al vrij tof (check die teksten van de oude At The Gates ) of als het echt met overtuiging gebracht wordt. Bv. de teksten van 'Heaven In Flames' zijn vrij satanisch maar Satan kan je ook als metafoor gebruiken en de haat druipt er dusdanig vanaf dat je het er koud van krijgt .
Ook teksten die diep in een bepaalde cultuur duiken (bv. Nile!!!) kunnen me bekoren.

Ach, er is zoveel mogelijk.


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 12-09-2002 18:41 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

teksten met haat erin vind ik vaak wel te pruimen.
Maar ietwat vagers om over na te denken bijvoorbeeld bepaaled Burzum nummers.

ach, het is allemaal wel oke mits goed 'verpakt'

Alleen de gemiddelde gore teksten vind ik tamelijk sneu.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 12-09-2002 21:19 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 12 september 2002 12:55 schreef XnegativeX het volgende:
Vaak wordt ook verteld hoe men de wereld NIET wil zien. Maar men verteld er niet bij wat men dan WEL vindt.


Dat is toch ook een visie? In dat geval zijn er geen normen of waarden, en dus ook geen goede of beter dingen.
Om te rebelleren hoef je niet een bepaalde oplossing in het achterhoofd hebben.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen