|
Auteur: |
|
|
Arcade Fire is een veelkoppig gezelschap uit Canada. Ik weet niet hoe ik de muziek moet noemen, ik heb de genre-beschrijving maar van de wiki overgenomen (dus niet haten @ mij pls). Op de myspace staat wat muziek: http://www.myspace.com/arcadefireofficial Verder is er http://www.arcadefire.com/ en http://en.wikipedia.org/wiki/Arcade_Fire waar je bijna alle antwoorden op je "lolwut?"-vraag kunt vinden. 2004 - Funeral 2007 - Neon Bible 2010 - The Suburbs Dan mijn /mening. Funeral kon ik nooit zoveel mee, Neon Bible vind ik al een stuk prettiger om aan te horen. Ik heb ze toen een keer live op tour gezien, ze waren met zijn tienen, best tof. Die nieuwe plaat 'The Suburbs' vind ik echter te gek. Er vallen altijd een paar dingen op aan deze band: de mannelijke zang is een 'acquired taste' maar op de nieuwe voert-ie het wat minder ver door. Persoonlijk vind ik dat zeer aangenaam, ik vond de zang namelijk altijd wat te dramatisch aangezet. Op vorige platen wilde mijn aandacht nog wel eens verslappen, op The Suburbs vind ik bijna alle nummers stuk voor stuk pareltjes. En dan duurt-ie ook nog eens een dik uur, heerlijk. "Maar M., ik krijg rode vlekken van het woord indie dus ik durf niet ook al weet ik stiekem dat dat stom is, hoe klinkt het nou écht?" Nou, in dat geval zou ik het omschrijven als orkestrale, dromerige rockmuziek, verdeeld in liedjes van gemiddeld een minuut of vier. Met zowel mannelijke en vrouwelijke vocalen en een nogal uitgebreide, overdadige instrumentatie. [Dit bericht is gewijzigd door M. op 21-09-2010 21:07] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
ff checken Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Wat een hartverwarmend enthousiasme weer op ZM. Ik raak helemaal verknocht aan deze plaat Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Sowwy M. Ik zal hem even gaan checken. Boeiender |
|
Oh, hier luistert mijn broertje altijd naar, even opzoeken! |
|
quote: Mijn broertje noemt je zojuist een pretentieuze swaffelaar. |
|
Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Leuke band ja, al is het nieuwe album wel wat zeurderig (en zeurderiger dan de vorige 2). |
|
Pas maar op, ik denk dat Schaeps broertje wel een mening over jou heeft, nu! Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
wie is dat dan? Bokje? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Laat je broertje maar langs komen dan zal ik hem eens laten zien wat pretentieus swaffelen precies inhoudt. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Dat denk ik ook wel! quote: JoJoJoost, natuurlijk. quote: Hahaha, ik heb hem wel uitgenodigd voor vanavond, dus wie weet! Edit: Hij wil er verder niet op reageren. [Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 23-09-2010 17:50] |
|
zojuist kaarten gescoord voor 29 augustus, HMH. wat een fantastische band, stond al tijden op m'n lijstje. rustig sterven na 29 augustus |
|
Ik zie nog even aan of ik er heen wil gaan. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Al meningen over de nieuwe? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Ben er nog niet helemaal van overtuigd eigenlijk. Plaat duurt ook erg lang voor mijn gevoel. |
|
quote: Gave plaat. Bij de eerste luisterbeurt behoorlijk gemengde gevoelens, maar dat is helemaal veranderd. Erg gevarieerd en wat meer op groove georiënteerd dan we van Arcade Fire gewend zijn. |
Index / Muziek algemeen |