IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : 5 dec: Fear Factory + High On Fire @ 013, Tilburg
MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 22-09-2010 19:58 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Zondag 5 december
013, Tilburg

In de jaren ’90 maakt het Amerikaanse Fear Factory een inventieve en behoorlijk invloedrijke combinatie van industrial en metal. De groep rond zanger Burton C. Bell en gitarist Dino Cazares stopt echter na interne strubbelingen. Na enkele minder geslaagde pogingen tot een comeback is de groep sinds kort weer écht terug. Inclusief Cazares en ook met drummer Gene Hoglan (o.a. Strapping Young Lad) op de drumkruk. Zowel die nieuwe plaat - ‘Mechanize’- als de liveoptredens zijn van ouderwets hoog niveau, dus dat belooft wat voor vanavond.

Het Amerikaanse High On Fire fungeert als special guest deze tournee. En dat is geen misselijke act; de combinatie van doom en stoner verpakt in een alles vermorzelende sound fungeert als uitermate geschikte opwarmer.

Zaal open: 17:00 uur
Aanvang: 18:00 uur
Tickets: € 25,00 EX. SERV. KOSTEN
Verkoop: START 24-9-2010

Aanwezig, dacht ik zo!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-09-2010 19:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Aparte combo ..

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 23-09-2010 8:17 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2010 19:58 schreef MetalJan het volgende:
Aanwezig, dacht ik zo!

+1!

LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

verlepte theedoek
dikke doei
Usericon van verlepte theedoek
Posted 23-09-2010 9:11 by verlepte theedoek Wijzig reactieProfiel van verlepte theedoekQuote dit berichthttp://www.myspace.com/carnalleftovers

Woehoe, High on Fire. Duurde erg lang

www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit

kingofinsania
Usericon van kingofinsania
Posted 23-09-2010 9:36 by kingofinsania Wijzig reactieProfiel van kingofinsaniaQuote dit bericht

Pfff, nergens een apart showtje van High on fire?

DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 01-11-2010 12:08 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

Kaartjes al een tijdje binnen!

"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."

verlepte theedoek
dikke doei
Posted 01-11-2010 21:59 by verlepte theedoek Wijzig reactieProfiel van verlepte theedoekQuote dit berichthttp://www.myspace.com/carnalleftovers

quote:
Op 1 november 2010 12:08 schreef DecomposingBitch het volgende:
Kaartjes al een tijdje binnen!

Hier ook binnen

www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit

MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 01-11-2010 22:13 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Same here

iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 02-11-2010 0:58 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Hm... ik vond Mechanize beetje tegen gevallen eerlijk gezegd, zal nog even mijn agenda doorspitten.

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 02-11-2010 8:33 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2010 0:58 schreef iPim het volgende:
Hm... ik vond Mechanize beetje tegen gevallen eerlijk gezegd.

LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

verlepte theedoek
dikke doei
Posted 02-11-2010 8:36 by verlepte theedoek Wijzig reactieProfiel van verlepte theedoekQuote dit berichthttp://www.myspace.com/carnalleftovers

psst, 1993

iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 02-11-2010 12:02 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Nieuwe generatie he, alles snel snel snel. Ik kon Gene Hoglans drumwerk wel zeer waarderen hoor

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 30-11-2010 23:05 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Zondag!!!

verlepte theedoek
dikke doei
Posted 01-12-2010 8:17 by verlepte theedoek Wijzig reactieProfiel van verlepte theedoekQuote dit berichthttp://www.myspace.com/carnalleftovers

Idd zin an High On Fire

MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 04-12-2010 17:19 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

17.00 uur: Foyer open
18.30 uur: Zaal open
19.20 uur: High On Fire
20.30 uur: Fear Factory

MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 10-12-2010 23:55 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Afgelopen zondag dus geweest en het was gaaf!

Gelukkig reden de treinen die dag gewoon en nadat ik een patatje in Tilburg had gegeten, liep ik naar 013 toe. Daar was het even wachten op High On Fire. Men knalde er tegen achten lekker in met Frost Hammer (geloof ik) van hun laatste cd. Het geluid was behoorlijk hard, maar wel loepzuiver. De band had er zin, met name de zanger, en speelde voornamelijk een mix van hun 2 voorgaande albums. Het aanwezige publiek kon deze band wel waarderen. Prima optreden!

Daarna was het de beurt aan de hoofdact, Fear Factory. De band begon met Mechanize en al snel was het duidelijk voor welke band de meeste mensen gekomen waren. De zaal veranderde al snel in een kolkende massa en was, vanwaar ik stond (bijna bovenin), erg gaaf om te zien. Oa deze nummers kwamen voorbij: Fear Campaign, Powershifter, Shock, Linchpin en natuurlijk de 'hits' Demanufacture, Self Bias Resistor en Replica. Tijd voor een praatje van frontman Burton C. Bell was er bijna niet (men speelde bijna constant door). Burton was erg goed bij stem en ook de rest van de band (Gene Hoglan = koning!) was zeer goed op dreef. Eén van de beste optredens van 2010!

verlepte theedoek
dikke doei
Posted 11-12-2010 12:11 by verlepte theedoek Wijzig reactieProfiel van verlepte theedoekQuote dit berichthttp://www.myspace.com/carnalleftovers

Redelijk goed omschreven MJan.
High On Fire was heerschend zoals altijd, kunnen bij mij persoonlijk niets verkeerd doen. Mokerband.
Fear Factory was gaaf, omdat ze Gene op drums hadden, en een paar oudjes speelden. Wat een drumbeest is dat ook. Burton was erg slecht bij stem en de cleane zangstukken waren ronduit vals.
Een erg gezellig avondje gehad

DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 18-12-2010 14:28 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

Ik vond FF nou juist tegenvallen in 013. In de Melkweg waren ze stukken beter, ook al was de sfeer daar wel een stuk minder dan in de 013...
Jammer ook dat ze geen toegift gaven...
Ik had (te?) hoge verwachtingen en deze hebben ze niet echt waargemaakt...
Ach, maybe next time.

"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."

Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com