|
Auteur: |
|
|
MaYaN + Sons of Seasons De nieuwe band van Mark Jansen (Epica) Jack Driessen (ex-After Forever) en Frank Schiphorst, heet MaYaN, vernoemd naar de wijze en de rijke Mayan-cultuur. Dit unieke project ontwikkeld zich behoorlijk snel. En met een goede mix van death, black en progressive metal ook behoorlijk goed. MaYan tekende al een contract bij Nuclear Blast en een debuutplaat is voorzien voor mei 2011. Dit album zal worden opgenomen en gemixt door Sascha Paeth die de voormalige EPICA records produceerde. Jeroen Paul Thesseling (Pestilence, Obscura) speelde de baspartijen in en ook "The Beast on drums" Ariën van Weesenbeek (Epica) en Isaac Delahaye werken aan het album mee. Er zullen verschillende gasten meewerken aan dit debuutalbum. De release staat gepland voor mei 2011 waarop ze vervolgens de bezoekers van Atak omver zullen blazen! Informatie Zaal open: 20:00 Aanvang: 20:30 Ticket: €12,00 (e-ticket hier) Aan de deur: €14,00 Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Dat wordt dus Sons of Seasons kijken, evt. bier drinken en naar huis. Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in... |
|
MaYan Is donders vet |
|
quote:Het gaat vooral over de taal van de Maya's of de naam is verkeerd gekozen. Mayan cultuur zegt mij niks. quote: |
|
quote: Goed op dreef, jongen, maar weer fout. Die uitleg begint er nota bene mee dat 'Mayan' soms gebruikt wordt om juist niet-linguïstische zaken mee aan te duiden. En ja, dat is niet de gebruikelijke gebruikswijze, maar dat betekent niet dat het meteen fout is. quote: Mayan-cultuur, dat is inderdaad niet correct. Zal wel een snelle vertaler geweest zijn (van Mayan culture naar Mayan-cultuur ipv Maya-cultuur o.i.d.). Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Verloedering heet dat. Je wil als band toch serieus overkomen? Maya civilization - dealing with the historical pre-Columbian Maya civilization, culture, history and archaeology Maya architecture Maya religion - the religious practices of the Maya civilization Maya mythology - the myths and legends of the Maya civilization Maya peoples - collective designation for the various indigenous peoples of the region, sharing cultural and linguistic heritage Maya society - social constructs and practices of the Maya civilization Mayan languages - a language family of related languages traditionally spoken by the Maya peoples Yucatec Maya language - a specific Mayan language, often referred to simply as 'Mayan' (or Maya) Maya script - the writing system in use by the pre-Columbian Maya civilization Zie je de ene uitzondering. |
|
In welke zaal word er gespeeld? Kom denk ik wel ff kijken, qua riffwerk zat ut wel snor. ( youtube) |
|
quote:Volgens het topic de Saxion-zaal |
|
Kleine zaal! quote: Misschien moet je de bandleden daar maar over inlichten dan Ik wist eerlijk gezegd tot jij er mee kwam niet dat dat formele onderscheid zo gemaakt werd. Behalve op die wiki-pagina (waar ze wel netjes moeten zijn omdat ze er zelf net moeilijk over deden ), wordt Mayan wel erg veel in de brede zin gebruikt naar mijn idee. Lijkt me ook niet echt nodig om daar moeilijk over te doen in dit soort informeel gebruik. Dat is ook het mooie van taal, dat bepaalde woorden een andere betekenis hebben per domein waarin het gebruikt wordt. En maar goed ook, dat het zo werkt, anders hadden we allemaal nieuwe woorden moeten bedenken voor elk stukje jargon wat we gebruiken. Wordt ook vermoeiend. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Want MaYaN vind je niet leuk? Overigens ben ik wel erg nieuwsgierig naar de nieuwe band van Frnkie, denk wel even te komen kijken. |
|
Ben ook erg benieuwd, ja! Hopelijk is er snel wat te luisteren ergens Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Hehe, al heel wat mogen beluisteren. Ik vind het vet! Boeiender |
|
Boefje Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Hihi Boeiender |
|
Ik was Mayan nog nooit tegen gekomen eigenlijk, vandaar dat ik mij over die vervoeging verbaasde. Netherlandish is ook niet fout, maar wordt toch ook amper gebruikt? |
|
quote: Klopt, zou ik ook raar vinden als je dat in een (Engels) boek over het Nederlands gebruikt. Maar als bandnaam, tsja, prima Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Gaan we de hele tijd over de naam zitten zeuren? Ik ben er iig bij! |
|
Vrijdag alweer! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
Index / Concerten |