IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Lefthanded
Demolition
Usericon van Demolition
Posted 13-09-2002 14:56 by Demolition Wijzig reactieProfiel van DemolitionQuote dit bericht

Over linkshandigen heb ik nog geen topic kunnen vinden....
Hier dan de eerste.

Indien je linkshandig bent (gitaar of bass)weet eens te zeggen met wat je speelt.
Ikzelf speel met een Bc Rich Warlock (platinum serie)en heb nog een Bc Rich Warlock gitaar (platinum serie)met actief element.
't Is wel nadelig dat een mens linkshandig is, sommige modellen zijn niet linkshandig verkrijbaar

Do I look like someone who cares what god thinks ....

ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 13-09-2002 14:59 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

mja ben ook links, eerst gitaar, nu bas.. ben duurder uit en dat zuigt..

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 13-09-2002 15:00 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

De gitarist waar ik in bijna al mijn bandjes al heb gespeeld, die speelt op een linkse Gibson SG USA... Da's pas duur!

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 13-09-2002 15:01 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Meeste creative virtuozen zijn linkshandig dacht ik.
Iets te maken met hersenhelften

ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 13-09-2002 15:04 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

quote:
Op 13 september 2002 15:01 schreef MBMarduk het volgende:

die vlieger gaat niet op voor mij

mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 13-09-2002 15:13 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 13 september 2002 15:01 schreef MBMarduk het volgende:

Er zijn statistisch gezien meer linkshandigen in de creatieve populatie, vergeleken met de verhouding in de totale samenleving. Maar het is niet zo dat de meeste virtuozen linkshandig zijn.
Vele mensen zijn trouwens niet uitsluitend links-of rechtshandig, maar een beetje beide (vb. 80% rechts, 20% links).
Ik heb soms de neiging om mijn bas om te willen draaien, omdat dat natuurlijker lijkt

Not all who wander are lost. - JRR Tolkien

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 13-09-2002 15:17 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2002 15:13 schreef mislyd het volgende:
Vele mensen zijn trouwens niet uitsluitend links-of rechtshandig, maar een beetje beide (vb. 80% rechts, 20% links).

indeed, ik heb een paar keer door een blessure mijn linker arm niet kunnen gebruiken, en toen kwam ik er achter dat ik bepaalde acties alleen met mn linkerhand uitvoer

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

NosFeaRatU
Destroyer Of Worlds
Usericon van NosFeaRatU
Posted 15-09-2002 21:00 by NosFeaRatU Wijzig reactieProfiel van NosFeaRatUQuote dit bericht

hmmz vaag ik ben links maar speel gewoon met rechts zeg maar, maar ik schrijf weer met links.. naja zulke mensen moeten er ook zijn!

...if I was a hammer...

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 15-09-2002 21:02 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Het is net hoe je het je aanleert natuurlijk. Ik ben zo goed als overal linkshandig in, maar speel rechtshandig bas- en electrische gitaar.

JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 15-09-2002 21:02 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 15 september 2002 21:00 schreef NosFeaRatU het volgende:
hmmz vaag ik ben links maar speel gewoon met rechts zeg maar, maar ik schrijf weer met links.. naja zulke mensen moeten er ook zijn!

Ik schrijf links, basgitaar speel ik rechts en zo gaat het met andere dingen ook. Ik wissel af zeg maar

Don't blush when I rip you open

White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 15-09-2002 21:11 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Ik speel rechtshandig gitaar hoewel ik links ben. Maar ja, ik begon dan ook met spelen op de rechtshandige gitaar van m'n broertje.
Het is maar net hoe je het jezelf aanleert: een gitaar is in principe een 2-handig instrument, dus ik denk dat het toch een beetje inwisselbaar is.

Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 16-09-2002 18:16 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Topicstarter: Als je nou van af het begin een gewoon (rechtshandig) instrument aangeleerd hebt heb je geen probleem met spelen.

Ik ben zelf ontiegelijk links maar speel gewoon op een rechtshandig instrument. Ik denk niet eens dat ik het zou kunnen op een linkshandige (ook niet zonder oefening).

Verder wil ik aan mensen vragen of scheefzagen (met een zaag in hout dus) aan linkshandigheid kan liggen...?

mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 16-09-2002 19:10 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 16 september 2002 18:16 schreef Vargen666 het volgende:
Verder wil ik aan mensen vragen of scheefzagen (met een zaag in hout dus) aan linkshandigheid kan liggen...?

Neh, dat ligt gewoon aan lompheid of scheelheid. Ik hoop dat het weer goedkomt.

Not all who wander are lost. - JRR Tolkien

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 16-09-2002 19:40 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Topicstarter: Als je nou van af het begin een gewoon (rechtshandig) instrument aangeleerd hebt heb je geen probleem met spelen.

Ik ben zelf ontiegelijk links maar speel gewoon op een rechtshandig instrument. Ik denk niet eens dat ik het zou kunnen op een linkshandige (ook niet zonder oefening).

ik denk niet dat er zoveel puur linkshandigen zijn...zelf ben ik ook linkshandig, maar speel op n doodnormale bas, de kerel van wie ik m kocht zat 3 jaar bij mij in de band, en had hetzelfde, gewoon een rechtshandige bas gekocht en beginnen spelen, t zou me omgekeerd niet afgaan. Met een drumstel daarentegen ga ik naar het schijnt wel weer typisch linkshandig te werk (Hi-hat bespelen zonder armen te kruisen).

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 16-09-2002 20:00 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Voor mij geldt hetzelfde. Ik schrijf en teken met links, maar doe heel veel dingen met rechts. Een softbal gooien en vangen doe ik met rechts. Iemand voor z'n muil slaan weer met links en de gitaren hanteer ik ook gewoon met rechts. Moet er niet aan denken dat ik dat met links zou moeten doen..Elke gek z'n gebrek zullen we maar zeggen

You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!

Demolition
Usericon van Demolition
Posted 16-09-2002 20:23 by Demolition Wijzig reactieProfiel van DemolitionQuote dit bericht

quote:

Ik speel al ongeveer 12 jaar linkshandig.
Om nu nog te veranderen ....
'k Heb het wel al eens geprobeerd maar da lukt gewoon niet

collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 22-09-2002 11:08 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

ik ben links, speel rechts

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 22-09-2002 12:27 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Ik ken een gast die ook linkshandig is, maar rechtshandig gitaar en bas spelt en nog goed ook

Het feit dat er voor de linkshandige muzikant weinig keus is op het gebied van snaarinstrumenten was mede reden voor hem om toch rechtshandig te gaan spelen.

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 22-09-2002 12:43 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2002 14:56 schreef Demolition het volgende:
Over linkshandigen heb ik nog geen topic kunnen vinden....
Hier dan de eerste.

Indien je linkshandig bent (gitaar of bass)weet eens te zeggen met wat je speelt.
Ikzelf speel met een Bc Rich Warlock (platinum serie)en heb nog een Bc Rich Warlock gitaar (platinum serie)met actief element.
't Is wel nadelig dat een mens linkshandig is, sommige modellen zijn niet linkshandig verkrijbaar

sorry een beetje offtopic.... 1 actief element dat geeft toch een klote geluid (of heb je er gewoon 2 in zitten ?)

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

Demolition
Usericon van Demolition
Posted 24-09-2002 20:17 by Demolition Wijzig reactieProfiel van DemolitionQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2002 12:43 schreef FireFox het volgende:
sorry een beetje offtopic.... 1 actief element dat geeft toch een klote geluid (of heb je er gewoon 2 in zitten ?)

Ik gebruikte maar één, dus waarom 2 steken?

metal up your ass
be yourzelf
Usericon van metal up your ass
Posted 24-09-2002 20:27 by metal up your ass Wijzig reactieProfiel van metal up your assQuote dit bericht

als je als linkshandige dan toch op een rechtshandige gitaar wilt spelen draai je gewoon je gitaar om en zet je de snaren weer goed op volgorde en voila je hebt een linkshandige gitaar met een omgedraaide kop extra vreed dus

het type niet lullen maar metal luisteren

Demolition
Usericon van Demolition
Posted 25-09-2002 15:05 by Demolition Wijzig reactieProfiel van DemolitionQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2002 20:27 schreef metal up your ass het volgende:
als je als linkshandige dan toch op een rechtshandige gitaar wilt spelen draai je gewoon je gitaar om en zet je de snaren weer goed op volgorde en voila je hebt een linkshandige gitaar met een omgedraaide kop extra vreed dus

Dat is allemaal goed en wel,maar wat doe je met de knoppen?
Want die zitten dan onder de aanslagarm.

DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 25-09-2002 20:02 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Jimi lukte het ook, dus moet geen al te groot probleem zijn...

You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!

Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com