IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : System Divide (extreme sterrenmetalband met cleane female vocals)
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-10-2010 23:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Miri Milman - Vocals (Distorted (Isr), Orphaned Land)
Sven de Caluwé - Vocals (Anal Torture, Aborted, Leng Tch'e, In-quest, Whorecore, They:Swarm)
Michael Wilson - Guitars (2009-) (Abigail Williams)
Andrew Lenthe - Bass (Antenora)
Mike Heller - Drums, Percussion (Malignancy, Kalopsia, Secrets She Kept, Disembowel)

http://www.myspace.com/systemdivide

indrukken?

signature

ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 08-10-2010 23:09 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

Ik vind mezelf altijd zo'n zeikerd als ik van tevoren, bij het lezen van een topic, al een aantal angstige vermoedens heb. Een aantal zijn uitgekomen, een aantal ook niet.

+ Geen vervelende vrouwenzang
- Digitaal schijtgeluid.
- De riff wanneer de dame zingt: jumpdafukup...

Algemene indruk: dit gaat me niet over de 21steëeuwsstreep trekken. Maar niet belachelijk slecht.

MC Hammer Smashed Face

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-10-2010 23:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2010 23:09 schreef ErikdePerik het volgende:
Ik vind mezelf altijd zo'n zeikerd als ik van tevoren, bij het lezen van een topic, al een aantal angstige vermoedens heb. Een aantal zijn uitgekomen, een aantal ook niet.

+ Geen vervelende vrouwenzang
- Digitaal schijtgeluid.
- De riff wanneer de dame zingt: jumpdafukup...

Algemene indruk: dit gaat me niet over de 21steëeuwsstreep trekken. Maar niet belachelijk slecht.

dat jumpding herken ik wel ja, je moet "groovend" zeggen, dat is metalcorrect

digitaal, ja , net als bvb Disarmonia Mundi

signature

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-10-2010 23:37 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Erg jammer van die cleane vocalen, dan leg ik nog liever de eerste plaat van In This Moment op. Voor de rest is het wel erg vet, maar ja... jammer.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-10-2010 23:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik vinnet een toegevoegde waarde

zou anders te veel richting deathcore-Soilwork opgaan voor mijn smaak

signature

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-10-2010 23:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

doet me trouwens wel hier een beetje aan denken

sorry voor de kutsound en crappy clip

signature

faceless
Usericon van faceless
Posted 08-10-2010 23:59 by faceless Wijzig reactieProfiel van facelessQuote dit bericht

inderdaad komt deadlock ook enige malen in me op als ik de nummers luister, persoonlijk vind ik het wel lekker klinken, al had de productie inderdaad wat ruwer gemogen.

herrie
Usericon van herrie
Posted 09-10-2010 0:12 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

beide zang vind ik geen ruk aan. de muzak ook niet. over the top gedoe.

Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 09-10-2010 0:19 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Ik vind het wel wat hebben, vooral het stemgeluid van die kerel.

"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-10-2010 0:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2010 0:19 schreef Yirroth het volgende:
Ik vind het wel wat hebben, vooral het stemgeluid van die kerel.

da's ook de zanger van Aborted
ken je misschien

België's meest succesvolle DM band (ik zeg niet beste)

signature

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-10-2010 0:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

hier lag hij mij beter

signature

Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 09-10-2010 0:35 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Aborted is zo'n band waarvan ik de naam ken (en dat heb ik bij heel veel muziek) alleen nooit/amper heb geluisterd.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-10-2010 0:37 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Sven is altijd goed: te gekke strot: screamen, grunten en growlen combi FTW

Zijn vrouw is wel ok; ziet er teringlekker uit trouwens, maar de muziek wordt een stuk softer onder haar zang; ik dacht dat het de combi vernieuwende brute metal met vrouwenzang moest worden? Nu doet ze vooral tweede stem..dan vind ik Alas beter in dat straatje.

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

herrie
Usericon van herrie
Posted 09-10-2010 0:38 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

vernieuwend? anno 2010

Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 09-10-2010 0:42 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Nu ook die Aborted tracks geluisterd (leuk de intro van de tweede met de hellraiser 2 sample), maar ik merk dat standaard deathmetal me tegenwoordig gruwelijk verveeld.

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 09-10-2010 0:43]

herrie
Usericon van herrie
Posted 09-10-2010 0:43 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

tip: O.S.D.M. !

Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 09-10-2010 0:51 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Wat inhoudt?

Mocht je bands kunnen aanbevelen: graag.

herrie
Usericon van herrie
Posted 09-10-2010 0:55 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

old school death metal... en dan bedoel ik niet alleen de bands van "vroeger", maar ook bands als intestinal (swe), massive assault (hol) etc!

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-10-2010 0:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

OSDM:
alles wat je vindt onder Rogga

http://www.last.fm/music/Demiurg/+similar

go ahead

signature

JWurm
Usericon van JWurm
Posted 09-10-2010 18:57 by JWurm Wijzig reactieProfiel van JWurmQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Soilwork meets Lacuna coil Maar eigenlijk dus gewoon gothic metal, niet echt mijn kopje chocola

Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 10-10-2010 13:27 by Wordfuhrer TMDC Wijzig reactieProfiel van Wordfuhrer TMDCQuote dit bericht

Het klinkt als een klok, goede productie en goede clip. Dit soort bands worden samengesteld in kantoren van platenmaatschappijen en volgens mij is het daarom dat je naar een tijdje niets meet hoort van deze bands

De meesten die hier ook in bands spelen herinneren zich allemaal de tijd dat je geen cent te makken had en met je gitaren en versterker op de fiets naar een of ander aftands oefenhok moest rijden. Daar schreef je de eerste nummers en na veel gedoe kwam er een demo of promo en later een cd. Je bent dan al jaren bezig je muzikale ideeën vorm te geven en kom je steeds dichter bij de muziek die je wilt maken maar tot dusver niet in bent geslaagd.

Bands als deze hebben die ontwikkeling niet meegemaakt. Natuurlijk, allemaal gepokt en gemazeld in andere bands. Men neemt 2 weken vrij, boekt een studio en neemt een cd op. Er is geen 2 jaar aan die nummers gewerkt en dat hoor je gewoon terug. Het is hard, strak maar ontzettend inspiratieloos

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-10-2012 13:27 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2012 22:23 schreef Bloodline het volgende:
Teaser video van de nieuwe single "Ephemera" die op 8 Oktober gereleased wordt.
Nummer is geschreven door mij, dus ben benieuwd wat jullie ervan vinden. In ieder geval, wat jullie tot nu toe van dit kleine stukje vinden hehe!

Hier de video:

http://www.youtube.com/watch?v=Fn2O5BssD2o

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com