Ok that's me dus. Ik heb me nooit geinteresserd voor deze stijl vanwege een paar redenen:
1: De idiote corpsepaint onzin.
2: Een aantal flutconcerten: Met name CoF heb ik een aantal keer mee moeten maken op diverse festivals, maar ook Marduk heb ik nu zo'n keer of vier aangehoord, en ik ken d'r niet warm voor lopen. Daarnaast een keer Dark Funeral gezien
, wat een onzin.
3: Brakke productie vind ik GEEN pluspunt.
4: Melodieuze / keyboard / symfonische / nichterige black metal is zekers niet mijn ding.
Ok, al met al heb ik me dus nooit verdiept in deze stijl. Echter ik merk dat veel mensen zeer gepassioneerd over BM praten, en dat werkt toch min of meer aanstekelijk. Bovendien ben ik wel meer Black/Death gaan luisteren de laatste tijd (God Dethroned, Aeternus, Diabolical, Primordial). Ook vind ik enkele "voorvaderen" van BM wel goed, zoals Venom, en Sodom. + de cover die Vader van Freezing Moon doet Heerscht.
Waar dit topic nu om gaat is het volgende: ik wil graag wat interessante bands/albums van jullie weten die goed zijn om mee te beginnnen. Kom na de geboden voorkennis asjeblief niet aan met bands zoals CoF of hele diepe underground shit waar de productie is alsof opgenomen bij dutroux in de kruipruimte. Graag de "essentiele" releases indien mogelijk met ieders voorkeuren. Voorbeeld: ik ben via Altars of Madness bij Death metal gekomen, en dat was dus de ideale weg, omdat Altars Death metal definieert, maar Leprosy van Death was ook goed geweest
.(heb bv gehoord de De mysteriis dom Sathanas van Mayhem de definitie van BM moest zijn ofzo)
Bij voorbaat dank.