|
Auteur: |
|
|
Ik ben zo onder de indruk van het laatste album van deze band dat ik er gewoon een topic aan spendeer. War from a harlots mouth is een Duitse band die een soort mix van mathcore, grindcore en deathcore maakt. Beter kan ik het zo niet omschrijven. Ze hebben momenteel drie albums op hun naam staan: Transmetropolitan (2007) In Shoals (2009) MMX (2010) En daarnaast nog een zwik splits. Eigenlijk ben ik alleen bekend met MMX dus ik heb ook geen idee hoe dat album is in vergelijking tot hun oudere werk. Wat ik wel weet is dat MMX echt een geweldenaar van een plaat is. Hij is beenhard en wordt constant gedreven door een onderhuidse spanning. Een spanning die afkomstig is van subtiele sfeer elementen en van jazzy intermezzo's. Er wordt op behoorlijk hoog technisch niveau gemusiceerd maar het komt nooit over als een bak gefreak. De grindcore invloeden liggen op MMX stevig op de voorgrond dus het is geen muziek "for the faint of heart". http://www.myspace.com/warfromaharlotsmouth I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ik vind MMX met afstand hun beste plaats. Zoals je zelf al zegt: steenhard maar ook veel diepgang/veel te ontdekken. Die vorige twee deden me veel minder. |
|
Ken eigenlijk enkel het debuut erg goed, knetterhard en fris klinkend plaatje. In Choals ken ik ook, maar heb ik al iets minder gehoord. Die nieuwe moet ik nog eens beluisteren, maar het komt er blijkbaar niet van. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
In Shoals was niet echt goed, maar eens een tweede kans geven dan! Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
In shoals vond jij niet echt goed... Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
het is niet persoonlijk Argh, hij weet niet beter ik vind dit sowieso kut |
|
quote: Heb je MMX intussen al gehoord? Ik ben erg benieuwd wat je er van vindt. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Whoah, heel anders dan ik verwacht had, in positieve zin Destijds vond ik het een redelijk standaard -core bandje. Ze hebben nu een behoorlijke eigen sound ontwikkeld, met name dankzij de grind-invloeden. Ik vind het erg vet! PS: jazz-invloeden in -core kenden we nog niet natuurlijk |
|
Het nieuwe album is inmiddels uit en het is weer een beauty. In vergelijking met het vorige album is deze nieuwe wat donkerder en ze gaan iets de Meshuggah kant op. Let op, ze zijn niet ineens veranderd in een djent bandje maar de invloeden zijn zeker aanwezig. Hoe dan ook, Voyeur is een heerlijk gestoord, verwrongen muziekstukje geworden. En zeker het luisteren waard: I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ik vind hem ook wel goed. Wat duisterder heb ik het idee. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Beter dan die eerste kan het niet meer worden, blijkbaar. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
War From A Harlots Mouth geeft er tijdelijk de brui aan: "Today we are writing to all of you with some bad news. You might have heard the rumors or read some press releases and they are right, but only to an extend: WFAHM is going into an INDEFINITE HIATUS at the end of the year. There are a lot of reasons for us to make that move and believe me when I say that it's not an easy decision. But it feels like it's something we just have to do at this point. The last 7,5 years have been awesome for the most part and we're grateful for all the experiences and new friends we have made while travelling the world to show people what we're all about. We have toured places we never thought we'd get to see, such as Australia, Russia, almost the entire USA and all across Europe of course. We have made friends for life on the road. We have grown immensely as musicians and turned this band into something we are very proud of. Being in this band has been a great experience for each and everyone of us and it took us to places and opened up doors we couldn't even dream of. Being that the band started as a side project, we always stuck to the original spirit of making music that was outside of the box and therefor survived much longer than a lot of bands who were trying to be a part of certain hypes. We never cared for that, we just wanted to do our own thing and feel like we have achieved that. We want to thank everyone who's involvement made it possible for us to do what we do... you most definitely know who you are. The scene we're a part of used to be an inspiring subculture but has turned into an abortion of mainstream accessibility, with choreographies on stage and cute little matching outfits. It's frustrating to witness and really makes it less fun to go out and play with new bands sometimes. However, this is not a breakup, it's a hiatus. Sooner or later we might find the urge to come back and slay!" Jammer, ik had ze graag nog live willen zien. Voyeur was een fantastische plaat. |
|
Was een leuke live-band inderdaad, vooral in Duitsland! Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
Index / Heavy Metal |