![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Auteur: |
|
|
Aangezien vele andere metalcore bands ook een eigen topic hebben, verdient Norma Jean als een van de betere bands in het genre het inmiddels ook wel. De band heeft inmiddels vijf albums uit, waarvan ik persoonlijk "Meridional" uit 2010 de beste vind, maar de meningen zijn daar nogal over verdeeld. Ik vind de muziek lastig te omschrijven, maar Norma Jean valt duidelijk binnen het chaotische segment van de metalcore, in plaats van de afgezaagde Gothenburgriffjes met emozang variant. De band is nog christelijk ook, dus laat het afzeiken beginnen! ![]() http://www.normajeannoise.com http://www.myspace.com/normajean ![]() |
|
goede bandnaam! ![]() |
|
The Chariot + Norma Jean + Stray From The Path EU tour, wat wil je nog meer? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
Die Meridional eens checken. ![]() |
|
Die vond ik nou net niet zo boeiend. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
quote: Underoath ![]() Maar is er al een NL datum bekend? ![]() |
|
quote: De metalcore, mathcore en hardcore spelen nu al een grote rol in de agenda van maart 2012. Nadat eerder al Chimaira en Your Demise bekend werden gemaakt komen nu ook Norma Jean, The Chariot, Stray From The Path en Admirals Arms in maart naar Nederland en Belgié. Ze komen op 25 februari naar Trix in Antwerpen en op 21 maart naar de Dynamo in Eindhoven. Dit zal gebeuren onder de naam: Evil Tiger Vulture Tour 2012. De kaarten voor Dynamo gaan weg in de voorverkoop voor €16,- en zijn al verkrijgbaard. Over de kaartverkoop van Trix is nog niks bekend. ![]() |
|
100% zekerheid dat ik naar Eindhoven ga ![]() Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
Ik wil wel naar Trix dan. The Chariot en Stray from the Path... ![]() ![]() |
|
quote: +1: zowel Norma Jean als The Chariot heeft mij live al eens weten te overtuigen. ![]() |
|
Norma Jean is een band dat ik bij vlagen mooi vindt. Moet ervoor in de stemming zijn ![]() |
|
Ze zijn terug met een nieuwe plaat! Godverdomme wat rost dit nummer hard zeg. 00:12-00:25 is zo'n geniaal stukje. En dan die breakdown op 01:30. Ik ga helemaal stuk. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
Wrongdoers is erg goed. Na Meridional had ik dit echt niet verwacht. De emo-kant van Norma Jean trek ik namelijk niet en die is op Wrongdoers verdwenen. Erg krachtig. ![]() |
|
Klinkt weer goed inderdaad, al kan ik de emokant van Norma Jean zeer goed hebben en heeft "Meridional" vooralsnog mijn voorkeur. ![]() |
|
Ik ga het binnenkort weer eens checken. Heb het zo lang geleden geluisterd dat ik bijna niet meer weet hoe ze ook alweer klinken ![]() |
|
quote: Ik moet bekennen, een geschenk uit de hemel ![]() |
|
Na meerdere luisterbeurten blijkt dit toch wel jaarlijstmateriaal te zijn en ben ik er niet meer zo zeker van dat Meridional beter is. Met name "Sword in Mouth, Fire Eyes" en "Funeral Singer" maken een zodanig verpletterende indruk dat dit wel eens het beste Norma Jean album tot nu toe zou kunnen worden. ![]() |
|
quote: Amen bro ![]() |
|
Ik ben niet zo van de *core, maar dit is wel erg dik. Intense shizzle. When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Beetje lafjes deze. I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
![]() |
![]() |
Index / Heavy Metal | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |