IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : hersenschudding Volgende pagina
sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 28-04-2002 17:28 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

weten er mensen hier meer over hersenschuddings ?
Ik ben donderdag keihard op me kop gepleurd...vervolgens dingen vergeten, en lig nu hele dag in me nest met koppijn, misselijkheid en duizeligheid.
Enig idee ? het voelt echt superverrot, en die kloteaspirines helpen voor geen meter.


zo, dat was mijn beurt dan weer


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 28-04-2002 17:29 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

ow, wat kut voor je.

Bij hersenschuddingen kan je het beste RUST HOUDEN! Donkere kamer, in je bed liggen, lekker koude lap op je kop. Zo min mogelijk aan je kop hebben en eigenlijk dus ook niet computeren (veel prikkels).

veel sterkte


I spy with my little and verrry evil eye.....


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 28-04-2002 17:30 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Anders ga je even bij de huisarts langs?


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 28-04-2002 17:30 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Hmmm, sorry ik ben geen dokter, maar wens je iig van harte beterschap toe. Hersenschuddingen zuigen.


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 28-04-2002 17:32 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

geen twijfel mogelijk: jij hebt een hersenschudding.

remedie: Nix doen, en dan letterlijk nix

rust rust rust rust rust


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 28-04-2002 17:32 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

En licht uit, helpt ook.


Meshuggah
rumboon
Usericon van Meshuggah
Posted 28-04-2002 17:35 by Meshuggah Wijzig reactieProfiel van MeshuggahQuote dit bericht

als je het zeker wilt weten: ga even voor een boekenkast staan - als je de planken scheef ziet weet je zeker dat je een hersenschudding hebt; en het enige wat helpt is rust inderdaad, plat liggen, geen beeldschermen enzo


met0l!


ArieDeKnaller
Hit a girl
Usericon van ArieDeKnaller
Posted 28-04-2002 17:45 by ArieDeKnaller Wijzig reactieProfiel van ArieDeKnallerQuote dit bericht

Even bij de dokter langsgaan bij en na kan nooit kwaad natuurlijk...


Dolf Brouwers - another dead hero


ArieDeKnaller
Hit a girl
Usericon van ArieDeKnaller
Posted 28-04-2002 17:46 by ArieDeKnaller Wijzig reactieProfiel van ArieDeKnallerQuote dit bericht

Nog een tip van dokter Oetker: Een flinke portie wil ook weleens helend werken op een hersenschudding...


Dolf Brouwers - another dead hero


G.
Usericon van G.
Posted 28-04-2002 19:48 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

dat is inderdaad heel erg kloote. Zelf heb ik ook wel eens een hersenschudding gehad. Het verhaal van stil liggen in het donker, zonder prikkels is al lang achterhaald!! Gewoon ff rustig aan doen een zelf goed in de gaten houden wat wel en niet prettig is. De meest riskante periode is nu al voorbij. (eerste 24 uur na de val) Ik zou zeker even langs je huisarts gaan!
Heel veel sterkte en beterschap


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 28-04-2002 19:55 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

nog nooit meegemaakt, ga'k proberen zo te houden.
Van whiplash kan ik wel meespreken


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 28-04-2002 20:39 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

hey dankulliewel...ik kom net heel even uit me bed (aspirine slikken en dit lezen) en ik volg het advies van jullie op ga nu weer slapen...en als ik morgen niet meer zo duizelig ben naar de doktor dan maar.
dankjewel


zo, dat was mijn beurt dan weer


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 28-04-2002 21:03 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 28 april 2002 20:39 schreef sickheaddread het volgende:
hey dankulliewel...ik kom net heel even uit me bed (aspirine slikken en dit lezen) en ik volg het advies van jullie op ga nu weer slapen...en als ik morgen niet meer zo duizelig ben naar de doktor dan maar.
dankjewel
Onderschat het niet ... een verwaarloosde hersenschudding kan je je leven lang hoofdpijnen en migraines opleveren. Dus ga alsjeblieft naar de dokter toe.


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 28-04-2002 21:04 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

Humz, ik heb een tijd terug eens een hersenschudding gehad. Wakker geworden met serieuze hoofdpijn en ik kon me niet meer herinneren welke dag het was, wat ik de voorbije dagen gedaan had enzo ...
Ben via spoedopname in 't ziekenhuis opgenomen, daar efkes moeten blijven en tests ondergaan (EEG) ! Zware hersenschudding kan gevaarlijk zijn !


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 28-04-2002 21:27 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Niet eens aarzelen, HUIS ARTS !!!!!!!

je kan niet alleen een gronische migraine of andere kwaaltjes aan over houden, want als er nog meer kaopt is .................. never mind, zoek maar eerst de HUIS ARTS op.

Dit zijn dingen die je heel serieus moet nemen.


Wiegen Meister !


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 29-04-2002 9:41 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

is het erg als ik nog 1 dag langer wacht ? de huisarts is met vakantie en morgen zijn ze er weer...ik belde vanmorgen....
dit is heel slecht dat ik hier weer achter pc zit...ik weet het.
Maar die eerste dag na vallen ben ik ook hele dag op skool geweest voor musiceertoets...is dat ook een erg groot probleem ??
Ik wil niks ernstigs hebben !!!


zo, dat was mijn beurt dan weer


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 29-04-2002 14:10 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

www.dokterdokter.nl

binnen zonder kloppen

... maar ja, door die hersenschudding was je natuurlijk vergeten dat je zelf ook had kunnen zoeken...

[Dit bericht is gewijzigd door Sarjenka op 29-04-2002 14:11]


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 29-04-2002 14:12 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 29 april 2002 9:41 schreef sickheaddread het volgende:
is het erg als ik nog 1 dag langer wacht ? de huisarts is met vakantie en morgen zijn ze er weer...ik belde vanmorgen....
dit is heel slecht dat ik hier weer achter pc zit...ik weet het.
Maar die eerste dag na vallen ben ik ook hele dag op skool geweest voor musiceertoets...is dat ook een erg groot probleem ??
Ik wil niks ernstigs hebben !!!


zolang je hersens er niet uit liggen, lijkt het mij geen probleem

je hoofd kan best wat hebben


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


G.
Usericon van G.
Posted 29-04-2002 14:47 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

quote:
Op 29 april 2002 9:41 schreef sickheaddread het volgende:
is het erg als ik nog 1 dag langer wacht ? de huisarts is met vakantie en morgen zijn ze er weer...ik belde vanmorgen....
dit is heel slecht dat ik hier weer achter pc zit...ik weet het.
Maar die eerste dag na vallen ben ik ook hele dag op skool geweest voor musiceertoets...is dat ook een erg groot probleem ??
Ik wil niks ernstigs hebben !!!


Het is verstandig om even naar de dokter te gaan. Zoals ik al eerder zei is volgens mij de periode kmet de grootste risico's al voorbij. Maak je maar niet te druk hoor!


Smirre
Kaas is Vies!!!
Usericon van Smirre
Posted 29-04-2002 14:58 by Smirre Wijzig reactieProfiel van SmirreQuote dit berichthttp://www.winterofsin.com

Ik zou eerst maar eens goed gaan uitkateren. Dat wil ook nog wel eens helpen tegen hoofdpijn en misselijkheid.


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 29-04-2002 17:33 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Hersenschudding
of commotio cerebri, het ziektebeeld dat ontstaat ten gevolge van geweld op de schedel, waarbij de hersensubstantie zelf geen letsel heeft opgelopen.

Symptomen
Het belangrijkste symptoom is een kortdurende (max. 15 min. durende) bewusteloosheid die direct na het geweld optreedt. Wanneer de patiënt weer bijkomt, herinnert hij zich niets van het ongeval en van de gebeurtenissen kort daarvoor. Verdere symptomen zijn: misselijkheid met braakneiging of bleekheid, duizeligheid, hoofdpijn (door het hele hoofd; eventueel gepaard aan duizeligheid). Een hersenschudding kan geheel genezen.

Behandeling
Deze bestaat uit bedrust (maximaal 7-10 dagen).



uit een krant:
Zware hersenschudding dreunt nog lang na

Mensen die een zware hersenschudding hebben gehad zijn twee tot vijf jaar na het ongeval mentaal nog steeds trager dan anderen. De klap werkt dus langer door dan menigeen altijd gedacht heeft. Dit is de conclusie van het onderzoek dat dr. Joke Spikman gedaan heeft in haar proefschrift.

Spikman volgde zestig mensen met een hersenkneuzing, de medische term voor een zware hersenschudding. Zij liet hun testen maken waaruit bleek dat zij informatie nog altijd minder snel verwerken dan gezonde mensen. De patiënten waren wel goed in staat hun aandacht selectief op één taak te richten.

Ruim dertig procent van de proefpersonen zei helemaal hersteld te zijn. De rest bleef klachten houden. Uit het onderzoek kwam tevens, dat mensen die aangaven volledig genezen te zijn, juist de zwaarste hersenkneuzing hadden gehad. Volgens Spikman kunnen zij daardoor zelfs niet goed meer beoordelen of het goed met hen gaat. (De Volkskrant)




If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 29-04-2002 17:34 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

commotio cerebri

leuke bandnaam


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 29-04-2002 18:28 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

sicky, veel beterschap
wel ff naar de dokter gaan he


11.45: restate my assumptions


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 30-04-2002 12:21 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Ik heb er zelf niet minder dan 5 gehad, en wat jij hebt klinkt als wat ik gehad heb. Duz. Maareh, zoek een donkere kamer en rust zoveel mogelijk uit. Ja, lezen e.d. helpt tegenovergesteld. Het is saai, duurt een dikke week en na 2 dagen heb je het wel gezien, maar doe vooral rustig aan. Sterkte.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 30-04-2002 12:24 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Oppassen met hersenschuddingen.. Neem het serieus en ga niet te snel weer aan het werk ed.
Zoals al eerder is gezegd kan je er idd chronische migrane van overhouden. Ik weet wel wat fijner is een paar dagen op bed liggen of je leven lang hoofdpijn hebben.
Ga naar de huisarts en succes er me


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 30-04-2002 13:21 by Beastial Blasphemer Wijzig reactieProfiel van Beastial BlasphemerQuote dit bericht

veel beterschap mir!!


Trieste gast


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen