IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : The Last Days (instrumentale Shoegaze / Post-Rock / Black Metal (á la YONL / exilym maar anders)
KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 22-12-2010 0:30 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

Zo, weer eens een band die me totaal omver weet te blazen. The Last Days, bestaand uit B… en s.a.d. maakt dus instrumentale shoegaze, met een klein beetje black metal (o.a. zang).

Ze hebben dit jaar hun debuut-EP uitgebracht, genaamd When The Tomorrow Is a Grey Day.

Zeer aan te raden voor exilym / YONL liefhebbers (en eigenlijk voor iedereen). Goed, het mag dan minder metal zijn dan YONL, dat maakt het nog niet minder goed.

Er is eigenlijk maar 1 nummer dat Black Metal bevat, en dat is Souls Of City. Hoewel ik meestal niet zo van die extreme Black metal "suicidal" achtige zang houd, vind ik het zeer sterk overkomen. Chappeau

Souls Of City

Make The Change

Dit gaat hoog scoren hier
(Enige wat iets minder is is het drumwerk dat wat overbodig / plichtmatig is)

Silence
Usericon van Silence
Posted 22-12-2010 0:31 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Dat ga ik morgen eens beluisteren. De omschrijving klinkt goed.

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 22-12-2010 0:32 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 22 december 2010 0:30 schreef KHPLF het volgende: instrumentale shoegaze, met een klein beetje black metal (o.a. zang).

YONL
2x hier.

KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 22-12-2010 0:34 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Er is eigenlijk maar 1 nummer dat Black Metal bevat, en dat is Souls Of City

Tssk lezen Bokaj

[Dit bericht is gewijzigd door KHPLF op 22-12-2010 0:34]

iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-12-2010 0:36 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

I like! Souls of City, goed nummer, mooie clip. Maar als black metal-broekkie kan ik de vocalen niet zo waarderen. Instrumentatie is wel mooi! Zal andere nummers zeker proberen .

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

finsedrol
Usericon van finsedrol
Posted 22-12-2010 0:44 by finsedrol Wijzig reactieProfiel van finsedrolQuote dit bericht

Erg vet! Zo maar eens heel de EP checken.

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 22-12-2010 0:44 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 22 december 2010 0:34 schreef KHPLF het volgende:
Tssk lezen Bokaj
O sorry, als ik instumentale muziek lees, denk ik dat er geen zang op zit. Mijn fout.

Wat is YONL voor band? Google laat mij in de steek.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 22-12-2010 0:47]

KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 22-12-2010 0:46 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

Mijn fout, was weer eens te enthousiast

EDIT: YONL = Years Of No Light

[Dit bericht is gewijzigd door KHPLF op 22-12-2010 0:51]

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 22-12-2010 0:48 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 22 december 2010 0:46 schreef KHPLF het volgende:
Mijn fout, was weer eens te enthousiast
Niks mis mee. Binnenkort eens proberen.

Mythics
Usericon van Mythics
Posted 22-12-2010 9:21 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Eindelijk heeft de band een eigen topic

Interessante band, ondanks het af en toe wat kromme Engels, maar goed

Ze zullen ook participeren aan een split genaamd "Long Distances" als ik het goed heb. Eveneens uitgegeven door Pest Productions.

I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath

kingofinsania
Usericon van kingofinsania
Posted 22-12-2010 10:30 by kingofinsania Wijzig reactieProfiel van kingofinsaniaQuote dit bericht

Dit klinkt heel erg gaaf!
Klinkt niet echt Braziliaans, moet ik zeggen! :p

Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 22-12-2010 10:41 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote: instrumentale shoegaze, met een klein beetje black metal (o.a. zang).

wat klopt hier niet? Maar de omschrijving klinkt interessant ik zal het wel eens op gaan zetten!

ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 22-12-2010 11:31 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Oh dit trek ik wel, dit ga ik uitchecken!

miikja
Usericon van miikja
Posted 22-12-2010 11:59 by miikja Wijzig reactieProfiel van miikjaQuote dit berichthttp://akelei.org

Mooi dromerig sfeertje zetten ze neer. De zang mag wat mij betreft helemaal weggelaten worden en de drums mogen ook wat interessanter (of ook weg) maar muzikaal is het verder erg sterk

Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 22-12-2010 12:09 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 22 december 2010 11:59 schreef miikja het volgende:
Mooi dromerig sfeertje zetten ze neer. De zang mag wat mij betreft helemaal weggelaten worden en de drums mogen ook wat interessanter (of ook weg) maar muzikaal is het verder erg sterk

+ heel veel
echt een zalige sfeer
enkel jammer van die zang

Gorath
Usericon van Gorath
Posted 22-12-2010 14:21 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Dit is toch een heel pak zwakker dan YonL hoor! Amai... Oké, er zit post-rock in, maar klinkt veel te zeemzoetig! Een ziekte waar vele post-rockbands snel last van hebben.

Northward
Usericon van Northward
Posted 22-12-2010 19:04 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Prima ep is dat idd. Beter dan veel van die andere nieuwe bands in deze stijl.

meatgrinder
Splattermaniac Gore
Usericon van meatgrinder
Posted 23-12-2010 16:41 by meatgrinder Wijzig reactieProfiel van meatgrinderQuote dit berichthttp://wanderingsoulswebzine.forum2go.nl

Oeh, dit klinkt fijntjes. Even die EP opsnorren dan.

KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 23-12-2010 23:22 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Op 22 december 2010 9:21 schreef Mythics het volgende:
Eindelijk heeft de band een eigen topic

hadjeanderszelfookweleentopicovermogenmakengeloofik, alsjeerzonaarhunkerde.

Mythics
Usericon van Mythics
Posted 23-12-2010 23:37 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2010 23:22 schreef KHPLF het volgende:
hadjeanderszelfookweleentopicovermogenmakengeloofik, alsjeerzonaarhunkerde.
Dat was inderdaad een mogelijkheid

I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com