IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : ICS Vortex Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-12-2010 21:19 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Howdy!

I finally got the master tape of the first ICS Vortex album! "Storm Seeker" contains 11 tracks and holds 45 minutes of groovy hooks and signature clean vocals. Brewed in a dirty metal pot, ingrediens included are Stoner Rock mashed with BM, 70's prog spiked Pagan and alternative roots fried Norwegian style. Some of the song titles are "Skoal!", "Dogsmacked", "Oil in Water" and "Odin's Tree".

It's been a year of sporadic work at Toproom Studio with engineer Børge Finstad. My good old teammate from Borknagar, Asgeir Mickelson (Sarke, Spiral Architect), handles the drums, and Terje "Cyrus" Andersen added some solos. Mix was done by Børge, Asgeir and me. A record deal is in the works and we're looking at a release in good time before summer 2011.

The solo project has pretty much evolved into a band, and on future live appearances the recording line-up will be joined by Jens F. Ryland (Borknagar) on guitar and Steinar Gundersen (Spiral Architect, Sarke) on bass (!).

http://www.myspace.com/icsvortex/blog/541374468

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-12-2010 21:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

signature

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-12-2010 21:21 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ah, frontpage...

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-12-2010 21:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

signature

F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 28-12-2010 6:32 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

... Alternative roots fried Norwegian style...

klinkt lekker met joppie saus

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 20-08-2011 9:08 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Wat een kut plaat die nieuwe, muzikaal oké. Maar na 2 nummers komt die zang mijn neus uit..

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 20-08-2011 9:14 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2011 9:08 schreef Staalman het volgende:
Wat een kut plaat die nieuwe, muzikaal oké. Maar na 2 nummers komt die zang mijn neus uit..

Als er zang je neus uitkomt kun je zo bij de Scorpions gaan zingen.

Bareuh...

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-08-2011 9:31 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:

De zang is juist het enige wat deze verder niet zo boeiende plaat rechthoudt.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 20-08-2011 10:00 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Teksten zijn helemaal dramatisch...

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-08-2011 10:30 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:

Respect dat je het 2 nummers volhoudt. De tering wat heb ik een hekel aan de zang van deze clown.

Boeiender

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 20-08-2011 10:41 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Zet hem op een minaret en je merkt het verschil niet...

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 20-08-2011 10:46 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 augustus 2011 10:41 schreef Staalman het volgende:
Zet hem op een minaret en je merkt het verschil niet...
Net zo vals ja

Boeiender

verstikking
Usericon van verstikking
Posted 20-08-2011 11:03 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

quote:
Op 20 augustus 2011 9:14 schreef De Ulk het volgende:

Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-08-2011 11:05 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

En toch klinkt hij bij Lamented Souls op sommige nummers wel fijn. Maarja, de muzikale ondersteuning is dan ook in orde.

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 20-08-2011 11:06 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 augustus 2011 11:05 schreef Dirge for november het volgende:

En toch klinkt hij bij Lamented Souls op sommige nummers wel fijn. Maarja, de muzikale ondersteuning is dan ook in orde.

Nee, klinkt hij ook als een pinguin die in de kloten getrapt is. Verschrikkelijk.

Boeiender

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-08-2011 11:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

LS = klootn, zal dit ook wel zijn dan

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 20-08-2011 11:26 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2011 9:14 schreef De Ulk het volgende:

Ff normaal doen tegen Scorpions!

De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 20-08-2011 13:03 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2011 11:26 schreef Staalman het volgende:
Ff normaal doen tegen Scorpions!

Scorpions vind ik uitermate gaaf en ik heb bijna al hun LP's, maar dat Klaus Meine door z'n neus zingt kun je toch niet ontkennen.

Ontopic: ICS Vortex ken ik niet, wel Vortex, maar dat zal wel iets compleet anders zijn.

Bareuh...

Eru Iluvatar
Usericon van Eru Iluvatar
Posted 05-09-2011 18:47 by Eru Iluvatar Wijzig reactieProfiel van Eru IluvatarQuote dit berichthttp://tastelessenterprise.wordpress.com/

De recensies zijn tot nu toe niet zo denderend. Over het algemeen wel positief, maar de algemene tendens is dat Simen Hestnaes betere dingen heeft gedaan met andere bands. Ik ben eigenlijk alleen goed bekend met Lamented Souls en Arcturus (en in een mindere mate Borknagar). Over 'Storm Seeker' ben ik in ieder geval erg te spreken. De afgelopen weken helemaal plat gedraaid. Tot nu toe voor mij het beste album van 2011.

Hier mijn eigen recensie:

http://tastelessenterprise.wordpress.com/2011/09/05/ics-vortex-%E2%80%93-storm-seeker-2011-album-van-het-jaar-materiaal/

Rottend-Vleesch
Caffeine Satanist.
Usericon van Rottend-Vleesch
Posted 06-09-2011 16:31 by Rottend-Vleesch Wijzig reactieProfiel van Rottend-VleeschQuote dit bericht

Noem me een poseur, maar bij Dimmu Borgir, Borknagar en Arcturus vond ik hem toch wel wat beter hoor.

More Evil0r Than Skelet0r

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 07-09-2011 8:45 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

De muziek valt na tig luisterbeurten wel goed mee (al is het geen topper). Wat mij vooral stoort is dat de plaat compleet overgeproduced klinkt. Een gevalletje van te lang aan dezelfde plaat gewerkt. De bodem valt er zo uit en het geheel mist kracht en visie. Jammer, want het klinkt alsof er meer had ingezeten.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 07-09-2011 8:48 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Jij krijgt dus niet de zenuwen van die zang? Mensen kinderen, hij kan een noot nog geen 2 sec. vasthouden zonder te veranderen. Hij lijkt wel een r 'n b zanger.

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 07-09-2011 8:48]

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 07-09-2011 9:15 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Dat stoort me helemaal niet, neen. Integendeel zelfs.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-10-2011 21:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2011 8:48 schreef Staalman het volgende:
Jij krijgt dus niet de zenuwen van die zang? Mensen kinderen, hij kan een noot nog geen 2 sec. vasthouden zonder te veranderen. Hij lijkt wel een r 'n b zanger.

wel een erg goeie R'nB zanger. Waren er maar meer zoals hem, Usher of 50 bvb

signature

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-10-2011 6:34 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Staalman heeft niet echt veel kijk op goede zang geloof ik. Eerst Lou Reed al niet op waarde schatten en nu Vortex. Jammer.

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 23-10-2011 9:10 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik denk dat ik juist een enorm goede kijk op goede zang heb, want deze twee komen nml. niet in het lijstje van goede zangers voor. Enne, Reed een zanger noemen en nog een goede ook is wel héél positief...

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com