IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Tips voor experimentele/genre-overschrijdende bands Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-09-2002 15:48 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2002 15:46 schreef NecroDopey het volgende:
Hehe ik ken alle boven genoemde bands Allemaal topbands maar ik raak om de een of andere reden verzadigt van dit soort muziek..
Bands als Sigh doen me weer inzien waarom ik zo van metal houd

Wat is Sigh voor een band? Misschien steek ik dan nog wat van jou op.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 19-09-2002 15:48 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Luister dan naar Fleurety (Department of Apocalyptic Affairs)!

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 19-09-2002 17:38 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 19 september 2002 15:48 schreef altx het volgende:
Wat is Sigh voor een band?

Zodanig genre-overschrijndend dat je ze onmogelijk kan omschrijven. Luisteren is t enige dat helpt...

Zenial

altx
Usericon van altx
Posted 30-09-2002 15:40 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2002 17:38 schreef Zenial het volgende:
Zodanig genre-overschrijndend dat je ze onmogelijk kan omschrijven. Luisteren is t enige dat helpt...

Ik heb 'Imaginary sonicscape' ff uit de bieb gehaald. En ik kan maar 1 ding zeggen: Geniaal!!!

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Twone
Usericon van Twone
Posted 30-09-2002 15:50 by Twone Wijzig reactieProfiel van TwoneQuote dit bericht

Aborym is zo een experimentele Black metal band.veel effecten en zo een stuff...

Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 30-09-2002 16:34 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Peccatum

Arcturus

Chaostar

The Kovenant

Winds

Mortiis

...

Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 30-09-2002 17:05 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

magog
www.mp3.com/magog(swe)
Black metal met folk/viking invloeden, eerst alleen black alleen ze hebben een viool speler erbij genomen.

altx
Usericon van altx
Posted 01-10-2002 10:36 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

O ja, Scarve is een experimentele death metal band met veel gebruik van samples en zo.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2002 10:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Exhumation
mix doom en brute death, lekker apart ...

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 15-06-2003 19:25 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Adhur.

Melodische black metal geinspireerd door de baskische mythology.
Er word ook gebruik gemaakt van een echte opera zangeres en het steekt allemaal zeer goed in elkaar. Met folklorische instrumenten en klassieke.

Hier een review:
http://www.metalprovider.com/lunarhypnosis/adhurreviews.htm

Een mp3:
http://www.metalprovider.com/lunarhypnosis/mp3/Adhur-AkelarrekoBatzarra.mp3

Homepage: www.adhur.com

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 15-06-2003 20:02 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Arcturus-The sham mirrors
Green Carnation-A blessing in disguise
Solefald-alle albums
Ulver-hun latere werk

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 15-06-2003 20:23 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

paddestoelen!!!

mvg wk10

Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 15-06-2003 20:25 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Mr. Bungle (een genre op zich)

I can't shoot straight unless I've had a pint!

Sater
Usericon van Sater
Posted 15-06-2003 22:39 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

het latere ...And Oceans
The Kovenant
Aborym
Thorns
Dodheimsgard

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 17:58 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Kan je wat meer info geven over Green Carnation hub?

Hub de Gallier
Posted 16-06-2003 18:05 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 17:58 schreef wladimir het volgende:
Kan je wat meer info geven over Green Carnation hub?

Green Carnation,ooit begonnen als deathmetalband maar hebben omdat hun muziekstijl veranderde de naam omgedoopt in In the Woods(bij allen wel bekend neem ik aan).Nadat In the Woods is gestopt in 2001 heeft Terje(Tchort) Green Carnation weer opgestart met een andere line-up.De muziek is tegenwoordig een kruising tussen In the Woods,avantgarde en jaren 70 rock'.Ze hebben in de tussentijd 3 cd's uitgebracht te weten:"Journey to the end of the night","Light of day,day of darkness" en "A blessing in disguise".
Anders Kobro(ex-In the woods,Carpathian Forest) speelt drums.

Ikzelf vind het geniale muziek en hun laatste cd "A blessing..." is nu een week uit en hij is niet meer uit mijn cd-speler gekomen.Echt geweldige muziek

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 16-06-2003 18:06]

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 18:33 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Wat moet ik me bij avant garde voorstellen?

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 16-06-2003 18:37 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 16 juni 2003 18:33 schreef wladimir het volgende:
Wat moet ik me bij avant garde voorstellen?

"vooruitstrevend" een nietszeggende en dus waardeloze term

net zoals "progressief"

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

Hub de Gallier
Posted 16-06-2003 18:53 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 18:37 schreef Claw het volgende:
"vooruitstrevend" een nietszeggende en dus waardeloze term

net zoals "progressief"
Inderdaad hehe

altx
Usericon van altx
Posted 16-06-2003 18:58 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ja, er waren waarschijnlijk ooit een paar journalisten die een review moesten schrijven over de laatste Arcturus of de laatste Sigh en die hadden een beetje moeite om een passende genrebeschrijving te vinden...

windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 16-06-2003 19:11 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Infinity - devin townsend

Is ook geen touw aan vast te knopen

mvg wk10

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 16-06-2003 23:24 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 16 juni 2003 18:58 schreef altx het volgende:
Ja, er waren waarschijnlijk ooit een paar journalisten die een review moesten schrijven over de laatste Arcturus of de laatste Sigh en die hadden een beetje moeite om een passende genrebeschrijving te vinden...

hmmm, over into the pandemonium werd ook al geschreven van avantgarde muziek. van celtic frost dus.

Oud Vuil.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 17-06-2003 0:44 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

-Lykathea Aflame, een soort van kruising tussen Nile, Cryptopsy en sferische black metal.
-Meshuggah, Meshuggah en nog eens Meshuggah
-The Dillinger Escape Plan
-Extol (Progressieve death)
-Latere Abigor
-Thorns
-Ephel Duath (Italiaanse uber-expirimentele black)
-Peccatum
-Serpent Eclipse (vrij expirimentele black uit Amerika)
-Spawn of Possession

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 17-06-2003 0:48 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Adhur, Exhumation en Sigh moet ik binnen nu en 1 dag kennen...

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 17-06-2003 0:50 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Van Sigh vind ik overigens Hail Horror Hail de beste! Weirde black/heavy metal doordrenkt met klassieke passages!

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com