IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : De menselijke uiterlijke diversiteit Vorige pagina
mansongirl
Goddess of hate
Usericon van mansongirl
Posted 20-09-2002 12:19 by mansongirl Wijzig reactieProfiel van mansongirlQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/mansongirl

ik lijk volgens een aantal mensen ook op iemand anders. Maar ik vind van niet.


luuuuuuv is in the air.........


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 20-09-2002 12:28 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

'Men' zegt wel eens dat er van iedereen op de wereld een dubbelganger rondloopt. Ik heb toevallig een buurjongen die als twee druppels water op de zanger van de Stereophonics lijkt.

Die Men zegt trouwens wel meer, hoor

[Dit bericht is gewijzigd door DMTR op 20-09-2002 12:28]


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 20-09-2002 12:48 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

De menselijke genetische combinatie bij geboorte zijn 2^52 = 4,5 x 10^15 mogelijkheden bij het krijgen van een kind. Dit is bij een paar! dus als je dit optelt krijg je 4,5x10^15 x 3 miljard? ongeveer. Dus zoals Dwaallicht al zei oneindig veel mogelijkheden die steeds weer groeien naarmate er meer mensen komen. Theoretisch gezien dan.

Natuurlijk zijn er een aanta eigenschappen die dominant aanwezig zijn op de genen en dus vaker voorkomen.


You will never have, what i never had.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-09-2002 19:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2002 12:48 schreef Nolthuar het volgende:
De menselijke genetische combinatie bij geboorte zijn 2^52 = 4,5 x 10^15 mogelijkheden bij het krijgen van een kind. Dit is bij een paar! dus als je dit optelt krijg je 4,5x10^15 x 3 miljard? ongeveer. Dus zoals Dwaallicht al zei oneindig veel mogelijkheden die steeds weer groeien naarmate er meer mensen komen. Theoretisch gezien dan.

Natuurlijk zijn er een aanta eigenschappen die dominant aanwezig zijn op de genen en dus vaker voorkomen.


maar "werken"alle combinaties wel??? je kent ale genen toch niet zomaar door elkaar husselen en random achter elkaar plakken? moeten de gene toch niet in een bepaalde volgorde zitten om werkzaam te zijn? als dat zo is is de ruimte voor varioatie toch kleiner.

maar goed er is veel variatie. een bron wordt vergeten namelijk hoe, waar en wanneer je opgroeit. dat bepaalt het uiterlijk ook erg sterk, het genen verhaal is dus niet de enige reden voor variatie.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 20-09-2002 20:38 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Uiterlijk wordt nagenoeg volledig genetisch bepaald, behalve grootte en gewicht etc.

Ik denk dat dat deeltje achteraan in onze hersenen (het....eiland-f-hoe-heet-het) dat instaat voor gezichtsherkenning ook verantwoordelijk is voor het zogezegde herkennen van dubbelgangers. Blijkbaar berekenen wij exact mathematisch wat de verhoudingen zijn van de gezichtskenmerken.. Als er maar genoeg overeenkomsten zijn, zien we een dubbelganger.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 20-09-2002 20:42 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

toch heeft gewicht ook wel wat met genen te maken, hoor ik kan namenlijk net als mijn moeder eten wat ik wil zonder ooit ook maar 1 kilo aan te komen...


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 20-09-2002 20:49 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2002 19:48 schreef attila_de_hun het volgende:
maar "werken"alle combinaties wel??? je kent ale genen toch niet zomaar door elkaar husselen en random achter elkaar plakken? moeten de gene toch niet in een bepaalde volgorde zitten om werkzaam te zijn? als dat zo is is de ruimte voor varioatie toch kleiner.

maar goed er is veel variatie. een bron wordt vergeten namelijk hoe, waar en wanneer je opgroeit. dat bepaalt het uiterlijk ook erg sterk, het genen verhaal is dus niet de enige reden voor variatie.
Je kan genen inderdaad niet willekeurig achter elkaar plakken. Maar er blijven wel zoveel mogelijkheden over, dat volgens mij de kans dat je er exact hetzelfde uit ziet als iemand anders vrij klein is. Een eeneiige tweeling lijkt erg op elkaar, maar zijn niet 100% identiek (ze zijn uit elkaar te houden)...wel hetzelfde genotype, niet hetzelfde fenotype...


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 20-09-2002 23:02 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2002 19:48 schreef attila_de_hun het volgende:
maar "werken"alle combinaties wel??? je kent ale genen toch niet zomaar door elkaar husselen en random achter elkaar plakken? moeten de gene toch niet in een bepaalde volgorde zitten om werkzaam te zijn? als dat zo is is de ruimte voor varioatie toch kleiner.


nee want ik had het over de chromosomen combinaties die mogelijk zijn bij de geboorte. 1 chromosoom bevat een groot gedeelte van je genen. Dit zijn lange strengen bestaand uit DNA en eiwitten. Bij de geboorte tijdens de meiose ik corrigeer me even het was weer weggezakt zijn er iniedergeval 2^23 mogelijkheiden aangezien er in een eicel en zaadcel ieder 23 chromosomen zitten (in een normale lichaamscel 46. Deze chromosomen mixen daar met elkaar d.m.v. een redelijk ingewikkeld proces. waardoor er weer nieuwe combinatie vormen tot er 46 nieuwe chromosomen ontstaan.
Oftwel veel mogelijkheden.


quote:
Op 20 september 2002 20:38 schreef mislyd het volgende:
Uiterlijk wordt nagenoeg volledig genetisch bepaald, behalve grootte en gewicht etc.

Ik denk dat dat deeltje achteraan in onze hersenen (het....eiland-f-hoe-heet-het) dat instaat voor gezichtsherkenning ook verantwoordelijk is voor het zogezegde herkennen van dubbelgangers. Blijkbaar berekenen wij exact mathematisch wat de verhoudingen zijn van de gezichtskenmerken.. Als er maar genoeg overeenkomsten zijn, zien we een dubbelganger.


Hmmz wat ik wel weet is dat hoe symmetrischer iemand qua uiterlijk is hoe knapper wij die persoon vinden. Dit is bewezen doormiddel van uitvoerige foto tests.
We berekenen dus mathematisch de gezichtskenmerken maar of dit dan betekent dat als er veel overeenkomsten zijn wij een dubbelganger zien?

quote]Op 20 september 2002 20:42 schreef Dargull het volgende:
toch heeft gewicht ook wel wat met genen te maken, hoor ik kan namenlijk net als mijn moeder eten wat ik wil zonder ooit ook maar 1 kilo aan te komen... [/quote]

Je zal wel een aantal genen gekregen hebben die positief op je stofwisseling werken .
De ene persoon krijgt weer het ene "positief" en het andere negatief en vice versa. Je hebt gewoon Elite darmgenen


You will never have, what i never had.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-09-2002 23:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2002 23:02 schreef Nolthuar het volgende:
nee want ik had het over de chromosomen combinaties die mogelijk zijn bij de geboorte. 1 chromosoom bevat een groot gedeelte van je genen. Dit zijn lange strengen bestaand uit DNA en eiwitten. Bij de geboorte tijdens de meiose ik corrigeer me even het was weer weggezakt zijn er iniedergeval 2^23 mogelijkheiden aangezien er in een eicel en zaadcel ieder 23 chromosomen zitten (in een normale lichaamscel 46. Deze chromosomen mixen daar met elkaar d.m.v. een redelijk ingewikkeld proces. waardoor er weer nieuwe combinatie vormen tot er 46 nieuwe chromosomen ontstaan.
Oftwel veel mogelijkheden.



Ja, dat is waar. ik haalde chromosomen en gene effe door elkaar. lang geleden dat ik genetica heb gehad.


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 21-09-2002 10:32 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Vooral op gebied van metallers blijk ik veelal te denken mensen te kennen wegens het identieke lange haar, de lederen laarzen, de metalshirts, de lederen vestjes en de heavymetal-zonnebril, eheh.


Je kan me de bout hachelen!


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen