quote:
Op 20 september 2002 19:48 schreef attila_de_hun het volgende:
maar "werken"alle combinaties wel??? je kent ale genen toch niet zomaar door elkaar husselen en random achter elkaar plakken? moeten de gene toch niet in een bepaalde volgorde zitten om werkzaam te zijn? als dat zo is is de ruimte voor varioatie toch kleiner.
nee want ik had het over de chromosomen combinaties die mogelijk zijn bij de geboorte. 1 chromosoom bevat een groot gedeelte van je genen. Dit zijn lange strengen bestaand uit DNA en eiwitten. Bij de geboorte tijdens de meiose ik corrigeer me even het was weer weggezakt zijn er iniedergeval 2^23 mogelijkheiden aangezien er in een eicel en zaadcel ieder 23 chromosomen zitten (in een normale lichaamscel 46. Deze chromosomen mixen daar met elkaar d.m.v. een redelijk ingewikkeld proces. waardoor er weer nieuwe combinatie vormen tot er 46 nieuwe chromosomen ontstaan.
Oftwel veel mogelijkheden.
quote:
Op 20 september 2002 20:38 schreef mislyd het volgende:
Uiterlijk wordt nagenoeg volledig genetisch bepaald, behalve grootte en gewicht etc.
Ik denk dat dat deeltje achteraan in onze hersenen (het....eiland-f-hoe-heet-het) dat instaat voor gezichtsherkenning ook verantwoordelijk is voor het zogezegde herkennen van dubbelgangers. Blijkbaar berekenen wij exact mathematisch wat de verhoudingen zijn van de gezichtskenmerken.. Als er maar genoeg overeenkomsten zijn, zien we een dubbelganger.
Hmmz wat ik wel weet is dat hoe symmetrischer iemand qua uiterlijk is hoe knapper wij die persoon vinden. Dit is bewezen doormiddel van uitvoerige foto tests.
We berekenen dus mathematisch de gezichtskenmerken maar of dit dan betekent dat als er veel overeenkomsten zijn wij een dubbelganger zien?
quote]
Op 20 september 2002 20:42 schreef Dargull het volgende:
toch heeft gewicht ook wel wat met genen te maken, hoor ik kan namenlijk net als mijn moeder eten wat ik wil zonder ooit ook maar 1 kilo aan te komen...
[/quote]
Je zal wel een aantal genen gekregen hebben die positief op je stofwisseling werken
.
De ene persoon krijgt weer het ene "positief" en het andere negatief en vice versa. Je hebt gewoon Elite darmgenen