IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Heathen Front (AHF) Volgende pagina
Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 19-09-2002 16:47 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

"In Europa there is an order of knights that do not have horses or lances, nor armoury, shields or swords, but who uses their dreams as riding-animals, and thoughts as piercing lances, their callosity as shield and armour and the rays of the sun as swords. Their world is built upon two rivers that flow from the jaws of the Fenriswolf, one is called Víl (Will) and the other one is Ván (Hope). Perhaps it is only dreams, perhaps it is only hope, but it is still there."

The AHF (Allgermanische Heidnische Front) can be considered an organization that is extremely concerned about environmental protection. Not only protecting nature itself, but protection of everything concerning our people, and everything being a part of our original culture. Of course we do not wish to safeguard and endorse everything which is supposed to be a part of our Germanic cultural heritage and our traditions - christianity serves as one good examples for this.
One could rather say that we seek to restore our ancient and original worldview, view of life and morals. Even if it's old - actually thousands of years old, it's far more modern than today's view of life or lifestyle. On the other hand - terms such as modern and old has no real relevance in this matter, this is all about something which was brought up for us, and for us ONLY - and which is the only thing we can ever fit into!

If we ever are to proceed in our development - and in a positive direction - we must reclaim our original moral codes and laws which lie dormant in our blood as proven throughout history. Without these moral codes that are the most natural for us, all "progress" will end up towards our own grave, not towards the stars!
That which seems natural and right today is in fact often a deadly threat to our future existence - we have for thousands of years been characterized by an unnatural and destructive mentality, and this is something we need to come to terms with - or, we will once more be the witnesses of a Indo-European people and it's culture decline, and this time will be the last…

This is what we must realize - that this is our last chance, that we are the very last humans on earth. And if we ever shall reach our goal - and in the extent to colonise and explore the universe - we have to get the eternal break-through now; the time is short… We want you all to ask yourselves who or what makes this break-through ever so delicate and seemingly impossible to go through with? The answer is clear: the system (here we assume that you all understand what we mean by that).
We shall not put an end to the system of today because of hate - we will do it strictly because of our instincts of self-preservation, and because it is simply necessary for our own and our children's survival. We do not spend our enemies a single thought, because they are not worthy our attention - nor our hate or our love.
Not even the bitterest enemies of ours shall ever have the satisfaction to witness any hate from our side, they are and will always be totally meaningless for us. Besides, we do not hate - we are not of their kind: we are divine, we are the fortunate offspring of gods!

Our destiny is to go on and to overcome the obstacles we encounter in time and being. It is then we accomplish our innermost essence, the divine essence. Prosperity and reverence before the gods!


Dit komt dus van www.heathenfront.org af, en ik heb dat is op mijn gemakje zitten lezen, en een heleboel andere dingen die op de site staan, ik wil eigenlijk wel graag weten wat andere mensen hier nu van vinden?

En of er mensen zijn die mij het een naar te ander meer over deze organisatie kunnen vertellen...
(Als ik iets wil weten zal je altijd zien dat de Vlaamse + Nederlandse website platliggen, just my luck)

Ik heb er zelf nog niet echt een mening over gevormd daar is de stof te complex voor, vandaar wat denken jullie hier van.

Serieuze Reacties Graag!



the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 19-09-2002 16:49 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

kan dit niet in het nederlands gepost worden? Ik lees nu al niet graag
, laat staan engels lezen



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 19-09-2002 16:50 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ik heb een tijdje een abonnement gehad op de Vlaamse versie van hun magazinnetje, daarvoor kreeg ik via Berzerker Records wel een het Nederlandse magazine Extreem Delft in de bus.
Uiteindelijk is het allemaal één pot nat... Een bende hersenloze prematuren en/of pseudo-helden die naast een de (on)nodige rechtse ideeën ook nog eens een hoop onzin verspreiden!

Opdoeken die handel!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 19-09-2002 16:52 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2002 16:50 schreef Count Usher het volgende:
Ik heb een tijdje een abonnement gehad op de Vlaamse versie van hun magazinnetje, daarvoor kreeg ik via Berzerker Records wel een het Nederlandse magazine Extreem Delft in de bus.
Uiteindelijk is het allemaal één pot nat... Een bende hersenloze prematuren en/of pseudo-helden die naast een de (on)nodige rechtse ideeën ook nog eens een hoop onzin verspreiden!

Opdoeken die handel!


Dat ze af en toe onnodig rechts zijn viel mij ook al op... Maar ze zeggen ook wel een paar zinninge dingen volgens mij.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-09-2002 16:53 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik vind het Heiden Front maar een nazi-partij met een heidens jasje. Ik ben totaal niet in ze geinteresseerd. Heb je die zielige stukken van Varg wel eens gelezen?
Ik sta sympathiek tegenover een aantal ideeen van ze, maar laat die Hitler-onzin toch eens achterwege!


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 19-09-2002 16:55 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2002 16:53 schreef Heiden het volgende:
Ik vind het Heiden Front maar een nazi-partij met een heidens jasje. Ik ben totaal niet in ze geinteresseerd. Heb je die zielige stukken van Varg wel eens gelezen?
Ik sta sympathiek tegenover een aantal ideeen van ze, maar laat die Hitler-onzin toch eens achterwege!


Dat ben ik wat ik tot nu toe van ze gezien heb wel met je eens geloof ik, en idd Varg is geen best auteur


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 19-09-2002 16:55 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2002 16:52 schreef Dargull het volgende:
Dat ze af en toe onnodig rechts zijn viel mij ook al op... Maar ze zeggen ook wel een paar zinninge dingen volgens mij.


Mmmja, die heathen-gasten zien zichzelf meer als een soort moderne Kelten ofzo, daar kan ik nog enigzins inkomen... Alhoewel, meestal vereren ze gewoon het romantische beeld dat we allemaal van de 'oude heidenen' hebben.
De meesten weten niet echt hoe de vork aan de steel zit en gaan maar wat standaard-citaatjes of ingestudeerde slogans aframmelen.
Maar die meer extremere kerels die met hun rechtse grootspraak het 'ff allemaal zullen uitleggen' zijn een pak gevaarlijker.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 19-09-2002 17:08 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 19 september 2002 16:50 schreef Count Usher het volgende:
rechtse ideeën

rechts laat al maar



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-09-2002 18:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hmmm, heathen front, ik heb er ook wel mee geflirt, en twee lui van het Vlaamse Heathen Front zaten op de Burzum mailing list toen ik daar ook nog mijn gal spuwde. Ook iemand van het Portugese HF en zelfs iemand van het Vinlandic HF, en dat was me toch een domme eikel...

Er zitten best redelijke mensen bij die heidense fronten, maar over het algemeen vind ik het een stel zedenpredikers. Ik vind terug naar de natuur en naar pre-christelijke waarden e.d. erg tof maar als ik dan die plaatjes zie van een blij vader, een blije moeder en twee blije kinderen (al dan niet blondharig en blauwogig) dan krijg ik kromme tenen. Wat een stel conservatievelingen zeg! Bah...

Verder zitten er idd veel extreme types tussen. Da's niet per sé erg, ware het niet dat men nogal rechtlijnig is en als je dus niet volgens die-en-die z'n idee van heidendom leeft en denkt, je meteen maar untermensch, jood of anderszins dom bent. Zonder verdere discussie (ik heb wat dingen gezien, pfff....).

Te dogmatisch voor mij dus.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 19-09-2002 23:17 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

www.heidendom.nl is toch wel een veel betere site.
Ik ben tegen van die gasten met nazi's erin.

De folksvig site is ook wel gaaf.
Maar dat is in het Engels


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 24-09-2002 5:24 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

De Germanische Glaubens Gemeinschaft heb ik wel sympathie voor, heb er serieus over gedacht om lid te worden.
Maar eerst wil ik uit de katholieke kerk stappen, kankerdoop, ik heb er nooit om gevraagd....

*Heiden word wakker en gaat deze week er nog werk van maken om uit de kerk te stappen*


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 24-09-2002 6:09 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2002 18:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Hmmm, heathen front, ik heb er ook wel mee geflirt, en twee lui van het Vlaamse Heathen Front zaten op de Burzum mailing list toen ik daar ook nog mijn gal spuwde. Ook iemand van het Portugese HF en zelfs iemand van het Vinlandic HF, en dat was me toch een domme eikel...

Er zitten best redelijke mensen bij die heidense fronten, maar over het algemeen vind ik het een stel zedenpredikers. Ik vind terug naar de natuur en naar pre-christelijke waarden e.d. erg tof maar als ik dan die plaatjes zie van een blij vader, een blije moeder en twee blije kinderen (al dan niet blondharig en blauwogig) dan krijg ik kromme tenen. Wat een stel conservatievelingen zeg! Bah...

Verder zitten er idd veel extreme types tussen. Da's niet per sé erg, ware het niet dat men nogal rechtlijnig is en als je dus niet volgens die-en-die z'n idee van heidendom leeft en denkt, je meteen maar untermensch, jood of anderszins dom bent. Zonder verdere discussie (ik heb wat dingen gezien, pfff....).

Te dogmatisch voor mij dus.


Ik ben een tijd terug ook met AHF-leden omgegaan, maar zij waren ook altijd lid van of Vlaams Blok, NPD, Blood & Honour of de NVU. Ben trouwens zelf bijna lid van Voorpost geworden, maar ik ben verstandig geweest en met alle 'kameraden' gekapt, en Heiden geworden.

*pff, ik heb praatjes vandaag*



[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 27-09-2002 3:55]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 24-09-2002 9:22 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2002 16:53 schreef Heiden het volgende:
Ik vind het Heiden Front maar een nazi-partij met een heidens jasje. Ik ben totaal niet in ze geinteresseerd. Heb je die zielige stukken van Varg wel eens gelezen?
Ik sta sympathiek tegenover een aantal ideeen van ze, maar laat die Hitler-onzin toch eens achterwege!


Tja...Er zijn veel Burzumfans die maar met een aantal van Varg zijn ideeën eens zijn.
Zelf sta ik ook achter ENKELE ideeën van het Vlaams Blok(om maar een voorbeeld te geven),maar ook niet allemaal(ik stem er ook niet op!!!)


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Ooypunk
Heidevolk
Usericon van Ooypunk
Posted 24-09-2002 12:37 by Ooypunk Wijzig reactieProfiel van OoypunkQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

Ik hou het wel bij Heidendom.nl en Northvegr, allebei niet gericht op politieke idee-en maar alleen op het Heiden-zijn. Termen als ´Untermensch´ zul je daar ook niet tegenkomen. Zo kan het dus ook.


Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 24-09-2002 12:58 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Da's één van de zaken die zo kl*ote zijn aan extreem rechts, nl. het (mis/ge)bruik van 'heidens erfgoed ' zeg maar. er wordt om die reden dan ook vaak afkerig gereageerd op dingen die naar oude heidense cultuur verwijzen.
Trots zijn op je afkomst en land is één ding, maar die lui gaan daar altijd te ver in en verzieken het voor iedereen. I kheb het waarschijnlijk al gezegd, maar k doe het nog eens: Als extreem rechts lang aan de macht zou zijn, kunnen we het wel schudden met vrijde meningsuiting en vooral ook met metal...


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Ooypunk
Heidevolk
Usericon van Ooypunk
Posted 24-09-2002 13:09 by Ooypunk Wijzig reactieProfiel van OoypunkQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

Offtopic: met extreem links ook.

Verder ben ik het met je eens: allerlei denkbeelden/symbolen/etc. worden misbruikt voor hun eigen ego-istische denkbeelden, daarmee de goedwillende heiden in een kwaad daglicht stellend.
Klein voorbeeldje: ik zag laatst een site, waar ze ansichtkaarten verkochten met daarop swastika´s met leuke kleurtjes. Ook al bedoel je het nog zo goed (de swastika is een zonneteken, een teken van geluk en voorspoed), wie haalt het tegenwoordig nog in zijn hoofd dit te sturen? Ik niet, iig. (of misschien naar mede-heidenen)


Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 26-09-2002 11:35 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

Where is the world going to???


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 26-09-2002 23:10 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2002 12:37 schreef Ooypunk het volgende:
Ik hou het wel bij Heidendom.nl en Northvegr, allebei niet gericht op politieke idee-en maar alleen op het Heiden-zijn. Termen als ´Untermensch´ zul je daar ook niet tegenkomen. Zo kan het dus ook.
eensch


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 22-10-2002 12:27 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2002 12:58 schreef Gunman het volgende:
Da's één van de zaken die zo kl*ote zijn aan extreem rechts, nl. het (mis/ge)bruik van 'heidens erfgoed ' zeg maar. er wordt om die reden dan ook vaak afkerig gereageerd op dingen die naar oude heidense cultuur verwijzen.


Hier ben ik het dus helemaal mee eens .
Om ff een voorbeeld te noemen wie heeft vroeger op school bij geschiedenis uitgebreid geleerd over de Germaanse mythologie en dergelijke. Ik iig niet, maar wel over het Christendom, de Islam en de "Klassieke" mythologien. Mijns in ziens is dit een slechte zaak. Er zou meer plaats moeten zijn voor onderwijs over de heidense geschiedenis van Europa.


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 22-10-2002 12:29 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2002 12:27 schreef Vlkodlak het volgende:
Hier ben ik het dus helemaal mee eens .
Om ff een voorbeeld te noemen wie heeft vroeger op school bij geschiedenis uitgebreid geleerd over de Germaanse mythologie en dergelijke. Ik iig niet, maar wel over het Christendom, de Islam en de "Klassieke" mythologien. Mijns in ziens is dit een slechte zaak. Er zou meer plaats moeten zijn voor onderwijs over de heidense geschiedenis van Europa.


jij ook hier?


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 22-10-2002 12:54 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2002 12:27 schreef Vlkodlak het volgende:
Hier ben ik het dus helemaal mee eens .
Om ff een voorbeeld te noemen wie heeft vroeger op school bij geschiedenis uitgebreid geleerd over de Germaanse mythologie en dergelijke. Ik iig niet, maar wel over het Christendom, de Islam en de "Klassieke" mythologien. Mijns in ziens is dit een slechte zaak. Er zou meer plaats moeten zijn voor onderwijs over de heidense geschiedenis van Europa.
Das waar, ja nog nooit ben ik het tegengekomen met geschiedenis.
Terwijl dit juist een belangrijk deel is van onze geschiedenis!
onze eigen cultuur.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 22-10-2002 13:04 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2002 12:54 schreef wladimir het volgende:
Das waar, ja nog nooit ben ik het tegengekomen met geschiedenis.
Terwijl dit juist een belangrijk deel is van onze geschiedenis!
onze eigen cultuur.


Geen commentaar nodig


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 22-10-2002 13:12 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2002 12:27 schreef Vlkodlak het volgende:
Hier ben ik het dus helemaal mee eens .
Om ff een voorbeeld te noemen wie heeft vroeger op school bij geschiedenis uitgebreid geleerd over de Germaanse mythologie en dergelijke. Ik iig niet, maar wel over het Christendom, de Islam en de "Klassieke" mythologien. Mijns in ziens is dit een slechte zaak. Er zou meer plaats moeten zijn voor onderwijs over de heidense geschiedenis van Europa.


Jij zegt het!


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 22-10-2002 13:21 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

zullen we nu een brief gaan schrijven naar het ministerie van onderwijs


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 22-10-2002 13:23 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2002 13:21 schreef wladimir het volgende:
zullen we nu een brief gaan schrijven naar het ministerie van onderwijs


Daar kan het Ministerie van Onderwijs ook niets aan doen denk ik...
Het zit wel dieper als dat, vrees ik.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 22-10-2002 14:32 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2002 12:29 schreef Heosphoros het volgende:
jij ook hier?



ja ik ook hier maar hoor ik jou te kennen of zo?


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen