|
Auteur: |
|
|
Hoi, t ligt eraan voor wat voor demo's neem ik de gitaren gewoon thuis op, ik gebruik mijn PC daarvoor, ik heb een klein mengpaneeltje waaraan mijn drummachine zit gekoppeld en mijn gitaarinstallatie (direct output vanauit de rocktron, geluid met speaker simulator ingeschakeld). Ik gebruik Steinberg Nuendo of Cubase meestal om op te nemen, soms ook wel gewoon simpelweg Cool Edit cd opnames maak ik toch echt in een studio, goede tip en niet duur en voor jou ook in de buurt: Pitstudio Weert (als je info wil vraag dat dan ff) Marcel |
|
Is dat bij Kollee? |
|
Nope, Pitstudio is gewoon een particulier (in Laar, vlakbij weert) we hebben daar met Sun Caged de Dominion CD opgenomen en verder ook de nieuwe Fifth demo. Zeker aan te raden |
|
quote: Yeps, Pitstudio heerst! |
|
Bedankt voor de input. Aangezien ik niet echt een repertoire af heb ofzo, is het eerder de bedoeling om thuis alles degelijk te kunnen opnemen als ik een ideetje heb ofzo... Dus niet echt in de studio. Het zal uiteraard nooit zo professioneel klinken, maar ja... Wat voor geluidskaart gebruik je eigenlijk? Ik dacht eigenlijk eerder aan drum met Cubase programeren, en apparte preamp mic in de plaats van mixer. (schijnt beter te klinken). Zo'n drummachine, das dan een extern apparaat? Das dus waarschijnlijk nog een duurdere oplossing dan hetgene ik beoog? See ya! "I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord" |
|
de drums in cubase zijn erg matjes maar als je ergens samples vandaan plukt klinkt het al beter |
|
Tja je kan natuurlijk altijd softwarematige drummachines gebruiken, maar daar weet ik zelf weinig van, ik zelf gebruik gewoon een DR-5 van Boss, heel gaaf ding en super makkelijk in t gebruik. Een preamp mic is wel gaaf maar dan moet je je installatie thuis best hard zetten als je een beetje geluid wil krijgen (ook voor signaal ruisverhouding) daarom neem ik gewoon rechtstreeks op. In mijn rocktron replifex zit een ingebouwde speakersimulator die ik gebruik voor opnames, daarmee heb ik ook al mijn videootjes mee gedaan en zo. Ik heb een soundblaster Live geluidskaart, zo een met bracket. Groetjes Marcel |
|
marcel kewle mp3 man |
|
DR-5, das iets rond de 250 €? Hmm, zou ik later wel eens durven checken. Ziet er wel best in orde uit. Line in opnemen vind ik toch echt nie te vergelijken met micro's en pre amp. De kwaliteit van je studio werk is dan ook enorm veem beter. Die webcam filmpjes zijn wel nog best in orde voor webcam te zijn. Cu "I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord" |
|
Ja, die zijn zelfs zwaar gecomprimeerd door de real audio conversie, de originelen (grote avi files) klinken dan ook echt goed mijn hele solo-CD heb ik zo opgenomen en ook het gitaargeluid op de laatste sun caged promo is rechtstreeks gedaan, het zal je verbazen hoe goed dat kan klinken hoor |
|
Ja als dat zo opgenomen is, dan is dat wel redelijk impressive. "I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord" |
Index / Muziek algemeen |