quote:
Op 17 februari 2011 14:55 schreef holysjit het volgende:
Nee. Ik zeg meestal: 'als het op -core eindigt is het kut'
Waarom bericht je er dan wel over op je site? Misschien moet je daar dan ook mee op houden.
edit:
:')
Nog beter, legt dit eens uit, dan:
http://www.ragherrie.com/2011/02/darkest-hour-the-human-romance/
Darkest Hour – The Human Romance
Door:
>>>>Holy Sjit<<<< op 13-02-11 om 14:35 uur | Categorie: CD-recensie | geen reacties
Afkomstig uit Washington, Amerika en begonnen ergens begin 2000 heeft Darkest Hour zes albums op hun naam staan. Ze spelen een lekkere pot
>>>>Metalcore<<<< met invloeden van Melodic Death Metal in het straatje van Lamb Of God en As I Lay Dying. Ze zijn van Victory Records overgestapt naar eOne Music om hun nieuwe plaat The Human Romance uit te brengen.
Deze nieuwe plaat borduurt voort op het vorige werk. Er worden geen nieuwe wegen ingeslagen maar er is wel flink wat extra peper in de reet gestopt. Het tempo ligt over het algemeen hoog en de donkere metalcore met zo af en toe een aangename solo zit vol met melodie en kleine verassingen. De grunts kunnen omschreven worden als zwaar en geeft toch een flinke dosis extra power aan de muziek.
Man & Swine gaat gewoon hard en mijn favoriet Violent By Nature ontketend bij mij Lamb Of God-gevoelens. Lichte invloeden van thrash, melodische riffs, drums die als mokerslagen je lichaam in worden gepompt en zanger John Henry brult de longen uit zijn lijf en
>>>>ik zie de zweterige kleine hardcorezaaltjes al voor me<<<<. Maar ook Purgatory en het geweldige agressieve Wound en afsluiter Beyond The Live You Know mogen er zeker wezen. Stuk voor stuk pareltjes hoewel eigenlijk het gehele album staat als een huis. Dit is niet kapot te krijgen, het verveeld nergens en op het mijns inziens mindere The World Engulfed In Flames hebben we een meesterwerkje te pakken.
>>>>Ik overdrijf niet. The Human Romance zal het hart van Metalcore-fans vele malen harder doen kloppen. Alles klopt aan deze plaat: de moddervette productie, sterke songs, sterke grunts en genoeg afwisseling. Gaat dit luisteren!<<<<
Releasedatum: 07-03-2011 | Label: eOne Music | Myspace
Tracklist:
01. Terra Nocturnus
02. The World Engulfed In Flames
03. Savor The Kill
04. Man And Swine
05. Love As A Weapon
06. Your Every Day Disaster
07. Violent By Nature
08. Purgatory
09. Severed Separates
10. Wound