Zaterdag!!! Nog een paar nachtjes slapen.
None Shall Pass speelt overigens ook!
quote:
Vera krant: Voor wie Herder een tijdje terug gemist heeft; des te harder de muziek, des te voller de kelder. Zaterdag 9 april is weer zo’n avond die je er bij kan gaan schrijven in de agenda. Hardcore met een vleugje metaal en je weet hoe laat het is. Vol. Eigenlijk heel vreemd als je bedenkt dat de akoestiek van de kelder zo werkt dat bij meer mensen het totaal volume zachter lijkt en dat er bij voldoende mensen nauwelijks een ruimte is om een mosh te leggen. Dat verklaart dan wel weer waarom ik singersongwriters met 20 schuivelende hippies niet zo best trek.
Ik dwaal af. Vanavond gaat de herrie en volle bak verzorgd worden door Lies! (inderdaad met uitroepteken) en None Shall Pass. Beide uit Groningen. Lies! Is het nieuwe vehikel van mensen die grotendeels allemaal wel eens in de kelder hebben gestaan met bands als Expulsion, The Hunger en Instil. De nieuwe band verschilt qua intentie daar ook niet veel van. Het is hard en agressief. Zelf geven ze aan dat ze als insteek hadden om korte krachtige nummers te schrijven ala Terror, Kickback, Merauder of All Out War. De twee nummers op hun site luisterend snap ik dat wel. Nooit gaat het tempo echt heel erg omhoog maar ligt de nadruk op de groove. En dat werkt. Bovendien heeft zanger Rene een keeltje waar je u tegen zegt. Lekker rauw en gemeen maar nergens geforceerd macho. Gemeen omdat het gemeen is zeg maar. Ik verheug me er al op om dit live aan het werk te zien.
Voor degenen die het niet weten; Rene is tegen de 3 meter en staat dus gebukt in de kelder. Daarbij heeft hij een spanwijdte van een condor en zal hij dus bij zijn eerste schreeuw en passant ook wel 4 mensen per ongeluk tegen het plafond slaan. Vet! Nu maar hopen dat er wat schuivelende hippies op het verkeerde concert zijn. .... Maar voordat deze hoge verwachtingen in gelost kunnen worden speelt eerst nog None Shall Pass. Hoewel uit Groningen en ik zelf redelijk op de hoogte denk te zijn van harde tunes hier, had ik nog nooit van None Shall Pass gehoord. Bij deze. Metal met een hardcoretik. De verhouding tussen die twee ligt iets anders dan bij Lies! maar dat mag de pret niet drukken. Veel groove, double bass, hardcore en metal. Als je met die steekwoorden overweg kunt kan het eigenlijk niet mis gaan deze avond. Dubbele bil, dubbel hard. Bi-winning dus. - mrk
- Demo tapes van Street Survival Records zijn er ook
- Demo CDs zijn binnen
- T-shirts zijn binnen (
zie deze topic..)
Voor iedereen die komt krijgt iets cools mee voor mee naar huus
[Dit bericht is gewijzigd door Smithereens op 06-04-2011 11:54]