quote:
Op 30 september 2002 15:41 schreef Vargen666 het volgende:
Maar ik zat al zo te werken. Dus eerst zo snel mogelijk een zooi marines bouwen, en tegelijkertijd op belangrijke punten bunkers.Dit blijven doen terwijl je je marine upgrades doet (vooral verder kunnen schieten). Daarna zo snel mogelijk een factory bouwen en een workshop voor tanks, daarna de tank siegemode. Als dat allemaal gebeurt is... word ik dood gemaakt.
Even denken. De meeste SC kaarten zijn zo opgebouwd dat je bases in de buurt van zogenaamde 'choke points' zitten. Dat zijn versmallingen (bruggetjes, onramps etc.) waar maar een of twee units tegelijk door kunnen. Gebruik die punten.
Dat wil dus zeggen.. zet je verdediging van je basis daar neer. Als je Terrans speelt zijn twee bunkers aan de zijkanten (aan jouw kant) van het choke point genoeg. Zorg dat je altijd een SCV in de buurt hebt staan, zodra je aangevallen wordt moet die gelijk de opdracht krijgen om de bunker te repareren.. zodra de bunker valt ben je de sigaar. Later zet je er nog twee tanks achter en twee missile turrets naast (en een paar medics er vlak in de buurt voor de support) en je hebt met weinig units een hele stevige verdediging.
quote:
Op 30 september 2002 15:42 schreef Claw het volgende:
Starcraft is vaak wat meer resource management en grote troepen sturen.
Ben ik het niet mee eens. Ervaren StarCraft spelers hebben schijt aan grote troepen.. het spel is zo gebalanceerd dat alles zijn zwakheden heeft en als je daar op inspeelt kun je soms met 1 unit de hele vloot van je tegenstander uitschakelen (ghosts, medics, science vessels, etc.)