IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Starcraft: Ghost Vorige pagina
Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 30-09-2002 15:48 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

www.starcraft.org

was altijd de ultieme Resource... daar is vast een uitgebreide Strategie sectie

Heb je trouwens wel Starcraft: Broodwar geinstalleerd en ook de v1.09 patch gedownload van blizzard.com?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 30-09-2002 15:49 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 30 september 2002 15:41 schreef Vargen666 het volgende:
Maar ik zat al zo te werken. Dus eerst zo snel mogelijk een zooi marines bouwen, en tegelijkertijd op belangrijke punten bunkers.Dit blijven doen terwijl je je marine upgrades doet (vooral verder kunnen schieten). Daarna zo snel mogelijk een factory bouwen en een workshop voor tanks, daarna de tank siegemode. Als dat allemaal gebeurt is... word ik dood gemaakt.
Even denken. De meeste SC kaarten zijn zo opgebouwd dat je bases in de buurt van zogenaamde 'choke points' zitten. Dat zijn versmallingen (bruggetjes, onramps etc.) waar maar een of twee units tegelijk door kunnen. Gebruik die punten.
Dat wil dus zeggen.. zet je verdediging van je basis daar neer. Als je Terrans speelt zijn twee bunkers aan de zijkanten (aan jouw kant) van het choke point genoeg. Zorg dat je altijd een SCV in de buurt hebt staan, zodra je aangevallen wordt moet die gelijk de opdracht krijgen om de bunker te repareren.. zodra de bunker valt ben je de sigaar. Later zet je er nog twee tanks achter en twee missile turrets naast (en een paar medics er vlak in de buurt voor de support) en je hebt met weinig units een hele stevige verdediging.

quote:
Op 30 september 2002 15:42 schreef Claw het volgende:
Starcraft is vaak wat meer resource management en grote troepen sturen.
Ben ik het niet mee eens. Ervaren StarCraft spelers hebben schijt aan grote troepen.. het spel is zo gebalanceerd dat alles zijn zwakheden heeft en als je daar op inspeelt kun je soms met 1 unit de hele vloot van je tegenstander uitschakelen (ghosts, medics, science vessels, etc.)


I'm not being rude. You're just insignificant.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 30-09-2002 15:52 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Hmm, ik heb 1.09 wel gedownload maar ik moet even wachten tot mijn ehm, gedocumenteerde van filmpjes en muziek voorziene versie over de post komt.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 30-09-2002 15:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ja, veel oefenen, maar vooral oefenen op SNEL SPELEN. En tegen de computer is weer heeeeel anders dan tegen een menselijke tegenstander.

Vooral tegen mijn Lurker rush .

Die overigens best te pareren is -- uiteraard. Maar het is een leuke verrassing tussendoor, en als het werkt ben je DOOD.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 30-09-2002 15:54]


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 30-09-2002 15:55 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 30 september 2002 15:49 schreef helmet het volgende:
Ben ik het niet mee eens. Ervaren StarCraft spelers hebben schijt aan grote troepen.. het spel is zo gebalanceerd dat alles zijn zwakheden heeft en als je daar op inspeelt kun je soms met 1 unit de hele vloot van je tegenstander uitschakelen (ghosts, medics, science vessels, etc.)


Ben ik het wel mee eens Je hebt gelijk, potjes met goeie spelers beginnen meestal met het etteren met je 5e SCV, en zodra een speler 5 units in het spel heeft is het veel. Maar als de ene speler zich gaat inbunkeren wat vaak gebeurt word het toch een spelletje "meer units en meer units en meer units" dat is wat minder ...

Ik zag een keer iemand met een dropship met een ghost en een science vessel iemand zijn basis opblazen.

1) Drop de Ghost in de main
2) ESP op de protoss Nexus
3) Nuke de nexus
4) Weg mainbase


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 30-09-2002 15:56 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 30 september 2002 15:49 schreef helmet het volgende:
Even denken. De meeste SC kaarten zijn zo opgebouwd dat je bases in de buurt van zogenaamde 'choke points' zitten. Dat zijn versmallingen (bruggetjes, onramps etc.) waar maar een of twee units tegelijk door kunnen. Gebruik die punten.
Dat wil dus zeggen.. zet je verdediging van je basis daar neer. Als je Terrans speelt zijn twee bunkers aan de zijkanten (aan jouw kant) van het choke point genoeg. Zorg dat je altijd een SCV in de buurt hebt staan, zodra je aangevallen wordt moet die gelijk de opdracht krijgen om de bunker te repareren.. zodra de bunker valt ben je de sigaar. Later zet je er nog twee tanks achter en twee missile turrets naast (en een paar medics er vlak in de buurt voor de support) en je hebt met weinig units een hele stevige verdediging.
Hehe, dat doe ik dan ook. En veel mannetjes hou je zo meestal wel af. Maar vaak komt te tegenstander vrij snel met tanks op de proppen...



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 30-09-2002 15:58 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 30 september 2002 15:55 schreef Claw het volgende:
Ik zag een keer iemand met een dropship met een ghost en een science vessel iemand zijn basis opblazen.
Knap dat dat dropship er zo maar doorheen gekomen is. Zal 'm wel wat 'decoys' gekost hebben.

Maar je illustreert wel mijn punt Als iemand gaat zitten oppotten kan ie nog heel goed de klos zijn (voorwaarde dat de rest zich niet eerst tegen elkaar kapot vecht.. maar dan is 't niet leuk spelen met zo iemand en dan doe je dat ook niet meer). Bijvoorbeeld inderdaad met nukes... als ie veel units heeft moet het toeval zijn als ie dat rooie puntje terug kan vinden... laat staan meer tegelijk


I'm not being rude. You're just insignificant.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 30-09-2002 15:59 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 30 september 2002 15:53 schreef Dwaallicht het volgende:
Vooral tegen mijn Lurker rush .

Die overigens best te pareren is -- uiteraard. Maar het is een leuke verrassing tussendoor, en als het werkt ben je DOOD.


*GAAAAAAP* photon cannon in je peon-line ... en vergeet je snurker-rush maar

Reaver drops zijn lijper ... maar kost veel geld in de early-game.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 30-09-2002 16:01 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 30 september 2002 15:56 schreef Vargen666 het volgende:
Hehe, dat doe ik dan ook. En veel mannetjes hou je zo meestal wel af. Maar vaak komt te tegenstander vrij snel met tanks op de proppen...
Aangezien je zelf ook terran speelt: zorg dat je je eigen verdediging waar mogelijk op hogere grond hebt staan, dan is je bereik net iets beter dan dat van je tegenstander. Zorg dat je altijd (actief) zicht hebt op de hele range (+ marge voor de tanks om te reageren) van je tank in siege mode. En ren eventueel met een mannetje hard naar voren en ga tegen de tank aan staan (dan kan ie niet meer schieten vanuit siege mode).

Aangezien de aanvaller altijd eerst nog in siege mode moet gaan zijn jouw tanks ruim sneller en maakt ie geen schijn van kans.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 30-09-2002 16:01 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 30 september 2002 15:58 schreef helmet het volgende:
Knap dat dat dropship er zo maar doorheen gekomen is. Zal 'm wel wat 'decoys' gekost hebben.



http://www.theinclan.com/replays/default.in

Hier staan een paar hele vette replays van Agent911 en TillerMan (SC GODS)


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen