En weer wat bijgekomen.
Devil In Me gemist.
All For Nothing nog net de laatste 2 nummers van meegepikt. Goede frontvrouw wel en het was al redelijk druk vooraan.Ga ik zeker nog eens kijken als de kans zich voordoet.
Wisdom In Chains deed mij niet zoveel op cd, maar live is het echt geweldig. Met name door de zanger, wat een stem.
Zoveel gevoel hij er wel niet inlegt kom je zelden tegen, ik had af en toe moeite om het droog te houden. Band speelde ook goed.
Trapped Under Ice was de band waarvoor ik gekomen was en zoals Count Steel als voorspelde klapte een klein deel van het publiek er vanaf het begin keihard op. Jammer dat de gitaren in het begin van de set nog niet goed klonken en dat de zanger regelmatig probeerde te zingen in plaats van zijn karakteristieke brulstem te gebruiken. Ze speelden nog een Ramonescover met gastzang van de zanger van Wisdom In Chains wat mij rillingen gaf. Tijdens het nieuwe nummer was de pit toch even iets minder, maar daarna ging het er toch weer vol op. Toch weer een geslaagd optreden.
Toen was het de beurt aan Born From Pain en de zaal ging goed loos. Jammer dat ze maar 1 oud nummer speelden en de zanger het nodig vond om een paar preken af te steken, dat haalt de vaart eruit. De bas werd inderdaad goed hard gezet om het gemis van een tweede gitarist op te vangen, wat soms tot gevolg had dat de gitaar niet meer hoorbaar was. De band was echter wel in topvorm en speelde een energieke set.
Als laatste was Madball aan de beurt. De band kwam, zag en overwon. Chaos voor en op het podium van de eerste tot en met de laatste minuut.Stagedivers die met z'n driƫen synchroon van het podium af duiken, crowdsurfers die achter de bar belanden en een zaal die uit zijn dak ging. Freddy had het duidelijk naar de zin en gaf regelmatig met een lach van oor tot oor de microfoon aan het publiek. Hij was goed bij stem en kon ook de nummers goed bijhouden. De rest van de band speelde solide zonder overbodige fratsen. De zanger van Devil In Me kwam ook nog even een Agnostic Front cover mee brullen. Ik had zelf graag nog wat meer nummers van Demonstrating My Style gehad, maar je kunt niet alles hebben.
Al met al een zeer geslaagde avond zonder minpunten. De vaart zat er goed in, er was nauwelijks tijd om tussen twee bands een joint te bouwen en op te roken. Ik denk niet dat het helemaal uitverkocht was, maar de opkomst was heel goed en de zaal stond goed vol. Oude bekenden die ik al jaren niet meer heb gezien weer eens tegenkomen is ook leuk. Veel jeugd was er ook en ik heb nog nooit zoveel tunnels gezien. De sfeer was ook de hele avond goed, mensen kwamen echt even een gezellige avond hebben, een woord als unity schiet te binnen. Hardcore leeft in Friesland. In Mei komt Murphy's Law met No Turning Back langs, daar ook maar naar toe.