|
Auteur: |
|
|
De Ierse rockband Thin Lizzy komt op dinsdag 14 juni voor een exclusieve clubshow naar Poppodium Atak. Na een uitverkochte show in Paradiso begin dit jaar komen oudgedienden Scott Gorham, Brian Downey, Darren Wharton en ‘nieuwelingen’; voormalig Whitesnake-bassist Marco Mendoza, Def Leppard gitarist Vivian Campbell en The Almighty-zanger Ricky Warwick nu naar Enschede om te rocken. Thin Lizzy is een band die eigenlijk geen introductie behoeft. Deze ras hardrock band uit de jaren ‘70 heeft naast ongelofelijke successen ook diepe dalen gekend. Het eerste en tevens grootste succes van de band is toch echt hun versie van de traditionele Ierse balled ‘Whiskey in the Jar’. De jaren na ‘Whisky in the Jar’ waren minstens zo succesvol met onder andere de hits ‘Boys are back in Town’ en ‘Jailbreak’. Het hevige drugsgebruik van Phil Lynott, de oorspronkelijke zanger, en het grote succes leidde tot vele wisselingen in de band en uiteindelijk tot de tijdelijke break-up van Thin Lizzy in 1983. In 1986 kwam het grootste dieptepunt voor hun met het overlijden van Phil Lynott. Dit dieptepunt was gelukkig niet volledig het einde voor Thin Lizzy. In hetzelfde jaar als het overlijden van Phil, kwam er een nieuwe line-up van de band om ter ere van hem een aantal optredens te geven. In de loop der jaren zijn er verschillende line-ups van de band geweest die deze traditie voort hebben gezet tot 2009. In mei 2010 werd een nieuwe line-up bekend, bestaande uit de drie originele bandleden Scott Gorham, Brian Downey, Darren Wharton, voormaling Whitesnake-bassist Marco Mendoza, Def Leppard gitarist Vivian Campbell en The Almighty-zanger Ricky Warwick aangetrokken. Met deze sterke line-up verschijnen ze dinsdag 14 juni in Atak om ons mee te nemen in hun muzikale geschiedenis. Kaarten voor het concert van Thin Lizzy op dinsdag 14 juni 2011 zijn in de voorverkoop verkrijgbaar op www.atak.nl, in alle Primera winkels, Plato Enschede, Popeye Hengelo en de Oefenruimtes van Atak. De zaal is geopend om 19.30 uur. Aanvang van het concert om 20.15 uur. Tickets VVK € 32,00 (e-ticket hier! Tickets Avondkassa € 34,00 Prijzen zijn exclusief € 1,50 servicekosten http://www.atak.nl/agenda/1411/ Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Want? De drie oudgedienden doen toch al lang mee. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
tja dit is net zoiets als Queen zonder Mercury idd. Tribute band ondanks de oudgedienden en originele leden |
|
Mee eens, al hebben die drie originele leden (net als May/Taylor bij Queen) wat mij betreft wel het volste recht om onder de originele bandnaam verder te gaan. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
dat zeker, er zijn meer bands die zo doorgaan, Deep Purple bijv. |
|
Ja, klopt ook. Het is niet meer het 'echte'. Maar om het dan een aanfluiting te noemen? Die gasten doen het toch goed? Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ik zou die gasten best een keertje aan het werk willen zien, maar Enschede is me net te ver uit de route.. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: AC/DC zonder Bon Scott. Bareuh... |
|
Bwoh, AC/DC met Brian Johnson vind ik anders ook goed te pruimen, vooral het wat oudere werk. Maar goed, dat hoef ik tegen een 'alleen het debuut van band x is goed en alles wat daarna komt niet'-purist natuurlijk ook niet te vertellen. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Ik heb niet gezegd dat AC/DC zonder Bon Scott niet goed is hoor. Ik ging op een sarcastische manier in tegen het feit dat Thin Lizzy zonder Phil of Queen zonder Freddie ineens geen Thin Lizzy of Queen meer mogen heten. Ik heb uiteraard alle LP's van AC/DC en hoewel ik Bon Scott de betere zanger vind, zijn ook de latere platen prima te pruimen. Bareuh... |
|
Wel even doorlezen Ulk... die bands mogen dus best de naam dragen.. |
|
quote: Ik doelde op de post van nark. Die van jou quoten was in deze praktischer, geen verwijt aan jouw adres. [Dit bericht is gewijzigd door De Ulk op 11-03-2011 15:38] Bareuh... |
|
ah, die ene post |
Index / Concerten |