IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Hellhammer (niet de drummer, maar pre Celtic Frost) Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-05-2002 20:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Onlangs een bootleg van hellhammer op de kop getikt. Satanic rites heet deze geweldige cd en bevat demo's. wat is die muziek toch rauw zeg! en dan te bedenken dat de opnames dateren uit 1983! leuk overigens dat er nummers op staan getiteld "maniac" en "euronymus". sommige nummers bevatten ook riffs die later in celtic frost zouden opduiken.

vette muziek!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 27-01-2006 14:46]


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 03-05-2002 20:24 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 3 mei 2002 20:13 schreef attila_de_hun het volgende:
Onlangs een bootleg van hellhammer op de kop getikt. Satanic rites heet deze geweldige cd en bevat demo's. wat is die muziek toch rauw zeg! en dan te bedenken dat de opnames dateren uit 1983! leuk overigens dat er nummers op staan getiteld "maniac" en "euronymus". sommige nummers bevatten ook riffs die later in celtic frost zouden opduiken.

vette muziek!


ja, hellhammer ruled zwaar. satanic rites zeg je. mmmh, das dan wel een bootleg, zelf heb ik een mini-lp getiteld "apocalyptic raids" en een cd "apocalyptic raids1990 a.d." met daarop het machtige "TRIUMPH OF DEATH", AAAARRRGGGHHH, wat een heerlijke hymne is dat toch.



Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-05-2002 20:33 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik heb die "apocalyptic raids 1990" ook. dat is toch dezelfde als "apocalyptic raids" (plus twee extra nummers)?? hier heb je alle nummers van satanic raids:

messiah
the third of storms
buried and forgotten
maniac
euronymus
triumph of death
revelations of doom
reaper
satanic rites
crucifixion (een van hun vetste nummers)


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 03-05-2002 20:37 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 3 mei 2002 20:33 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik heb die "apocalyptic raids 1990" ook. dat is toch dezelfde als "apocalyptic raids" (plus twee extra nummers)?? hier heb je alle nummers van satanic raids:

messiah
the third of storms
buried and forgotten
maniac
euronymus
triumph of death
revelations of doom
reaper
satanic rites
crucifixion (een van hun vetste nummers)


klopt, de lp is echter vrij schaars, dus toendertijd ook maar de cd gekocht.
gave bootleg, heb de nummers wel allemaal op teep, uit mijn dagen als tapetrader.

wastie duur, ergens te bestellen/downloaden?


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-05-2002 20:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

koste ongeveer 10 euro, in een vlaamse cd-zaak(de beste cdzaak van de wereld overigens, zit bij BIEBOB in de buurt, kan nu effe niet op de naam komen, maar daar hebben ze erg veel voor een goede prijs).

Mail me, dan kan ik eventueel een kopietje voor je maken als je wilt. maar op audiogalaxy zal ook veel staan denk ik.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 03-05-2002 20:42 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

zit je niet toevallig bij rajackar op de server? 'k zal eerst wel eens op AG loeren.


Oud Vuil.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 03-05-2002 20:44 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 3 mei 2002 20:41 schreef attila_de_hun het volgende:
koste ongeveer 10 euro, in een vlaamse cd-zaak(de beste cdzaak van de wereld overigens, zit bij BIEBOB in de buurt, kan nu effe niet op de naam komen, maar daar hebben ze erg veel voor een goede prijs).

Mail me, dan kan ik eventueel een kopietje voor je maken als je wilt. maar op audiogalaxy zal ook veel staan denk ik.


LSP company heet die platenzaak volgens mij.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-05-2002 21:18 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2002 20:42 schreef webblaster wim het volgende:
zit je niet toevallig bij rajackar op de server? 'k zal eerst wel eens op AG loeren.


neen, ik heb een telefoonverbinding dus dat gaat allemaal te lang duren.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 03-05-2002 22:23 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

oooohw, ja das minder, kzit op de kabel, tergend langzaam maar ja, geen tikken, heh.

aaarrrgh, fuck, kill,
helemaal vergeten, kheb ook nog een bootleg cd, heet triumph of death.
er staat op:
1.angel of destruction
2.crucifixion
3.ready for slaughter
4.death fiend
5.when hell's near
6.chainsaw
7.sweet torment
8.hammerhead
9.blood insanity
10.reaper
11.maniac
12.triumph of death
13.bloody pussies (jaja )
14.power of satan
15.decapitator
16.dark warriors
17.metallic storm

je ziet, om goeie titels zaten ze niet verlegen

'tzijn allemaal demo opnames, denk'k. wel goed geluid ennn zwaar rulend

je kunt me altijd mailen via m'n site, zie hieronder


Oud Vuil.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 04-05-2002 11:08 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Hellhammer ja heersch!!!!

Ik heb eindelijk apocalyptic raids... en inderdaad Triumph of death (die heb ik al heeeel lang) is gewoon een skitterend nummer.....

Wauuaaahggghh


Oja, als je van hellhammer houdt moet je ook Warhammer eens proberen. Duitste band die op hun 3 platen probeert zo dicht mogelijk bij het geluid van hellhammer te komen, en dat lukt hun akelig goed.....


Ik, Wil Schuurman


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-05-2002 17:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ja, warhammer ken ik ook. die lijken soms inderdaad meer op hellhammer dan hellhammer zelf. ik vind warhammer dus ook goed. zo een duidelijke vorm van plagiaat, die warhammer ook zelf onderschrijft, vind ik niet erg.


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 05-05-2002 11:41 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Hellhammer, totale cult!
Geweldig hoe simpel een nummer als "Reaper" is opgezet en hoe lekker het klinkt!

Ze hebben ook zelf toegegeven dat het een totale Venom-rip-off was, wel jammer is dat ze zich er erg voor schamen (vooral Tom G. Fischer/Warrior dan) en zelfs tijdens interviews het onderwerp zoveel mogelijk proberen weg te moffelen.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-05-2002 14:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik vind dat simpele wel fijn. gewoon een paar riffs per nummer die allen zeer vet klinken is goed genoeg voor mij. trouwens, ook master, een band uit het zelfde tijdperk speelde zo simpler maar uiterst effectief. net als bij hellhammer lagen de venom invloeden er wel dik op maar dat is geen probleem wat mij betreft.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 12-05-2002 23:28 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

en bedankt, attila, voor de ceedee, hoop dat je de mijne ook tof vind. btw, je live optreden van hellhammer is niet echt live ofzo, heh


Oud Vuil.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 14-05-2002 0:44 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Welke opnamens bestaan er allemaal dan van Hellhammer?

Ik heb nog een tape met Satanic Rites; dat zijn 3 nummers en Buried & forgotten; een rehearsel en natuurlijk Apoc. Raids & bovengenoemde Triumph of death....


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-05-2002 19:59 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2002 23:28 schreef webblaster wim het volgende:
en bedankt, attila, voor de ceedee, hoop dat je de mijne ook tof vind. btw, je live optreden van hellhammer is niet echt live ofzo, heh


ja, hij is geweldig. vooral grappig is te horen dat er reeds celtic frost rifjes in de nmmers van hellhammer zitten.(o.a. dethroned emperor). bedankt


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-05-2002 20:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2002 0:44 schreef Mutilator het volgende:
Welke opnamens bestaan er allemaal dan van Hellhammer?




Ik denk:

triump of death demo
satanic rites demo
plus minialbum en verzamel-lp's

maar ik weet het ook niet zeker.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 14-05-2002 20:06 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Ik hezb het nooit zo gehad voor Hellhammer, zelfs voor Cfrost niet. Die oudste Coroner demo's en zo gaan er echter wel in als zoet brood om dan nog te zwijgen van hun eerste twee albums


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


R.
Usericon van R.
Posted 02-07-2003 21:31 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Heeft hellhammer een webschijt?


Pazuzu
Usericon van Pazuzu
Posted 02-07-2003 22:12 by Pazuzu Wijzig reactieProfiel van PazuzuQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2002 20:00 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik denk:

triump of death demo
satanic rites demo
plus minialbum en verzamel-lp's

maar ik weet het ook niet zeker.

Was hun eerste demo niet de 'Kill Venom' demo?


"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."


Orion
Usericon van Orion
Posted 02-07-2003 22:23 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

hellhammer is toch gewoon celtic frost of ben ik nou dom?


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 02-07-2003 22:27 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 2 juli 2003 22:23 schreef Orion het volgende:
hellhammer is toch gewoon celtic frost of ben ik nou dom?

Jij bent dom


Orion
Usericon van Orion
Posted 02-07-2003 22:29 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

dank voor uw steun


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Sater
Usericon van Sater
Posted 02-07-2003 23:08 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

ik had apocalyptic raids 1990 maar die heb ik een maat voor zijn verjaardag gegeven, ik kon toch niet door die taaie kost heenbijten...


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


R.
Usericon van R.
Posted 02-07-2003 23:09 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Ik kon die AR lp kopen, alleen was 79,-. Niet gekocht dus.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 02-07-2003 23:28 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 2 juli 2003 22:27 schreef NolthuarII het volgende:
Jij bent dom


Nee hoor, hij heeft gelijk. Alleen met een andere drummer.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen