|
Auteur: |
|
|
Uniek optreden in Poppodium Het Front! Op zaterdag 14 mei 2011 treed Emerald op in Poppodium Het Front samen met Ronny James Dio tribute. Emerald, de band die midden jaren ’70 is begonnen onder de naam Warrior komt voor de 2e keer de boel op stelten zetten in Poppodium Het Front. De band is ondermeer bekend van de nummers ‘Robin Hood’, ‘Wet Dreams’, ‘Karen’ en ‘Back to the Future. Ronny James Dio Tribute is een band die de muziek van de ‘door sommige mensen zeggende beste hardrockzanger’ op een briljante manier naspelen. Ronny James Dio Tribute ook wel bekend als Rainbow in the Dark is een 5koppige band. De band die een tribute maakt van hun held die helaas overleden is, komen met veel plezier naar Vroomshoop om er een groot feest van te maken! filmpjes: emerald: http://www.youtube.com/watch?v=rA-_ELn6BfA& ronnie james dio: http://www.youtube.com/watch?v=LmSt1oEIshE Deuren open: 20:30 Voorverkoop: Kosten: 10,- Verkoop aan de deur: 12,50 http://frontvroomshoop.nl/tickets.php |
|
"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
=) |
|
quote: ik ga hier toch maar eens op reageren, deze review is me een beetje een doorn in het oog.. Ik ga het even uitleggen. "Rainbow In The Dark zie ik namelijk frequent in onze concertagenda voorbij komen, en als je zo vaak op de planken staat kunnen we niet spreken van een stelletje prutsers. Toch? " Knap, dit was ons tweede optreden.. "Wat ik de band echter wel ernstig aanreken is dat ze er op het podium gewoon een potje van maakte. Natuurlijk, geen enkele band vind het leuk om met een slecht podiumgeluid te moeten beginnen, maar mag ik van een zichzelf respecterende coverband dan wel verwachten dat ze in ieder geval dusdanig op elkaar ingespeeld zijn dat ze allemaal hetzelfde nummer in dezelfde maat spelen? Tijdens de opener ‘Neon Nights’ leek het wel of de heren en dame musici allen op een andere tel begonnen waren, met als gevolg dat de zanger, de minst beroerde schakel in het hele gebeuren, wanhopig achter de muziek aan het zingen was." Beginnen met slecht podiumgeluid? Er was geen podiumgeluid, en dat is niet erg bij 'die ingespeelde band' waar hij het over heeft.. Maar we hebben 1 keer eerder gespeeld in Almere waar 300 man stond te headbangen, zal wel zijn omdat het zo slecht was. (daar hadden we wel goed podiumgeluid) "maar is een mooie backdrop teveel gevraagd? Of een fatsoenlijke lichtshow in plaats van een paar TL-balken en flikkerende flatscreens?" Echt waar? na 2 optredens moeten we honderden euro's gaan investeren in een eigen backdrop en lichtshow? Wij regelden de zaal niet verteld meneer in het begin en nu toch afgeven op het licht. Goed, misschien is het allemaal makkelijk om citaten uit te pluizen etc. etc. Het was ook absoluut geen goed optreden.. Ik zal even haarfijn uitleggen wat er in Den Helder gebeurt is voor degene die dat interessant vindt om te weten. Om 7 uur kwam de 'geluidsman' binnenkakken met een kar vol spullen, (letterlijk, zo'n bouwmarkt kar volgeflikkerd met losse kabels, mengtafels en multikabels.) We hadden duidelijk een priklijst gegeven waarin we aangaven dat we alles wilden uitversterken, daarnaast wilden we een delay op de zang. 'Of ik de delay dan zelf bij me had' nou nee.... Goed.. Het briljante plan van deze geluidsman: Mengtafel 1 was een 12 kanaals stokoude spirit. Mengtafel 2 wilde hij op het podium neerleggen, daar wilde hij de drums laten binnenkomen en die met 2 kanalen naar de mengtafel 1 laten lopen. (hoe krijg je dat in godsnaam gecheckt.. wil je in je eentje 100 x heen en weer lopen tot je het goede kickgeluid hebt? Mengtafel 3 was een behringer en die zou naast die spirit komen en daar moest mijn zang dan overheen zodat de delay er was. Om half 9 (en om 9 uur ging de zaal open) Stond alles nog op losse poten, meneer begon zomaar ergens wat in te drukken en niks werkte. Om half 10 klonken de eerste klanken uit een stel verrotte opgeblazen speakers.. Dus de topkasten konden we al niet gebruiken. Gelukkig waren er een stel dynacord speakers aanwezig van de zaal zelf dus die konden nog een en ander opvangen..... Nu zijn er 2 dingen mogelijk.. Niet spelen, maar dan staan de mensen die betaald hebben daar voor niks, ze zullen hun geld vast terugkrijgen maar ook dan zijn we een kutband want we waren er wel maar speelden niet. Of toch wel spelen, iets wat opzich gewaagd is want we wisten dat het heel erg mis kon gaan.. Dat heb ik op voorhand duidelijk aangegeven aan de mensen in de zaal.. En op geen enkel moment heeft de organisator het publiek toegesproken oid... Dus we stonden er wat dat betreft alleen voor.. (ipv 9 uur begonnen we om 11 uur te spelen, zonder een enkele werkende monitor alleen over de backline en de zang en toetsen uitversterkt. Ik heb 6 nummers lang niet kunnen horen wat ik zong) Maargoed na zo'n dramatische avond hoopte ik op een klein beetje begrip, tuurlijk is iedereen op zo'n moment chagrijnig dus niemand heeft nog zin om lekker met een glimlach te spelen... Ik heb veel mensen gesproken in de zaal die het toch naar hun zin hebben gehad. Maar men vindt het bij Lords Of Metal dan nodig om zo'n optreden te reviewen. Volgens mij heb ik meneer horst zelfs gesproken, dat weet ik niet helemaal zeker maargoed, ik heb iig 1 iemand gesproken die dezelfde kritieken uitte. Deze man zei ook dat onze toetseniste niet bewoog etc. Mijn reactie hierop was dat het hartstikke moeilijk was een toetsenist te vinden, we blij zijn er 1 te hebben gevonden die nog nooit hiervoor heeft opgetreden en dus langzaam wel los gaat komen. Maar dat kan natuurlijk allemaal niet, en we moesten maar met samples werken... Serieus? Nogmaals, ons tweede optreden, hobby band (in Vroomshoop speelden we voor 50 piek en een kistje bier.) denk verdomme eens na man. Stormrider waarmee we in de review worden vergeleken vraagt 400 a 500 euro? En dat is voor een tribute band goedkoop.. Daarnaast is Marcel Coenen een van nederlands beste gitaristen.. Dat is wel erg makkelijk afkraken.. Wij zijn deze band begonnen omdat we van de muziek houden, en omdat we het belachelijk vinden dat een paar brave huisvaders die u2 willen vertolken fucking 2400 euro kunnen vangen terwijl een band die eigen nummers speelt voor 50 euro mag komen opdraven vragen wij zelf ook weinig geld. Ik vind het prima, maar kom nog eens kijken naar een optreden want ik weet zeer zeker dat de mensen gisteren hebben genoten. |
|
Ik ken Horst goed genoeg om te weten dat wanneer het geluid de oorzaak van alles is hij daar nog wel doorheen prikt als een band toch nog een goede poging doet er iets van te maken. Hij is echter ook niet iemand die een avond automatisch geslaagd vindt als een coverband wat nummers van een favoriete artiest speelt. Als wat hij ziet hem dan niet aanstaat neemt hij, helaas voor jullie, geen blad voor de mond. Vermoedelijk was er dus meer aan de hand dan alleen het geluid. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
Index / Concerten |