|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
SUN. 12-06-2011 @ De Pit - Terneuzen (NL): SEVENDUST US - American heavy rock with a metal vibe! Think of Nonpoint, Taproot, Disturbed and Living Colour BADLY PRESERVED NL - Special reunion show of these local crossover groove-metal Kingz. Influenced by Machine Head, Fear Factory, Life of Agony and Sevendust. DOORS: 19:00 - 1st BAND: 20:00 ENTRANCE: € 15,- Reservations here DRAUGHT-BEER: € 1,50 BEUGELS: € 2,20 Crime-scene: De Pit Korte Kerkstraat 28 4531 CL TERNEUZEN THE NETHERLANDS 20 km north of Zelzate (BE) |
|
Midden in de examentijd, jammer. Had Sevendust graag eens live gezien. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Dat was toch ook nu-metal ooit? |
|
Nog steeds denk ik. Al ken ik er niet al te veel van. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Nu-metal Maar ik heb de indruk dat die term nogal uitgerekt kan worden. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Het was meer dat BenKnuckles zich een poos terug afvroeg of het genre dood was. Alleen de naam is dus dood, lijkt het. Dat clipje Ben, is dat een nieuw of een oud nummer? Ik zou het wel nu-metal noemen eigenlijk, vooral het couplet heeft dat springerige. |
|
Dan kun je het ook groove metal noemen Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Oud (van in de nu-metalperiode nog). Het nieuwe werk ken ik niet, dus ik weet niet hoe het daarmee zit. quote: Nah, groove metal is eerder Pantera (vooral vanaf Vulgar), Soulfly, Ektomorf, Sepultura vanaf pakweg 1993, Skinlab, Pissing Razors en dergelijke. Hokjes = liefde. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Echt oude Sevendust zit anders een behoorlijke groove metal-invloed in Ach ja, ik zou deze in alternative metal plaatsen ofzo, maar dat is net als nu-metal een slecht-gedefinieerd genre. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ja, uiteindelijk valt alle nu-metal in het hokje alternatieve metal. Net zoals zowel black als death in het hokje 'extreme metal' valt. Ben je niet echt iets mee vooruit dan I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
quote: Ook als we zo gaan doen noem ik het nog steeds alternative metal, juist omdat het best los staat van wat typisch nu-metal is Net als dat bepaalde extreme metal dingen zowel niet in black of death passen Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Zalig, mijn eerste mierenneukerijdiscussie met Assie, mijn geluk kan niet op quote: Dat mag en ga ik niet tegenspreken. Metal blijft ook metal, of dat nu power metal of symphonic death metal is Ik zie alternative metal meer als een verzamelnaam voor alle metal die niet in een klassiek metalhokje past. quote: Wel, extreme metal is toch thrash metal, death metal (en evt grindcore), black metal en doom metal (en evt drone à la Zonnetjenulhaakje³)? Noem mij eens een band die niet in één van die hokjes valt, zelfs al is het maar voor een deel? I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
quote: :') quote: Da's best veel quote: Oh, voor een deel wel kan het altijd wel. Maar als iets echt een hybride is van allerlei genres blijft het wat onhandig om er zoiets specifieks als thrash/death/etc. aan te hangen. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Ik meende het nochtans wel hoor quote: Vandaar dat ik de term liever niet gebruik quote: Dan doe je als reviewer dé trick: "Band x maakt een kruising tussen black en death metal met af en toe een lepel thrashgeweld." Uiteindelijk kun je alles wel beschrijven. Het enige waar ik nog steeds moeite mee heb (bij gebrek aan betere term) is Iwrestledabearonce, maar zelfs dat kun je nog wel ergens onder schuiven, vermits je genoeg nuance aanbrengt. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
quote:Kutmuziek kan toch prima. Of female fronted. [Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 20-04-2011 18:37] |
|
quote: Dat kan het wel, maar het blijft sneu quote: Hehe, ja, maar soms moet je. Net als met nu-metal quote: Begrijp ik, is ook de enige manier om het goed te doen tegenwoordig Maar dat geeft dus wel aan dat er (zat) bands zijn die niet zo 1-2-3 in een specifiek genre passen. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Inkopper [Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 20-04-2011 18:38] I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
quote: Oei. Je hoort me nog in het desbetreffende topic. quote: Daar zat ik ook net aan te denken. Wedden dat ik binnenkort een promo moet bespreken die ik ga moeten bestempelen als alternative metal? quote: Neen, maar uiteindelijk is wel op alles een stempel te kleven. Het probleem van genres is ook dat iedereen er zijn eigen interpretatie aan kleeft (doe ik ook). Maar dat is goed, dat houdt de discussie levendig. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
quote: Ach ja, daar kun je vast ook wel weer een hybride van het een en andere van klussen quote: Is ook zo. Persoonlijk ben ik er overigens wel voor om de meer specifieke labels te gebruiken en niet teveel van de hele algemene. Nieuwe Akercocke wordt dan death metal met black en electronische invloeden en niet extreme metal met death en black (en electronische) invloeden ofzo. Dat eerste vind ik dan toch duidelijker. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Dat is inderdaad een stuk duidelijker en daar heb je als lezer ook meer aan. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Uiteindelijk toch het belangrijkste, dat de boodschap over komt. Dus, Sevendust Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Sevendust is een goeie band, alleen trek ik alternative metal niet zo. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Zou best kunnen dat Sevendust live gaaf is. Op zich wel lekkere makkelijke muziek. Als ze ook nog strak spelen, prima. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:elektronische invloeden |
|
quote: Nieuwste Akercocke nooit gehoord? Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Concerten | Volgende pagina |