IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : 12/06 Sevendust (US), Badly Preserved (NL) @ de Pit, Terneuzen Volgende pagina
emillio
Usericon van emillio
Posted 20-04-2011 16:38 by emillio Wijzig reactieProfiel van emillioQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/MusketeerOfDeath

SUN. 12-06-2011 @ De Pit - Terneuzen (NL):

SEVENDUST
US - American heavy rock with a metal vibe! Think of Nonpoint, Taproot, Disturbed and Living Colour

BADLY PRESERVED
NL - Special reunion show of these local crossover groove-metal Kingz.
Influenced by Machine Head, Fear Factory, Life of Agony and Sevendust.

DOORS: 19:00 - 1st BAND: 20:00
ENTRANCE: € 15,-
Reservations here

DRAUGHT-BEER: € 1,50
BEUGELS: € 2,20

Crime-scene:
De Pit
Korte Kerkstraat 28
4531 CL TERNEUZEN
THE NETHERLANDS
20 km north of Zelzate (BE)

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-04-2011 16:59 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Midden in de examentijd, jammer. Had Sevendust graag eens live gezien.

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-04-2011 17:02 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Dat was toch ook nu-metal ooit?

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-04-2011 17:13 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Nog steeds denk ik. Al ken ik er niet al te veel van.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-04-2011 17:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Tsja, nu-metal, wat is nu-metal? Dit heeft er wel raakvlakken mee en kwam ook wel op die golf mee, maar was eigenlijk vooral melodische of alternatieve metal. Net als veel bands uit die tijd eigenlijk vooral voor het gemak onder nu-metal gegooid worden. Vind ik dan

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-04-2011 17:32 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Nu-metal Maar ik heb de indruk dat die term nogal uitgerekt kan worden.

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-04-2011 17:39 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Het was meer dat BenKnuckles zich een poos terug afvroeg of het genre dood was. Alleen de naam is dus dood, lijkt het.

Dat clipje Ben, is dat een nieuw of een oud nummer? Ik zou het wel nu-metal noemen eigenlijk, vooral het couplet heeft dat springerige.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 20-04-2011 18:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Dan kun je het ook groove metal noemen

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-04-2011 18:15 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2011 17:39 schreef bokaj het volgende:
Dat clipje Ben, is dat een nieuw of een oud nummer? Ik zou het wel nu-metal noemen eigenlijk, vooral het couplet heeft dat springerige.

Oud (van in de nu-metalperiode nog). Het nieuwe werk ken ik niet, dus ik weet niet hoe het daarmee zit.

quote:
Op 20 april 2011 18:02 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dan kun je het ook groove metal noemen

Nah, groove metal is eerder Pantera (vooral vanaf Vulgar), Soulfly, Ektomorf, Sepultura vanaf pakweg 1993, Skinlab, Pissing Razors en dergelijke.

Hokjes = liefde.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 20-04-2011 18:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Echt oude Sevendust zit anders een behoorlijke groove metal-invloed in

Ach ja, ik zou deze in alternative metal plaatsen ofzo, maar dat is net als nu-metal een slecht-gedefinieerd genre.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-04-2011 18:20 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ja, uiteindelijk valt alle nu-metal in het hokje alternatieve metal. Net zoals zowel black als death in het hokje 'extreme metal' valt. Ben je niet echt iets mee vooruit dan

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 20-04-2011 18:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2011 18:20 schreef BenKnuckles het volgende:
Ja, uiteindelijk valt alle nu-metal in het hokje alternatieve metal. Net zoals zowel black als death in het hokje 'extreme metal' valt. Ben je niet echt iets mee vooruit dan

Ook als we zo gaan doen noem ik het nog steeds alternative metal, juist omdat het best los staat van wat typisch nu-metal is

Net als dat bepaalde extreme metal dingen zowel niet in black of death passen

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-04-2011 18:28 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Zalig, mijn eerste mierenneukerijdiscussie met Assie, mijn geluk kan niet op

quote:
Op 20 april 2011 18:23 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ook als we zo gaan doen noem ik het nog steeds alternative metal, juist omdat het best los staat van wat typisch nu-metal is

Dat mag en ga ik niet tegenspreken. Metal blijft ook metal, of dat nu power metal of symphonic death metal is Ik zie alternative metal meer als een verzamelnaam voor alle metal die niet in een klassiek metalhokje past.

quote:
Net als dat bepaalde extreme metal dingen zowel niet in black of death passen

Wel, extreme metal is toch thrash metal, death metal (en evt grindcore), black metal en doom metal (en evt drone à la Zonnetjenulhaakje³)? Noem mij eens een band die niet in één van die hokjes valt, zelfs al is het maar voor een deel?

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 20-04-2011 18:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2011 18:28 schreef BenKnuckles het volgende:
Zalig, mijn eerste mierenneukerijdiscussie met Assie, mijn geluk kan niet op

:')
quote:
Ik zie alternative metal meer als een verzamelnaam voor alle metal die niet in een klassiek metalhokje past.

Da's best veel
quote:
Wel, extreme metal is toch thrash metal, death metal (en evt grindcore), black metal en doom metal (en evt drone à la Zonnetjenulhaakje³)? Noem mij eens een band die niet in één van die hokjes valt, zelfs al is het maar voor een deel?

Oh, voor een deel wel kan het altijd wel. Maar als iets echt een hybride is van allerlei genres blijft het wat onhandig om er zoiets specifieks als thrash/death/etc. aan te hangen.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-04-2011 18:35 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2011 18:30 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
:')

Ik meende het nochtans wel hoor

quote:
Da's best veel

Vandaar dat ik de term liever niet gebruik

quote:
Oh, voor een deel wel kan het altijd wel. Maar als iets echt een hybride is van allerlei genres blijft het wat onhandig om er zoiets specifieks als thrash/death/etc. aan te hangen.

Dan doe je als reviewer dé trick: "Band x maakt een kruising tussen black en death metal met af en toe een lepel thrashgeweld."

Uiteindelijk kun je alles wel beschrijven. Het enige waar ik nog steeds moeite mee heb (bij gebrek aan betere term) is Iwrestledabearonce, maar zelfs dat kun je nog wel ergens onder schuiven, vermits je genoeg nuance aanbrengt.

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-04-2011 18:36 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2011 18:35 schreef BenKnuckles het volgende:Het enige waar ik nog steeds moeite mee heb (bij gebrek aan betere term) is Iwrestledabearonce, maar zelfs dat kun je nog wel ergens onder schuiven, vermits je genoeg nuance aanbrengt.
Kutmuziek kan toch prima.

Of female fronted.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 20-04-2011 18:37]

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 20-04-2011 18:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2011 18:35 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik meende het nochtans wel hoor

Dat kan het wel, maar het blijft sneu
quote:
Vandaar dat ik de term liever niet gebruik

Hehe, ja, maar soms moet je. Net als met nu-metal
quote:
Dan doe je als reviewer dé trick: "Band x maakt een kruising tussen black en death metal met af en toe een lepel thrashgeweld."

Uiteindelijk kun je alles wel beschrijven. Het enige waar ik nog steeds moeite mee heb (bij gebrek aan betere term) is Iwrestledabearonce, maar zelfs dat kun je nog wel ergens onder schuiven, vermits je genoeg nuance aanbrengt.

Begrijp ik, is ook de enige manier om het goed te doen tegenwoordig Maar dat geeft dus wel aan dat er (zat) bands zijn die niet zo 1-2-3 in een specifiek genre passen.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-04-2011 18:37 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2011 18:36 schreef bokaj het volgende:
Kutmuziek kan toch prima.

Inkopper

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 20-04-2011 18:38]

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-04-2011 18:40 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2011 18:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat kan het wel, maar het blijft sneu

Oei. Je hoort me nog in het desbetreffende topic.

quote:
Hehe, ja, maar soms moet je. Net als met nu-metal

Daar zat ik ook net aan te denken. Wedden dat ik binnenkort een promo moet bespreken die ik ga moeten bestempelen als alternative metal?

quote:
Begrijp ik, is ook de enige manier om het goed te doen tegenwoordig Maar dat geeft dus wel aan dat er (zat) bands zijn die niet zo 1-2-3 in een specifiek genre passen.

Neen, maar uiteindelijk is wel op alles een stempel te kleven. Het probleem van genres is ook dat iedereen er zijn eigen interpretatie aan kleeft (doe ik ook). Maar dat is goed, dat houdt de discussie levendig.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 20-04-2011 18:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2011 18:40 schreef BenKnuckles het volgende:
Daar zat ik ook net aan te denken. Wedden dat ik binnenkort een promo moet bespreken die ik ga moeten bestempelen als alternative metal?

Ach ja, daar kun je vast ook wel weer een hybride van het een en andere van klussen
quote:
Neen, maar uiteindelijk is wel op alles een stempel te kleven. Het probleem van genres is ook dat iedereen er zijn eigen interpretatie aan kleeft (doe ik ook). Maar dat is goed, dat houdt de discussie levendig.

Is ook zo. Persoonlijk ben ik er overigens wel voor om de meer specifieke labels te gebruiken en niet teveel van de hele algemene. Nieuwe Akercocke wordt dan death metal met black en electronische invloeden en niet extreme metal met death en black (en electronische) invloeden ofzo. Dat eerste vind ik dan toch duidelijker.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-04-2011 18:47 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dat is inderdaad een stuk duidelijker en daar heb je als lezer ook meer aan.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 20-04-2011 18:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Uiteindelijk toch het belangrijkste, dat de boodschap over komt.

Dus, Sevendust

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-04-2011 18:54 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Sevendust is een goeie band, alleen trek ik alternative metal niet zo.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 20-04-2011 18:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Zou best kunnen dat Sevendust live gaaf is. Op zich wel lekkere makkelijke muziek. Als ze ook nog strak spelen, prima.

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-04-2011 18:55 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2011 18:45 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Is ook zo. Persoonlijk ben ik er overigens wel voor om de meer specifieke labels te gebruiken en niet teveel van de hele algemene. Nieuwe Akercocke wordt dan death metal met black en electronische invloeden en niet extreme metal met death en black (en electronische) invloeden ofzo. Dat eerste vind ik dan toch duidelijker.
elektronische invloeden

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 20-04-2011 18:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2011 18:55 schreef bokaj het volgende:
elektronische invloeden

Nieuwste Akercocke nooit gehoord?

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com