Maar even een topic over deze prachtige band. Daar ik zwaar onder de indruk ben van hun muziek: Powermetal van goede kwaliteit, origineel, goede zang (vooral op de laatste albums).
De band lijkt zich van een typische power/speed outfit met folky invloeden richting echte powermetal met een lichte gothic-achtige vibe te ontwikkelen (Laatste twee albums). Ik ben over beide stijlen zeer te spreken, maar vooral bij de laatste twee albums is de zang erg goed/lekker.
Een aanrader voor liefhebbers van de betere powermetal, ala (oudere) Blind Guardian en Gamma Ray.
Ik heb dus die ene plaat beluisterd terwijl ik stond te neuzen op de fantasy-afdeling van de Selexy's. Dat werkte wel aardig goed.
Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.
Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Posted 16-04-2015 11:39 by Vargen666
Deze band heeft afgelopen jaar een nieuw album getiteld "Imperatus" uitgebracht. Echter is deze niet zo sterk als de voorgangers. Komt onder andere doordat ze een nieuwe zanger hebben.
Time to Change en Faces of Chimera zijn nog altijd zwaar de moeite waard voor een ieder die geïnteresseerd is in powermetal maar niet van extreem over the top houdt.