IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : carriere maken? Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-09-2002 11:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

hoe belangrijk is dat voor je? "vroeger" dacht ik dat ik dat wel wilde. zo hoog mogelijk eindigen in de maatschappij, maar nu eigenlijk niet meer. ik doe gewoon mijn werk goed, en met plezier, maar ik ga die offers niet brengen waardoor ik bijna nooit meer thuis zou zijn of altijd bezig met je baan. ik wil ook vrijheid erbij.
dan maar geen directeur of zoiets ooit. en wat geld betreft. ik neem gewoon genoegen met iets minder. je vrije tijd is niet in geld uit te drukken vind ik.


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 25-09-2002 11:51 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

ja tuurlijk wil ik wel iets bereiken, maar om nou echt te zeggen dat ik perse veel geld en een hoge status wil hebben, nee dat nou ook weer niet.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 25-09-2002 11:51 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2002 11:50 schreef attila_de_hun het volgende:
hoe belangrijk is dat voor je? "vroeger" dacht ik dat ik dat wel wilde. zo hoog mogelijk eindigen in de maatschappij, maar nu eigenlijk niet meer. ik doe gewoon mijn werk goed, en met plezier, maar ik ga die offers niet brengen waardoor ik bijna nooit meer thuis zou zijn of altijd bezig met je baan. ik wil ook vrijheid erbij.
dan maar geen directeur of zoiets ooit. en wat geld betreft. ik neem gewoon genoegen met iets minder. je vrije tijd is niet in geld uit te drukken vind ik.

100% mee eens... sja meer kan ik er niet echt aan toevoegen...


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-09-2002 11:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik ga komende weken met mijn afstuderen beginnen, dus mijn carriere gaat binnen niet al te lange tijd beginnen. Ik hoop wel dat ik toch lichtelijk omhoog groei in mijn werk, ik vind het altijd wel geinig om langzamerhand meer verantwoordelijkheden te krijgen enzo.
Maar mijn privé leven is erg belangrijk voor mij, dus dat zal er dan wel goed mee te combineren moeten zijn.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 25-09-2002 11:59 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Ik wilde vroeger eerst assistent zijn, dan doctoreren en dan prof worden op de unif... Tot hier toe gaat die carrièreplanning tiptop.. Ik ben assistente en mag doctoreren.. En dan kom je erachter dat je totaal geen voeling hebt met heel dat academisch wereldje en de mensen erin. Het besluit staat nog niet helemaal vast, maar als m'n contract is afgelopen ben ik hier weg denk ik. Doctoreren kan ik altijd nog, al is het op mezelf. Maar ik ben gewoon nog te jong om weg te rotten tussen al die planten hier...
Pfff, dat is eruit...

[Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 25-09-2002 12:01]


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 25-09-2002 12:07 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Carriere leek vroeger erg belangrijk, maar op dit moment vind ik vrije tijd veel belangrijker.

Ik heb mezelf binnen 5 jaar omhoog weten te werken bij een reclameburo als bedrijfsleider. Het is me vies tegengevallen om 'bijna' aan de top van dit bedrijf te staan. Veel problemen werden mij in de schoot geworpen, in de veronderstelling dat ik ze wel even zou oplossen. Op een gegeven moment werd het me teveel, en nu zit ik overspannen thuis.
Wat ik precies wil doen als ik me weer beter voel weet ik nog niet precies. Ik weet alleen dat ik minder uren wil gaan werken, zodat ik meer tijd voor mezelf en Hirogen heb.


the only pleasure is pain


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-09-2002 12:09 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Sharteel, ik werk zelf op het UIA. Ik ben bezig met werk en doctoreren. Maar ik doe het gewoon op mijn manier. Ik ben dus zelden gestrest. maar idd, je moet er wel plezier in hebben. maar in het weekend en 's avonds ben ik vrij (op een enkele uitzondering na)

maar iha heb ik het idee dat in de maatschappij geldt dat je pas een volwaardig mens bent als je zwaar carriere maakt. daar ben ik dus absoluut niet mee eens.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 25-09-2002 12:10 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 25 september 2002 12:09 schreef attila_de_hun het volgende:
Sharteel, ik werk zelf op het UIA. Ik ben bezig met werk en doctoreren. Maar ik doe het gewoon op mijn manier. Ik ben dus zelden gestrest. maar idd, je moet er wel plezier in hebben. maar in het weekend en 's avonds ben ik vrij (op een enkele uitzondering na)

maar iha heb ik het idee dat in de maatschappij geldt dat je pas een volwaardig mens bent als je zwaar carriere maakt. daar ben ik dus absoluut niet mee eens.


He grappig... Bij welke faculteit??
UIA valt wel veel beter mee denk ik.. Minder uptight dan hier, dat hoor ik toch van de mensen die van bij jullie naar ons komen..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-09-2002 12:13 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Als het maar verdient. Verder ga ik ook geen offers brengen van niet 's avonds thuis zijn en zo.

Ligt er ook aan waar je een carriere in wilt maken.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-09-2002 12:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2002 12:10 schreef Sharteel het volgende:
He grappig... Bij welke faculteit??
UIA valt wel veel beter mee denk ik.. Minder uptight dan hier, dat hoor ik toch van de mensen die van bij jullie naar ons komen..


biologie, ecosysteembeheer.


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 25-09-2002 12:43 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

tja ach carriere maken...
Ik werk nu tijdelijk(nou ja tijdelijk... lijk wel vastgeroest) bij de tpg(ptt) omdat ik geen zin meer in school heb.
Ik ben nu bijna 19 en heb dus ook nog totaal geen zin in een vaste baan, eigen huis, vriendin en hond.
Kan zijn dat et aan me leeftijd ligt maar ik heb ook zoiets van "ieuw moet dat nou?" als ik op me werk mensen bezig ziet om via de ruggen van een collega promotie te maken.

quote:

carriere maken, totdat de bom valt



My madness, my sadness


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-09-2002 13:12 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Als ik ergens darmgas van krijg is het wel van de huidige carrieredwang. Ja dwang ja. Want het is vreemd als je zegt; Nee, ik hoef geen aanzien, ik wil geen dikke baan.

Ik doe er dan ook niet aan mee. Ik wil werk waar ik plezier in heb, al betaald dat reteslecht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-09-2002 13:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2002 13:12 schreef Slechtheid het volgende:
Als ik ergens darmgas van krijg is het wel van de huidige carrieredwang. Ja dwang ja. Want het is vreemd als je zegt; Nee, ik hoef geen aanzien, ik wil geen dikke baan.

Ik doe er dan ook niet aan mee. Ik wil werk waar ik plezier in heb, al betaald dat reteslecht.


precies! ik krijg overigens ook darmgas van teveel bruine bonen.


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 25-09-2002 14:50 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Vrije tijd staat bij mij boven een onnodig volle portofuille.
Altijd al, nooit bijbaantjes gehad, 'k was liever blut met meer vrije tijd.
Voorbeeld spoort niet helemaal met topic, maar idee is ongeveer hetzelfde.

"liever gelukkig op de fiets dan eenzaam in een Porche"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-09-2002 15:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Hmm.. Carriere maken kan op 2 manieren geïnterpreteerd worden natuurlijk.

Veel mensen willen "sociaal" carriere maken, oftwel dingen bereiken zodat mensen in hun omgeving denken "Nou, die heeft te het gemaakt!" Veel mensen geilen tegnwoordig op titels.. Als je vroeger bij de AH de schappen in de gaten hield was je gewoon vakkenvuller, tegenwoordig ben je dan "Assistent manager winkelpresentatie" ofzo.. Sja..

Zelf heb ik die "sociale prestatiedrang" helemaal niet, en dan kom je bij "persoonlijk" carriere maken.. Er zijn zeker een aantal dingen die ik wil bereiken, maar die hebben niets met veel geld verdienen, aanzien e.d. te maken.

Ik wil goed kunnen leven van de dingen die ik leuk vind om te doen, en vooral veel innerlijke rijkdom vergaren. En ja, ik zeg bewust GOED kunnen leven, ik hou er van om lekker te eten, ik hou van mooie kleding, exotische vakanties, etc..

Op dit moment heb ik een redelijk goede baan en een behoorlijke mate van vrijheid maar ik wil binnen een jaar toch wel voor mezelf beginnen.

Ik droom ervan om me fulltime met muziek bezig te kunnen houden en wil er alles aan doen ervoor te zorgen dat ik daarvan kan leven


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 25-09-2002 15:40 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Ik ben net begonnen aan een studie Commerciele Economie, met als afstudeerrichting vrijetijdsmanagement...dus met een beetje mazzel kan ik straks ook werk vinden in de muziekwereld, wat dan ook weer mijn "hobby" is...



mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 25-09-2002 15:45 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 25 september 2002 11:50 schreef attila_de_hun het volgende:
je vrije tijd is niet in geld uit te drukken vind ik.



Ik ben al te vaak teleurgesteld in de manier waarop men carriere maakt. Niks voor mij..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-09-2002 16:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2002 15:40 schreef chriz het volgende:
Ik ben net begonnen aan een studie Commerciele Economie, met als afstudeerrichting vrijetijdsmanagement...dus met een beetje mazzel kan ik straks ook werk vinden in de muziekwereld, wat dan ook weer mijn "hobby" is...

Vrijtijdsmanagement .. ach .. je hebt genoeg vrijtijd om te managen jij ...


Filthgrinderr
Usericon van Filthgrinderr
Posted 25-09-2002 16:34 by Filthgrinderr Wijzig reactieProfiel van FilthgrinderrQuote dit bericht

Ik ben net begonnen met Detailhandel..
En ik hoop ooit n eigen zaakje te beginnen..
Maar als ik later werk kan vinden waar ik het naar me zin heb.. en als het verdient wat ik nodig heb.. dan ben ik daar ook blij mee..
Wat is carriere?
Voor mij gewoon gelukkig zijn denk ik..
Dat huisje boompje beestje vind ik maar onzin..


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 25-09-2002 16:46 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Hmmz ik zoek het ook niet meer zo dat carriere maken. Ik wou altijd met alle macht naar de universiteit en professor worden en dan super rijk worden bla bla bla....maar wat een onzin eigenlijk....geld heb je toch helemaal niet zoveel nodig...okay als je minstens 3 kinderen en een groot huis en grote auto enzo wil...dan heb je het nodig. Maar dat is dus niet echt wat ik zoek....ik ga nou dus ook bijna zeker als ik het haal op dit gymnasium waar ik nu zit naar het hbo...Er spookt nu sinds ik gisteren hoorde dat je ook een havo diploma kan halen op een gymnasium het idee in mijn hoofd rond dat ik gewoon verder ga voor havo...ik heb heel dat latijn niet nodig, en dan zou ik het een heel stuk makkelijker krijgen met mijn werk instelling.

Maar goed: Carriere niets voor mij



DeathKnight
Krynn
Usericon van DeathKnight
Posted 25-09-2002 16:48 by DeathKnight Wijzig reactieProfiel van DeathKnightQuote dit berichthttp://www.crusader.be

Ik heb een jaar lesgegeven en nu ben ik al meer dan een jaar programmeur. Ik verdien wel meer, heb een bedrijfswagen (geen rijbewijs, maar da's een detail), een gsm, korting op pc-hardware en dito boeken...

De meeste mensen denken dat ik dit gekozen heb voor 't geld. Niet dus. Ik programmeer graag, en de kerel die ik verving op school kwam terug, dus heb ik deze kans gegrepen (die mannen stonden letterlijk op mij te wachten).

Nu we een jaartje verder zijn, moet ik toegeven dat dit m'n strot uithangt. De sfeer, het werk, hoe men je hier behandelt... Ik mis "echte" collega's (in sommige scholen vind je die nog) en m'n leerlingen Het is een heel verschil hoor, privésector vergeleken met het onderwijs. En begin niet te neuten over "vakantie" en zo, daar gaat 't niet om. Het gaat 'm erom dat ik terug iets wil doen dat ik graag doe. Het moet tenslotte zo'n 40 uur van je week vullen...

[Dit bericht is gewijzigd door DeathKnight op 25-09-2002 16:50]



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-09-2002 17:23 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik had de schurft aan carrièremaken; maar nu zie ik het als iets dat je op verschillende manieren kunt invullen.

Aan status hecht ik geen zak, maar aan een goede kwaliteit van mijn leven wel. Ik wil een eigen huis, grote keuken, goede spullen, lekker eten, etc. en de tijd om ervan te genieten. Dus ben ik op zoek naar een baan van max. 40 uur per week waarin ik mijzelf een beetje tot redelijk kan vinden en die genoeg geld in het laatje daarvoor brengt. De eerste stappen zijn al gezet en eind oktober ga ik bij een verzekeraar beginnen (eerst nog via het uitzendbureau maar als alles goed gaat na een half jaar op een goede positie) in het databasebeheer voor 40 uur per week.

En intussen blijf ik uit mijn doppen kijken; als de sfeer en het werk me daar bevalt wil ik wat hogerop, en anders zoeken we gewoon verder. Ik ben er bewust mee bezig want ik heb inderdaad geen zin om zoveel uur per week te vergooien aan iets verneukeratiefs.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 25-09-2002 17:23]


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 25-09-2002 18:03 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Leuk topic

Ik ben zelf nog 2 jaar student nu, dus nog alle tijd om me een beetje te oriënteren op wat ik wil gaan doen. Ik doe een opleiding voor sportinstructeur/sportleraar/en alles wat erbij kijken komt. Er is heel veel werk in en als je het goed aanpakt kun je een goede boterham verdienen in die branche. Maar vanaf het begin van deze opleiding heeft er steeds 1 ding door mijn hoofd gespookt 'een eigen CD zaak' MEN dat lijkt me geweldig! Dus wel iest totaal anders... ik weet het dus nog helemaal niet!!! Maar ook ik wil wel later goed kunnen leven, niet elk eurodubbeltje om hoefû draaien bij alles wat ik uitgeef. Leuke bovenwoning, geinige auto etc. Klink primitief zulke materialistische dingen, I Know, maar ik zie me zelf liever niet later 3 hoog achter wonen. Ik denk dat de kunst is om een goed evenwicht te vinden in werk & priveleven. Want door misschien iets in te leveren aan vrije tijd, kun je er vervolgens ook weer in investeren!

ach....ben nog zo jong!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-09-2002 20:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2002 18:03 schreef Vintersorg het volgende:
Leuk topic

Want door misschien iets in te leveren aan vrije tijd, kun je er vervolgens ook weer in investeren!


dat is helemaal waar en daar is ook niks mis mee. maar voor sommige mensen die ik ken zou het erg handig zijn als ze een duidelijke grens voorzich zelf zouden trekken, en minder onder invloed staanvan de maatschappij die zegt "carriere maken is verplicht". die gaan er op een gegeven moment echt aan onder. en dan geen carriere en baan meer.


nightshadow
Usericon van nightshadow
Posted 25-09-2002 20:31 by nightshadow Wijzig reactieProfiel van nightshadowQuote dit bericht

Ik zit nu nog op school, dus het duurt nog wel even voordat ik een vaste baan krijg.

Maar ik doe liever werk dat ik echt leuk vind, ook al betaald het minder, dan dat je vreselijk veel verdiend terwijl je elke dag ervan baalt dat je weer naar je werk moet.

Nee, dat carriere maken hoeft voor mij niet zo.


dead greets me warm, now I will just say goodbye


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 25-09-2002 21:45 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

.


[Dit bericht is gewijzigd door JaneDoe op 12-06-2003 19:53]


Don't blush when I rip you open


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen