IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Therion's nieuwe live album Vorige pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 27-09-2002 14:41 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2002 14:28 schreef Harley Davidson het volgende:
Therion is wel interesant, ben zeer benieuwd naar het live album.
heb ze ook wel eens live gezien ook met koortje enzo of ze live playbacken volgens mij niet, iig niet op de concerten waar ik was.

Bij veel bands verschilt het per concert.. als het geluid te kut is gaan ze soms gewon playbacken..

DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 30-09-2002 20:25 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Als Therino het oude definitief aan het laten verdwijnen is, dan zal dit waarschijnlik zijn omdat ze de nieuwe stijl liever doen, enne... Ik vond Ho Dragon Ho Megas en zo ook wel goe, maar als Therion zich nu meer op het bombastische gaat concentreren en het oude gaat eruit laten, is da voor mij ook goe, en da is ook eigenlijk een beetje normaal ook. De twee stijlen verschillen nogal sterk, en die oude songs zijn per slot van rekening al acht jaar oud of zo...

Midnight
Usericon van Midnight
Posted 29-05-2003 21:41 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2002 23:09 schreef Cadaveria het volgende:
Hoe willen ze een live album uitbrengen terwijl ze de helft van de tijd playbacken!

absolute bullshit... alles op de cd is live en van de vier shows die ik tot nu toe van ze gezien heb was live, dus zonder playback... In Europe touren ze praktisch altijd met 6 man/vrouw koor en in Zuid Amerika met 3 man/vrouw koor...

Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2003 21:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Goh Waarom schop je nou net dit topic omhoog ..

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 29-05-2003 21:50 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Oude therion heerscht, nieuwe zuigt.

Midnight
Usericon van Midnight
Posted 29-05-2003 21:52 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

ik vind vrij veel van Therion goed, het oude werk, het nieuwe werk.. Ben alleen niet zo kapot van 'Vovin'. 'Theli' daarintegen blijft geweldig..

Nu nog wachten tot de nieuwe cd he? Kan je beloven dattie goed gaat klinken..(vind ik tenminste)

Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!

Midnight
Usericon van Midnight
Posted 29-05-2003 21:53 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2003 21:44 schreef Jenje het volgende:
Goh Waarom schop je nou net dit topic omhoog ..

ummm? Omdat ik de band goed vind en ik niet aan kan zien dat er gezegd wordt dat ze playbacken?

[fluistermode]ja waarom denk je?[/fluistermode]

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 29-05-2003 22:10 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Ik weet wel zeker dat er bij Therion geen playback gemoeid is. De twee keer dat ik ze zag hadden ze een uitermate sterk koor bij.. Vooral hun hoofdzanger en -zangeres (sorry, weet hun namen niet) zijn echt wel indrukwekkend. Ik wist niet dat er een live-album aankwam, maar oehoe ik kan al niet meer wachten.

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2003 22:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat album is toch al lang uit of niet

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-05-2003 22:14 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2003 22:13 schreef Jenje het volgende:
Dat album is toch al lang uit of niet

ja, het wordt tijd voor een "echt" nieuw album.

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 29-05-2003 22:15 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

OK.. goed bezig.. nieuw album moest dat zijn.. Dat krijg je van vanalles tegelijk te doen..

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2003 22:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hehehehe ..
Ach binnenkort weten we meer

Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 29-05-2003 22:20 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2003 22:14 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, het wordt tijd voor een "echt" nieuw album.

Inderdaad! alhoewel ik veel sympathie voor de zweedse metal heb omdat ze altijd zo nuchter blijven en trouw hun albums uitbrengen, is Therion een equivalent geworden van al die bands die zoveel mogelijk het onderste uit de kan willen halen qua merchandise, live cd's en heruitgaves. Bah, it makes me wanna

headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits

Midnight
Usericon van Midnight
Posted 30-05-2003 1:42 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2003 22:20 schreef Naturens Galleri het volgende:
Inderdaad! alhoewel ik veel sympathie voor de zweedse metal heb omdat ze altijd zo nuchter blijven en trouw hun albums uitbrengen, is Therion een equivalent geworden van al die bands die zoveel mogelijk het onderste uit de kan willen halen qua merchandise, live cd's en heruitgaves. Bah, it makes me wanna

Dat ligt niet bij de bands maar bij de labels dacht ik zo! Die moeten er veel geld op verdienen, de muzikanten maken gewoon hun muziek (hoewel ik nu alleen even voor Therion kan spreken).

Nieuwe Therion cd komt eraan... Nog een paar maandjes wachten, de opnames zijn in volle gang!

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 30-05-2003 8:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Valt bij Therion toch wel mee ?

Vergelijk het maar eens met andere bands die al zo lang bestaan ...
Therion heeft pas 1 live cd en zoveel shirts zijn er nou ook weer niet.

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 30-05-2003 10:19 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Ja ik vind dat hele commerciele gebeuren bij Therion inderdaad wel mee vallen!

Niet zo gigantisch veel shirts of andere merchandise shit... ze treden namelijk toch niet zo vaak op dus dan hebbie dat ook niet nodig!

Ik vind therion erg lekkere muziek en dat playbacken..... waar heb iemand die roddel vandaan gehaald?? kheb ze live gezien ten tijde van Theli en toen waren ze echt zeer strak en niks geen miniplaybackshow!

Therion HEERSCHT!

I Find That I Am Not There...

Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 30-05-2003 10:45 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2003 8:56 schreef Jenje het volgende:
die al zo lang bestaan ...

Therion is al tig keer uiteengevallen, het is nooit een band geweest en dat zal het ook nooit worden. Het is een eenmansproject met wat bijeengeraapte muzikanten. Oké, hij heeft wat leuke schijfjes uitgepoept, maar waar die ophef vandaan komt is mij een raadsel.

PS. ik vond Therion op Dynamo 99 heel goed en er was ook een leuke sfeer, maar op Wacken liep hij alleen maar de Popi-Jopi uit te hangen, big no-no

headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 30-05-2003 10:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm, maar nog snap ik je eerdere kritiek niet. Therion is idd voornamelijk chrisptopher, de anderen komen pas daarna, zo is het vrij lang al geweest.

ZO zijn er honderden bands ...

campske666
Usericon van campske666
Posted 30-05-2003 11:01 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2003 10:19 schreef rvanderholst het volgende:
Ja ik vind dat hele commerciele gebeuren bij Therion inderdaad wel mee vallen!

Niet zo gigantisch veel shirts of andere merchandise shit... ze treden namelijk toch niet zo vaak op dus dan hebbie dat ook niet nodig!

Ik vind therion erg lekkere muziek en dat playbacken..... waar heb iemand die roddel vandaan gehaald?? kheb ze live gezien ten tijde van Theli en toen waren ze echt zeer strak en niks geen miniplaybackshow!

Therion HEERSCHT!

Heb ze live gezien op Eurorock in 2001 denk ik, dat heerste inderdaad.

Klei
Goddammit!
Usericon van Klei
Posted 30-05-2003 14:07 by Klei Wijzig reactieProfiel van KleiQuote dit bericht

Ik vraag me inderdaad af hoe ze erbij komen dat ze playbacken!
Ik heb ze nu een keer of 6 live gezien en dat was echt geen van alle keren geplaybackt! Beste concert was voor mij toch wel op Dynamo '99 met orkest erbij

Hoe vol je leven ook is.. Voor bier is altijd plaats!

Midnight
Usericon van Midnight
Posted 30-05-2003 14:15 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2003 10:45 schreef Naturens Galleri het volgende:
Therion is al tig keer uiteengevallen, het is nooit een band geweest en dat zal het ook nooit worden. Het is een eenmansproject met wat bijeengeraapte muzikanten. Oké, hij heeft wat leuke schijfjes uitgepoept, maar waar die ophef vandaan komt is mij een raadsel.

PS. ik vond Therion op Dynamo 99 heel goed en er was ook een leuke sfeer, maar op Wacken liep hij alleen maar de Popi-Jopi uit te hangen, big no-no

Hoewel de rode draad van Therion inderdaad Christopher Johnson is, is het op het moment zeker sprake van een band. Hij zegt in een Aardschok interview dat hij nu een proffesionele groep muzikanten om zich heen heeft die trouwens ook betrokken zijn bij het schrijven en opnemen van de nieuwe cd! Okay misschien staat hij heel duidelijk op de voorgrond maar zonder de rest van de band (de band zijn de drummer, de 2 gitaristen en de bas, het koor wordt door Therion niet tot de band gerekend, kijk o.a. maar in een cdhoes) kan hij het wel schudden. Er zijn inderdaad behoorlijk wat wisselingen in de band geweest maar dat heeft zeker niet betekent dat ze op hun gat gelegen hebben. Ik denk dat Therion momenteel de meest sterke line up heeft.. En is er zeker sprake van een band, niet een eenmansproject. Ik weet wat er achter de schermen speelt en dat draait echt niet alleen op Christopher.

[Dit bericht is gewijzigd door Midnight op 30-05-2003 14:16]

X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 30-05-2003 15:08 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2003 11:01 schreef campske666 het volgende:
Heb ze live gezien op Eurorock in 2001 denk ik, dat heerste inderdaad.

humz, ik vond ze daar niet zo goed; ze speelden hun nummers nogal power-metal-achtig, waarschijnlijk omdat de voorgaande bands allemaal power metal waren. Was trouwens nog redelijk genant: christoffer johnson liep vlak voor het optreden tussen het publiek, en bleef op paar meter van mij me aankijken alsof ie iets wou zeggen. Ik - in therion-shirt - vond hem wel beetje op "die therion-gast" lijken, maar achtte dat toch onmogelijk en negeerde hem dus. Efkes later liep diezelfde gast natuurlijk op het podium

In der Beschränkung zeigt sich der Meister !

campske666
Usericon van campske666
Posted 30-05-2003 15:13 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2003 15:08 schreef X-Act het volgende:
: christoffer johnson liep vlak voor het optreden tussen het publiek, en bleef op paar meter van mij me aankijken alsof ie iets wou zeggen. Ik - in therion-shirt - vond hem wel beetje op "die therion-gast" lijken, maar achtte dat toch onmogelijk en negeerde hem dus. Efkes later liep diezelfde gast natuurlijk op het podium

Dat had ik ooit met die meid van siebenburgen. Komt daar voor het optreden wat bij ons rond-hangen. Ik denk zeg maar niet, ze ziet er zo slechtgezind uit. Staat die achteraf op het podium. Ik sta dan nog een kwartier te denken: ik heb die zangeres nog ooit gezien, voor ik door had dat dat hetzelfde wicht was.

Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 02-06-2003 0:31 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

quote:
Op 30 mei 2003 15:13 schreef campske666 het volgende:
Dat had ik ooit met die meid van siebenburgen. Komt daar voor het optreden wat bij ons rond-hangen. Ik denk zeg maar niet, ze ziet er zo slechtgezind uit. Staat die achteraf op het podium. Ik sta dan nog een kwartier te denken: ik heb die zangeres nog ooit gezien, voor ik door had dat dat hetzelfde wicht was.

Heb ook zo al iets voor gehad ja.

And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com