|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Wat is dat precies?? |
|
Bedoel je dislectie (spelling??). the only pleasure is pain |
|
Das klote, ik ben kleuredoof. [Dit bericht is gewijzigd door Heosphoros op 27-09-2002 17:36] Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
quote: ... |
|
Het valt onder dyslexie. Maar wat mijn probleem is dat ik niet weet wanneer ik een ch of g neer moet zetten. Het verschil tussen een ij of een ei kan je me ook 100 keer zeggen maar weet dat niet. Het is ontstaan omdat op de basis school hier niet voldoende aandacht aan besteed is dankzij veel verschillende jufs en meesters. Daar door heb ik die ontwikkeling niet mee gekregen. Zo geld dat voor gemiddeld de gehele Nederlandse grammatica. Maar dat zullen jullie ongetwijfeld al gemerkt hebben. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
On topic heos,... Maar is het dus helemaal niet hetzelfde als dyslexie??? [Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 27-09-2002 17:40] |
|
Had ik nog niet gemerkt bij jouw posts en zo dus erg zal't wel niet zijn? Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
quote:met dyslexie is de connectie in je hersenen niet goed. Bij woordblind schort het vooral aan de basiskennis. Dit hebben ze mij dus verteld. Maar veel weet ik er dus niet vanaf, vandaar mijn vraag. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote:ik vraag altijd aan valorian hoe ik iets moet opschrijven. Meestal voor dat ik iets post plak ik het eerst in word en gooi de spellings checker er over heen. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Das wel klote ja, is zm dan nog wel leuk Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
quote:hoe kan je dat nu vragen?? on topic! Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
ale js dri niet kon lesen licgt het neit aen joaw Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
quote:ha, knap gevonden! bestaat er dan een oplossig voor? of een remedie of zo? Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
Ik ben dyslecties, maar noem het zelf altijd woordblind omdat ik het in lichte mate heb. Groot nadeel is dat ik dus niet zie dat ik fouten maak. Ik kan een text 100 keer leven, maar ik haal de fouten er niet uit. Ik comperseer het door heel veel andere woorden te kennen zodat ik altijd een andere optie heb als ik niet weet hoe ik het woord moet schrijven. Daardoor kan ik het in het Nederlands vrij goed verbergen, maar in het engels bijv ga ik keer op keer de mist in. Ik gooi eu en ij door elkaar ui en au enzo. Gramatica en zinsopbouw kan ik wel. Woorden goed schrijven niet. bla...bla...bla... |
|
quote:idd dat heb ik ook.. ik schrijf makkelijk op.. (voorbeeld)zij zij dat dat niet goed ging. quote:precies dat doe ik dus ook altijd.Maar soms is dat moeilijk omdat ik geen passend woord kan vinden. quote:momenteel heb ik dat niet zo zeer sterk meer omdat ik eerst goed na denk hoe ik (klinkt voor velen vast heel stom) auto moet schrijven.. als ik niet zal nadeken zet ik outo neer. [Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 27-09-2002 17:52] Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Ik moet denken bij woorden als deur, auto, fiets (eerst de t en dan de s). Dat soort dingen moet ik er echt inrammen. Veel lezen helpt wel. Omdat ik daardoor redelijk kan herkennen of ik iets goed of fout schrijf. Maar nadeel daarvan is dat ik dus super langzaam lees. bla...bla...bla... |
|
Ik had het er laatst met valorian over en hij heeft mij een beetje geleerd wat het fenomeen klinkers is. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Hmz, daar heb ik redelijk vaak last van. Ook met de "v" en de "f" heb ik af en toe problemen. Maar, lange lefe () het internet ! Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote:Er is wel en oplossing voor, terug naar de lagere school |
|
quote: een oplossing ja.. |
|
quote:Is leuk enzo maar ze is nu ook te oud om nog veel te leren... |
|
ik moet ook heel langzaam lezen anders gaat het ook fout. Maar dat bij mij komt meer door het dubbelzien. Als ik te snel ga lezen heb ik soms last van 'stotterend lezen'. Dus bijvoorbeeld bij "momenteel" lees ik dan "momenmomenmoment..". Als ik dan ff rustig een woord terug ga lukt het weer wel, het is gewoon dat ik dat woord dan niet goed kan lezen en steeds opnieuw begin. |
|
quote:Ik lees hieronder dat het niet helemaal hetzelfde is, maar mijn broertje is dyslectisch. Hij heeft heel veel moeite met het herkennen van woorden en dat kenmerkt zich in veel (voor de meeste mensen) onlogische spelfouten en het lezen van verkeerde woorden. Wat ik er van begrepen heb is bij dyslexie, omdat het niet iets is wat fout of niet aangeleerd is, het enige wat je kunt doen heel veel oefenen. Veel boeken lezen en hopen dat de patronen, die zich bij jou veel moeilijker vormen, zich uiteindelijk toch vormen. Wat in mijn ervaring ook helpt is van tevoren kenbaar maken dat je dyslectisch bent. Mensen hebben er over het algemeen veel begrip voor (hoewel er altijd een paar rotte appels tussen zitten natuurlijk) en zullen dan minder vallen over eventuele fouten die je maakt. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
'me zus is zwaar dyslectisch (of hoe je dat ook typen moet) ik ben (lichtelijk) woordblind (en me grammatica zuigt gewoon) maar wanneer ik moe ben (zoals nu) merk ik tich wel dat et een stuk lastiger voor me wordt. *edit* quote: mijn zus is(zoals eerder gezegd) zwaar dyslectisch, en wordt door veel mensen als het domme blondje beschouwd, terwijl ze 9 van de 10 keer slimmer is dan diegene die dr voor dom uitmaakt. hier kan ik meestal toch wel heel pissig over worden [Dit bericht is gewijzigd door winters rage op 27-09-2002 19:32] My madness, my sadness |
|
quote: Welkom bij de club,........................ Ik ben dus zwaar woord blind Lezen gaat nog wel goed, maar schrijven is hopeloos. Ik gebruik regel matig "word"om mijn schrijf wijze te controleren. Ik ben er al meerderemalen op aan gesproken sinds mijn aanwezigheid hier op ZM. voornamelijk op mijn recenties (maar het is zo leuk om te doen ) echt tips heb ik niet,................... sorry Wiegen Meister ! |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Algemeen | Volgende pagina |