IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : woordblind Volgende pagina
Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 27-09-2002 17:35 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

zo ik heb mij dus eindelijk laten testen. Ik ben dus woordblind.

Heeft iemand hier hetzelfde en zo ja wat heb je er aangedaan om dat een beetje uit de weg te gaan?



Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 27-09-2002 17:35 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Wat is dat precies??


Vampire_girl
rabiƫs
Usericon van Vampire_girl
Posted 27-09-2002 17:36 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Bedoel je dislectie (spelling??).


the only pleasure is pain


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 27-09-2002 17:36 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Das klote, ik ben kleuredoof.

[Dit bericht is gewijzigd door Heosphoros op 27-09-2002 17:36]


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 27-09-2002 17:38 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

quote:
Op 27 september 2002 17:36 schreef Heosphoros het volgende:
Das klote, ik ben kleuredoof.


...



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 27-09-2002 17:39 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Het valt onder dyslexie. Maar wat mijn probleem is dat ik niet weet wanneer ik een ch of g neer moet zetten. Het verschil tussen een ij of een ei kan je me ook 100 keer zeggen maar weet dat niet. Het is ontstaan omdat op de basis school hier niet voldoende aandacht aan besteed is dankzij veel verschillende jufs en meesters. Daar door heb ik die ontwikkeling niet mee gekregen. Zo geld dat voor gemiddeld de gehele Nederlandse grammatica. Maar dat zullen jullie ongetwijfeld al gemerkt hebben.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 27-09-2002 17:39 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

On topic heos,... Maar is het dus helemaal niet hetzelfde als dyslexie???



[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 27-09-2002 17:40]


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 27-09-2002 17:40 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Had ik nog niet gemerkt bij jouw posts en zo dus erg zal't wel niet zijn?


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 27-09-2002 17:40 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2002 17:39 schreef Asherah het volgende:
On topic heos,... Maar is het dus hetzelfde als dyslexie???
met dyslexie is de connectie in je hersenen niet goed. Bij woordblind schort het vooral aan de basiskennis. Dit hebben ze mij dus verteld. Maar veel weet ik er dus niet vanaf, vandaar mijn vraag.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 27-09-2002 17:41 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2002 17:40 schreef IronGlory het volgende:
Had ik nog niet gemerkt bij jouw posts en zo dus erg zal't wel niet zijn?
ik vraag altijd aan valorian hoe ik iets moet opschrijven. Meestal voor dat ik iets post plak ik het eerst in word en gooi de spellings checker er over heen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 27-09-2002 17:43 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Das wel klote ja, is zm dan nog wel leuk


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 27-09-2002 17:44 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2002 17:43 schreef Heosphoros het volgende:
is zm dan nog wel leuk
hoe kan je dat nu vragen?? on topic!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 27-09-2002 17:45 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

ale js dri niet kon lesen licgt het neit aen joaw


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 27-09-2002 17:45 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 27 september 2002 17:41 schreef Cadaveria het volgende:
ik vraag altijd aan valorian hoe ik iets moet opschrijven. Meestal voor dat ik iets post plak ik het eerst in word en gooi de spellings checker er over heen.
ha, knap gevonden!

bestaat er dan een oplossig voor? of een remedie of zo?


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 27-09-2002 17:46 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Ik ben dyslecties, maar noem het zelf altijd woordblind omdat ik het in lichte mate heb.

Groot nadeel is dat ik dus niet zie dat ik fouten maak. Ik kan een text 100 keer leven, maar ik haal de fouten er niet uit.

Ik comperseer het door heel veel andere woorden te kennen zodat ik altijd een andere optie heb als ik niet weet hoe ik het woord moet schrijven. Daardoor kan ik het in het Nederlands vrij goed verbergen, maar in het engels bijv ga ik keer op keer de mist in.

Ik gooi eu en ij door elkaar ui en au enzo.

Gramatica en zinsopbouw kan ik wel. Woorden goed schrijven niet.


bla...bla...bla...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 27-09-2002 17:50 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2002 17:46 schreef Lady Rose het volgende:


Groot nadeel is dat ik dus niet zie dat ik fouten maak. Ik kan een text 100 keer leven, maar ik haal de fouten er niet uit.

idd dat heb ik ook.. ik schrijf makkelijk op.. (voorbeeld)zij zij dat dat niet goed ging.
quote:


Ik comperseer het door heel veel andere woorden te kennen zodat ik altijd een andere optie heb als ik niet weet hoe ik het woord moet schrijven. Daardoor kan ik het in het Nederlands vrij goed verbergen, maar in het engels bijv ga ik keer op keer de mist in.
precies dat doe ik dus ook altijd.Maar soms is dat moeilijk omdat ik geen passend woord kan vinden.
quote:

Ik gooi eu en ij door elkaar ui en au enzo.
momenteel heb ik dat niet zo zeer sterk meer omdat ik eerst goed na denk hoe ik (klinkt voor velen vast heel stom) auto moet schrijven.. als ik niet zal nadeken zet ik outo neer.



[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 27-09-2002 17:52]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 27-09-2002 17:53 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Ik moet denken bij woorden als deur, auto, fiets (eerst de t en dan de s). Dat soort dingen moet ik er echt inrammen.

Veel lezen helpt wel. Omdat ik daardoor redelijk kan herkennen of ik iets goed of fout schrijf. Maar nadeel daarvan is dat ik dus super langzaam lees.


bla...bla...bla...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 27-09-2002 17:54 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik had het er laatst met valorian over en hij heeft mij een beetje geleerd wat het fenomeen klinkers is.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 27-09-2002 17:55 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 27 september 2002 17:39 schreef Cadaveria het volgende:
Het valt onder dyslexie. Maar wat mijn probleem is dat ik niet weet wanneer ik een ch of g neer moet zetten. Het verschil tussen een ij of een ei kan je me ook 100 keer zeggen maar weet dat niet. Het is ontstaan omdat op de basis school hier niet voldoende aandacht aan besteed is dankzij veel verschillende jufs en meesters. Daar door heb ik die ontwikkeling niet mee gekregen. Zo geld dat voor gemiddeld de gehele Nederlandse grammatica. Maar dat zullen jullie ongetwijfeld al gemerkt hebben.


Hmz, daar heb ik redelijk vaak last van. Ook met de "v" en de "f" heb ik af en toe problemen. Maar, lange lefe () het internet !



the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 27-09-2002 18:16 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 27 september 2002 17:40 schreef Cadaveria het volgende:
met dyslexie is de connectie in je hersenen niet goed. Bij woordblind schort het vooral aan de basiskennis. Dit hebben ze mij dus verteld. Maar veel weet ik er dus niet vanaf, vandaar mijn vraag.
Er is wel en oplossing voor, terug naar de lagere school



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 27-09-2002 18:45 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2002 18:16 schreef the wounded immortal het volgende:
Er is wel en oplossing voor, terug naar de lagere school


een oplossing ja..


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 27-09-2002 19:13 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2002 18:16 schreef the wounded immortal het volgende:
Er is wel en oplossing voor, terug naar de lagere school
Is leuk enzo maar ze is nu ook te oud om nog veel te leren...


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 27-09-2002 19:23 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

ik moet ook heel langzaam lezen anders gaat het ook fout. Maar dat bij mij komt meer door het dubbelzien. Als ik te snel ga lezen heb ik soms last van 'stotterend lezen'. Dus bijvoorbeeld bij "momenteel" lees ik dan "momenmomenmoment..". Als ik dan ff rustig een woord terug ga lukt het weer wel, het is gewoon dat ik dat woord dan niet goed kan lezen en steeds opnieuw begin.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 27-09-2002 19:24 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 27 september 2002 17:35 schreef Cadaveria het volgende:
Heeft iemand hier hetzelfde en zo ja wat heb je er aangedaan om dat een beetje uit de weg te gaan?
Ik lees hieronder dat het niet helemaal hetzelfde is, maar mijn broertje is dyslectisch. Hij heeft heel veel moeite met het herkennen van woorden en dat kenmerkt zich in veel (voor de meeste mensen) onlogische spelfouten en het lezen van verkeerde woorden.

Wat ik er van begrepen heb is bij dyslexie, omdat het niet iets is wat fout of niet aangeleerd is, het enige wat je kunt doen heel veel oefenen. Veel boeken lezen en hopen dat de patronen, die zich bij jou veel moeilijker vormen, zich uiteindelijk toch vormen.

Wat in mijn ervaring ook helpt is van tevoren kenbaar maken dat je dyslectisch bent. Mensen hebben er over het algemeen veel begrip voor (hoewel er altijd een paar rotte appels tussen zitten natuurlijk) en zullen dan minder vallen over eventuele fouten die je maakt.


I'm not being rude. You're just insignificant.


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 27-09-2002 19:27 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

'me zus is zwaar dyslectisch (of hoe je dat ook typen moet) ik ben (lichtelijk) woordblind (en me grammatica zuigt gewoon) maar wanneer ik moe ben (zoals nu) merk ik tich wel dat et een stuk lastiger voor me wordt.
*edit*
quote:

Wat in mijn ervaring ook helpt is van tevoren kenbaar maken dat je dyslectisch bent. Mensen hebben er over het algemeen veel begrip voor (hoewel er altijd een paar rotte appels tussen zitten natuurlijk) en zullen dan minder vallen over eventuele fouten die je maakt.


mijn zus is(zoals eerder gezegd) zwaar dyslectisch, en wordt door veel mensen als het domme blondje beschouwd, terwijl ze 9 van de 10 keer slimmer is dan diegene die dr voor dom uitmaakt. hier kan ik meestal toch wel heel pissig over worden

[Dit bericht is gewijzigd door winters rage op 27-09-2002 19:32]


My madness, my sadness


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 27-09-2002 20:01 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2002 17:35 schreef Cadaveria het volgende:
zo ik heb mij dus eindelijk laten testen. Ik ben dus woordblind.

Heeft iemand hier hetzelfde en zo ja wat heb je er aangedaan om dat een beetje uit de weg te gaan?




Welkom bij de club,........................

Ik ben dus zwaar woord blind

Lezen gaat nog wel goed, maar schrijven is hopeloos.

Ik gebruik regel matig "word"om mijn schrijf wijze te controleren.

Ik ben er al meerderemalen op aan gesproken sinds mijn aanwezigheid hier op ZM. voornamelijk op mijn recenties (maar het is zo leuk om te doen )

echt tips heb ik niet,................... sorry


Wiegen Meister !


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen