|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Vanavond!! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Had het idd al gezien, blijf erbij dat ze dat van te voren wel even aan hadden mogen kondigen. Zoals ze dat bij de Damnation-tour wel deden.. Maargoed, desalniettemin nog steeds veel zin in! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Ik zit nu de vermoedelijke setlist de luisteren (via setlistfm). Aan de nummers zal het niet liggen, ook al had ik graag een nummer als Bleak ertussen gehad. Wordt een toffe avond! |
|
Zo, dat is ook weer duidelijk: Dit was het concert van het jaar. Wellicht zelfs van de afgelopen 10 jaar.. Godverdomme wat was dat ongelooflijk goed! Geluid was nagenoeg perfect, Mikael (wat is die mager geworden zeg!!) was super bij stem, setlist was top (al had ik daar op voorhand mijn bedenkingen bij).. Geniaal. Face of Melinda en A Fair Judgement waren goed voor kippevel van begin tot eind! Enige bedenkingen die ik had was bij het publiek, het merendeel om mij heen vond het interessanter om continue zijn/haar facebook bij te werken, te twitteren, te sms-en, noem maar op. Ook het aflikken van je mokkel bleek een erg interessante bezigheid. Blijf dan thuis! Zwaar onder de indruk, Opeth bevestigt wat mij betreft wederom een van de beste (metal)bands aller tijden te zijn.. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Ik vind Pain of Salvation de ergste oor-aids die ik ooit heb meegemaakt. Opeth was erg goed, veel beter dan ik me van te voren had durven bedenken. Idd, Akerfeldt is eng dun, en Face of Melinda was briljant. Maar wat een geluid, wat een nummers, wat een muzikanten. Maarten Sounds had het over een Graspop-publiek, "je weet wel, Volbeat, Golden Earring, Opeth...leuk". Maar goed, truth be told, onder PoS heb ik mezelf ook bezig moeten houden. http://www.last.fm/user/xmosh4jezusx | Kali/Entropy |
|
quote: Dat komt omdat die helft van het publiek er geen reet aan vond. Ja, ik hoor bij die helft. Niks mis met de nummers die ze speelden, als dat de ene helft van de set uitmaakt. Maar alleen maar die softe zooi is echt slaapverwekkend saai... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Dat wist je toch van tevoren? Hoog tijd dat mensen (niet persoonlijk naar jou) zich eens gaan verdiepen waar ze heengaan en wat er gespeeld wordt voordat ze ergens naar toegaan. Anno 2011 is dat met het internet niet zo lastig meer, lijkt me. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Toen ik mijn kaartje kocht, was nog niet bekend dat er geen grunts in de hele setlist zouden zitten... edit: Wat op zich wel grappig is, dit had ik gepost als reactie op de nieuwe plaat maar dit dekt de lading ook zeer nauwkeurig wat mijn mening over het optreden betreft: quote: Maar goed, voor de rest was het een gezellig avondje uit met zijn vieren. [Dit bericht is gewijzigd door altx op 16-11-2011 19:41] Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Punt Mijn punt blijft bij niet uitverkochte concerten overigens wel overeind http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: Dan zat je waarschijnlijk al in een vergevorderd stadium... PoS wint momenteel op muzikaal gebied ruimschoots van die saaie kutplaat van Opeth. [Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 16-11-2011 19:56] "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: |
|
http://www.last.fm/user/xmosh4jezusx | Kali/Entropy |
|
Pain of Salvation: wat een irritante, narcistische kerel was die zanger en wat een zenuwen-muziek.. Opeth: een perfecte show, wat betreft het geluid en licht en de uitvoering, echt fenomenaal. Qua muziek had het zeker ook zijn momenten, maar de nummers van die nieuwe cd zijn toch wel ontzettend zinloos. Het maken van de setlist was volgens mij niet zo moeilijk als Mikael zei, ze hadden precies die nummers van het oude werk gekozen waarop geen grunts stonden (Face of Melinda, Credence - schitterende nummers, dat wel). Ik denk niet dat ik ze hierna nog hoef te zien. Ik vraag me ook af of ze nog lang door zullen gaan op deze manier. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
ik vond het een briljant concert. Pain of Salvation dan wel gemist, maar ik vond het vooraf toch al niet boeiend. Opeth was dus briljant. Goeie nummers, ook vette nummers van het nieuwe concert. Wel jammer dat er steeds mensen door alles heen zaten te praten. Maar goed, dat krijg je als mensen nummers als Bleak verwachtten. |
|
quote: Mee eens, zonder dat ik bij het concert was http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Blijkbaar was het publiek van een andere doelgroep dan de gemiddelde ZM'er, want Pain of Salvation kreeg heel goede respons uit de zaal. Wat ik persoonlijk wel terecht vond overigens. Opeth was ook genieten, maar toch waren er wel wat momenten waarop een sterke behoefte aan stevig death metal nummertje tussendoor opkwam. Ik hoop dus dat ze na deze tour niet geheel in deze stijl blijven hangen. |
|
quote:Door treinvertraging later aanwezig dan gepland, toch nog een rij buiten bij 013 (op Neurotic na al lang niet meer gehad) en vervolgens stond het bij de ingangen zo bomvol dat we nauwelijks binnen kwamen... Dus helaas maar weinig van PoS mee kunnen krijgen. Maar verder geheel met MetalTuupLimbabwe eens! |
|
Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Vond het wat teleurstellend, er waren wat goede stukken maar af en toe kakte het in. Had eerlijk gezegd wel verwacht dat ze ondanks die nieuwe stijl van ze ook wat harder werk zouden spelen, dus dat viel wel tegen. Technisch gezien natuurlijk wel weer perfect. Maar te saai om ze nog eens te gaan zien denk ik. |
|
Ben toch mooi blij dat ik redelijk vooraan stond bij Graspop dit jaar waar ze wel een heerlijke metalset speelden. Is toch een soort van fijn om wat bedenkelijke reacties te lezen. Verzacht de pijn dat ik er niet bij was lichtelijk.. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Concerten | Vorige pagina |