|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Ha! Die zocht ik, maar kon het om een of andere reden niet vinden. Bedankt! If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Familie van Roscoe P.? |
|
live was het echt trippen! IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: quote:Staat hier nu voor de tweede keer aan. Nee, het is natuurlijk geen 'Dead Neanderthals' maar ik hoor en begrijp Schuurman's 'gescheur' wel. Vooral de saxofoon is behoorlijk rauw en schel opgenomen. Het geheel op "Interstellar Space" is sowieso behoorlijk 'vrij' en minimalistisch. Ik heb gemakkelijkere jazz gehoord. Desalniettemin, gaaf! If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Giant Steps |
|
Een tijdje geleden Olé van Coltrane ontdekt. Je zou het Coltrane's tegenhanger van Davis' "Sketches of Spain" kunnen noemen, als is het toch meer jazz. Jazz, swingend, uitgerekt - zelfs onheilspellend. Nu al één van de gaafste platen die ik gehoord heb van de beste man. Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft. |
|
Coltrane, daar luister ik de laatste tijd ook meer naar. A Love Supreme ken ik al een tijdje maar Interstellar Space heb ik ontdekt door een review van de laatste Dead Neanderthals. Free-jazz Coltrane ligt mij wel. Welke albums van Coltrane zijn aan te raden als ik Interstellar Space geweldig vind? |
|
Iedere liefhebber van John Coltrane moet achter zijn Live In Japan-plaat gaan. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
quote:Heb ik blijkbaar 'gewoon' in huis. XD If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Gisteren de docu Chasing Trane gekeken. Een degelijk portret van de man, goed uitgewerkt tot en met A Love Supreme. Zijn laatste experimentele jazzperiode kwam ontzettend karig aan bod, werd echt afgeraffeld. Aan de ene kant ontzettend kritiekloos: Coltrane werd neergezet als een free-jazzpionier ([kuch]Ornette Coleman[/kuch]) en aan de andere kant kon niemand er iets zinnigs over vertellen. Dat vond ik een beetje jammer. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 22-11-2017 15:55] |
|
Op 29 juni wordt het album Both Directions at Once, opgenomen in 1963, eindelijk uitgebracht! |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina |