IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Amber Tears (Rus. Doom)
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-08-2011 18:11 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Hebben mensen deze Solitude prod. band al gehoord?

http://www.zwaremetalen.com/recensie/18072/Amber-Tears-The-Key-to-December.html

Vooral benieuwd naar Tool-fan z'n mening na zijn reactie bij de review . Gister had ik het weer eens opgezet, heerlijk!

Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 07-08-2011 19:26 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

wat een eer
maar ik had de cd toen niet gevonden en was die ondertussen compleet uit het oog verloren.

In elk geval thanks voor de reminder

Dirge for november
Posted 07-08-2011 20:38 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 07-08-2011 20:59 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

ondertussen de cd (terug) gevonden
zal hem de komende dagen enkele luisterbeurten geven

Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 11-08-2011 14:24 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

deze klinkt idd erg lekker!
the morningside hoor ik er ook wel in en in mindere mate ook mar de grises, maar het klinkt vooral redelijk appart
en toch hoor je direct dat het een russische doom band is (gewoon aan de sfeer)

moest deze uit 2011 komen had ik nog een album extra voor mijn jaarlijst, misschien maar best dat het niet zo is

[Dit bericht is gewijzigd door Tool-fan op 11-08-2011 14:25]

Dirge for november
Posted 11-08-2011 16:05 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Goed om te horen. Inderdaad overduidelijk Russisch. Vreemd eigenlijk, maar waarom precies kan ik naast de vocalen ook niet echt pinpointen.

Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 11-08-2011 16:24 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

samenspel tussen keys en lead zou ik zeggen
kan het ook niet precies benoemen, maar het is iets...
zacht, maar koud
als een zonnestraal die een vage/grijze wereld doorprikt
de sfeer blijft koud en kill, maar toch is het mooi?

Dirge for november
Posted 11-08-2011 17:44 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Komt wel in de buurt bij hoe ik het voel. Het is misschien ook een soort melodieusiteit afkomstig uit de geschiedenis van het land misschien (folk elementjes). En ook vrij typisch wat productie betreft, hoewel de productie van Amber Tears iets minder in your face is dan bijv. bij The Morningside.

Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 11-08-2011 18:14 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

ja idd
al blijf ik voornamelijk liefhebber van het nummer The Shadows of the Past van The Morningside
de rest trek ik ook wel erg, maar dat ene nummer heeft HET gewoon voor mij

Dirge for november
Posted 11-08-2011 18:17 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Hier net zo! Toch wel benieuwd hoe eventueel volgend werk gaat klinken van hun!

Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 11-08-2011 18:23 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

same
dat album van 2009 trok ik wel minder

Dirge for november
Posted 11-08-2011 19:11 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik heb hun ouwe album maar weer eens opgezet, het was dusdanig lang geleden dat ik er nu weer van smul!

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com