IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Kanker en de genezing daarvan. Volgende pagina
BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 25-08-2011 12:16 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

Ik heb zojuist een docu bekeken over hennep olie, wat kanker en andere ziekten kan genezen/verminderen.

Deze:


Nu wil ik natuurlijk weer even weten wat de ZMer hiervan vind.
Ik ben zelf overigens erg geneigd dit eens uit te testen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-08-2011 12:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

je hebt toch geen kanker hoop ik :s


signature


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 25-08-2011 12:33 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Mijn vader is sinds vorige week onder behandeling voor een rokerskwaal met uitzaaiingen en ik ben 'blij' dat men probeert om hem met chemo en bestralingen weer te genezen.

De kwakzalvers met hennep olie, gras soep e.d. zullen hem in dit stadium zeker niet kunnen helpen.

Ergo, nee voor de genezing van kanker geloof/vertrouw ik niet in dit soort zaken.


10.10.1942 - 20.11.2011


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 25-08-2011 12:35 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

@Hypnos

Heh nee, ik niet, maar wel te horen gekregen dat de moeder van een vriendin haar laatste dagen aan het aftellen is :S. Dit geeft mij altijd weer zo'n aanzet om naar zulke dingen op zoek te gaan, aangezien ze de laatste 2 jaar alleen maar heeft lopen sukkelen met chemo en bestraling en het uiteindelijk niks tot stand heeft gebracht zoals bij velen.

[Dit bericht is gewijzigd door BerserkerWoman op 25-08-2011 12:36]


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 25-08-2011 12:38 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 25 augustus 2011 12:33 schreef attematic het volgende:
Mijn vader is sinds vorige week onder behandeling voor een rokerskwaal met uitzaaiingen en ik ben 'blij' dat men probeert om hem met chemo en bestralingen weer te genezen.

De kwakzalvers met hennep olie, gras soep e.d. zullen hem in dit stadium zeker niet kunnen helpen.

Ergo, nee voor de genezing van kanker geloof/vertrouw ik niet in dit soort zaken.


Veel sterkte.

Ik vertrouw ook niet op Chemo en bestraling wat dat betreft. En ik vind dat alles altijd maar al te snel als kwakzalverij wordt afgestempeld.

Iig geval veel sterkte voor jou en je pa en ik hoop dat het baat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-08-2011 12:46 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Je gelooft niet in behandelwijzes die aantoonbaar resultaat opleveren, maar je wil wel graag onbewezen zalfjes uitproberen? Da's logica.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-08-2011 12:51 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

mag dit topic wel dicht?? ik heb familie met kanker en dit topic doet mij pijn.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-08-2011 13:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2011 12:38 schreef BerserkerWoman het volgende:
Ik vertrouw ook niet op Chemo en bestraling wat dat betreft. En ik vind dat alles altijd maar al te snel als kwakzalverij wordt afgestempeld.

Foei, toch...

Nou, laat maar een onderzoekje zien, dan


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-08-2011 13:23 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht



She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 25-08-2011 13:41 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 25 augustus 2011 12:46 schreef Mark het volgende:
Je gelooft niet in behandelwijzes die aantoonbaar resultaat opleveren, maar je wil wel graag onbewezen zalfjes uitproberen? Da's logica.
Aantoonbaar resultaat met de bijwerkingen en de mislukkingen eraan toegevoegd. Mijn buurvrouw heeft het ook ondergaan en ze is nu al 3jr (dacht ik) van dr ziekte af. Ze loopt weer rond als vanouds en plukt de dag meer als van te voren. Gelukkig heeft de therapie voor haar wel gewerkt tot zover. En ze is natuurlijk iedere dag nog een beetje bang dat het weer terugkomt. Ze hadden het in een heel vroeg stadium ontdekt. Voor de andere mensen in mijn omgeving of hun omgeving liep het minder vlekkeloos af, ik ken meer negatieve dan positieve resultaten ervan. Dat heeft niks met geloven te maken, wat ik overigens nergens beweerde.
En Onbewezen zijn de zalfjes/=olie blijkbaar niet als je de mensen oftewel de kwakzalvers in het filmpje mag geloven, de mensen in de video lijken baat erbij te hebben gehad. En aangezien ik daar zelf geen getuige van ben, zou ik het idd willen uitproberen, heh, om alleen al voor mezelf aan te kunnen tonen of dit werkt, niet vanwege jou, de paus of de koningin. Wat is jou logica eigenlijk??

quote:
Op 25 augustus 2011 13:09 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Foei, toch...

Nou, laat maar een onderzoekje zien, dan


Mooi. Zouden willen en geneigd zijn naar iets te proberen wil bij mij niet zeggen dat zoiets op korte termijn gebeurt. Ik heb er namelijk geen verstand van waar ik makkelijk onbewerkte hennep zou kunnen krijgen etc en de alcohol oplossing zit me dwars, dat moet ook op een andere manier te doen zijn lijkt me? En dan nog tig van die dingen. Dus ik ben geneigd om dit uit te proberen, maar hoe, wat, waar en wanneer dat is altijd een vraag.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 25-08-2011 13:45 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 25 augustus 2011 12:51 schreef Black Jew het volgende:
mag dit topic wel dicht?? ik heb familie met kanker en dit topic doet mij pijn.
Van mij mag het dicht hoor A.G. Ik merk al dat dit topic weinig normale reacties gaat brengen en dat de mensen die met een familielid zitten met deze ziekte er ook niet vrolijker van worden.
Dus voor mijn part slotje.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-08-2011 13:47 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Hier hebben naar eigen zeggen ook veel mensen enorm veel baat bij gehad:



Heb je die al geprobeerd, BW?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 25-08-2011 13:48 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com



Silence
Usericon van Silence
Posted 25-08-2011 13:51 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Positief denken en placebo's hebben al meerdere ziektes bij mensen 'opgelost'/'doen verdwijnen'. Zolang je er zelf maar in gelooft, denk ik dat nagenoeg alles een positieve invloed kan hebben. Dus dat geldt dan vast ook voor zalfjes en/of kruiden bij het genezen van kanker.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-08-2011 13:51 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Niet naar bedoeld maar ik geloof niet zo in smeersels en gagdets.
Ook bij de reguliere geneeswijzen heb ik overigens vaak mijn twijfels hoor.

En nu ga ik werken. Ik zie wel of dit topic vanavond nog bestaat.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-08-2011 13:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2011 13:45 schreef BerserkerWoman het volgende:
Van mij mag het dicht hoor A.G. Ik merk al dat dit topic weinig normale reacties gaat brengen en dat de mensen die met een familielid zitten met deze ziekte er ook niet vrolijker van worden.
Dus voor mijn part slotje.

Ik vind niet dat het dicht moet. Inhoudelijk prima topic, en ik vermoed dat BJ maar wat loopt te stangen

Ik ben ook oprecht benieuwd naar alternatieve geneeswijzen, maar dan lees ik daar graag over in een wat meer serieuze context. Propaganda-docu's doen het voor mij niet zo
quote:
Op 25 augustus 2011 13:51 schreef Silence het volgende:
Positief denken en placebo's hebben al meerdere ziektes bij mensen 'opgelost'/'doen verdwijnen'. Zolang je er zelf maar in gelooft, denk ik dat nagenoeg alles een positieve invloed kan hebben. Dus dat geldt dan vast ook voor zalfjes en/of kruiden bij het genezen van kanker.

Dat klopt inderdaad. Maar dan heeft het middel zélf dus geen werking.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 25-08-2011 13:54]


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-08-2011 14:01 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2011 13:41 schreef BerserkerWoman het volgende:
Wat is jou logica eigenlijk??



Mijn logica is dat ik me laat behandelen op het advies van de behandelend arts, die hiervoor een studie gevolgd heeft en die gebruik maakt van methodes die wetenschappelijk getoetst zijn en het best mogelijke resultaat opleveren. Mochten die methodes falen, dan zou ik met plezier deelnemen als patient in een wetenschappelijke proef met elke beschikbare medicatie die in de clinische fase zit. Maar gewoon maar iets gaan smeren of slikken omdat mina van op de hoek zweert dat haar zus daar ooit beter van geworden is, daar doe ik niet aan mee.

Ook geloof ik niet in de stokoude riedel "maar er zijn zoveel oude Chinese middeltjes die al eeuwenlang werkzaam zijn gebleken". Als ze echt al eeuwenlang werkzaam bleken, dan zijn ze inmiddels al lang wetenschappelijk getoetst, en die middeltjes die daadwerkelijk bleken te helpen in die toets noemen we nu "medicijnen" en kunnen worden voorgeschreven door je dokter. Mensen die je iets anders vertellen zijn gevaarlijke gekken.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-08-2011 14:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Hier om de hoek zijn ze er ook mee bezig, in ieder geval: http://www.utwente.nl/organisatie/stories/gouddeeltjes-tegen-kanker

En hier zegt men dan dit al eeuwen gezegd/gebruikt werd: http://dutchamazingnewsblog.wordpress.com/2011/05/14/colloidaal-zilver-en-goud-aangeprezen-als-nieuwe-ontdekking/ hehehe


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-08-2011 14:16 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Je kan beter gezellig gaan doen in de sportschool, en vervolgens de intertoys plunderen.

Betere leefomgeving, kleinere tumor
Een aangenamer en socialer leven kan ziektes helpen bestrijden

Muizen met kanker zijn normaal ten dode opgeschreven. Maar zet ze in een grotere kooi met meer soortgenoten en speelgoed en hun tumoren worden flink kleiner of verdwijnen zelfs. Onderzoekers verwachten bij mensen soortgelijke effecten.

Sociale omstandigheden, leefomgeving en de geestelijke toestand van de patiënt spelen een grotere rol in de ontwikkeling van ziektes dan eerder werd aangenomen. Tot die conclusie komen Matthew During van de Ohio State University en zijn collega-onderzoekers na experimenten met muizen. Bij laboratoriummuizen met kanker die in een meer sociale en verbeterde leefomgeving werden geplaatst, werden de tumoren flink kleiner of verdwenen zelfs volledig.

Eerder was al aangetoond dat sociale isolatie bij vrouwtjesmuizen een borstkankergezwel doet groeien. Maar het omgekeerde effect bestaat dus ook. De onderzoekers doen daar deze week verslag over in Cell.

Sociale omgeving
Laboratoriummuizen leven normaal met een stuk of vijf samen in een kooi met voldoende voedsel en speelruimte. Die omstandigheden zijn niet bijzonder slecht. Maar op muizen met kanker heeft een nog betere nieuwe leefomgeving met vijftien tot twintig muizen, meer ruimte en meer speeltoestellen had een enorm positief effect. Nadat ze in hun nieuwe woonomgeving waren geplaatst, nam gemiddeld van de tumoren de massa met 77 procent en het volume met 43 procent af.

Bij vijf procent van de muizen was er na drie weken in hun nieuwe huis zelfs geen spoor van de ziekte meer te bekennen. Bij de controlegroep muizen met kanker, die onder gewone omstandigheden leefde, gebeurde dat niet. Volgens During komt dit positieve effect door de meer complexe sociale structuur van de nieuwe leefomgeving. Bij muizen die alleen meer beweging kregen, werd geen afname van kanker geconstateerd.

Goede stress
De onderzoekers wisten het positieve effect terug te herleiden tot de zogenaamde ‘brain-derived neurotrophic factor’ (BDNF), een neurotrofine. Hoe hoger het niveau hiervan, hoe meer de tumoren afnemen. Het BDNF-gehalte hangt samen met stress. Volgens During toont het onderzoek aan dat kleine hoeveelheden stress, of bepaalde soorten stress, juist goed kunnen zijn. Vooral uitdagingen hebben een positief effect, als onderdeel van een rijker sociaal en actief leven.

During verwacht dat dit onderzoek tot nieuwe inzichten kan leiden voor de manier waarop kanker, en ook andere ziektes, bestreden kunnen worden. Een ziekte als kanker moet volgens hem niet geïsoleerd bekeken en behandeld worden met alleen operaties, bestraling en chemotherapie. Het is juist van belang om de patiënten ook geestelijk en sociaal te stimuleren. Of anders diezelfde gevoelens met bepaalde medicijnen op te roepen die de aanmaak van BDNF stimuleren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Daops
Usericon van Daops
Posted 25-08-2011 15:21 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2011 14:01 schreef Mark het volgende:
Mijn logica is dat ik me laat behandelen op het advies van de behandelend arts, die hiervoor een studie gevolgd heeft en die gebruik maakt van methodes die wetenschappelijk getoetst zijn en het best mogelijke resultaat opleveren. Mochten die methodes falen, dan zou ik met plezier deelnemen als patient in een wetenschappelijke proef met elke beschikbare medicatie die in de clinische fase zit. Maar gewoon maar iets gaan smeren of slikken omdat mina van op de hoek zweert dat haar zus daar ooit beter van geworden is, daar doe ik niet aan mee.

Ook geloof ik niet in de stokoude riedel "maar er zijn zoveel oude Chinese middeltjes die al eeuwenlang werkzaam zijn gebleken". Als ze echt al eeuwenlang werkzaam bleken, dan zijn ze inmiddels al lang wetenschappelijk getoetst, en die middeltjes die daadwerkelijk bleken te helpen in die toets noemen we nu "medicijnen" en kunnen worden voorgeschreven door je dokter. Mensen die je iets anders vertellen zijn gevaarlijke gekken.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-08-2011 15:35 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Maar als je het hebt, gebruik je alles.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Daops
Usericon van Daops
Posted 25-08-2011 15:45 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Ja, het heeft Sylvia Millecam bijvoorbeeld geen windeieren gelegd..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-08-2011 15:56 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

doet er niet toe. Als iemand tegen mij zegt dat het zakzweet van Hypnos helpt, dan drink ik het zo op.

denk ik


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 25-08-2011 15:59 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-08-2011 16:02 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe geef die jongen gewoon zn cannabis olie EN de juiste behandeling.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-08-2011 20:27 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 25 augustus 2011 15:56 schreef spectre het volgende:
doet er niet toe. Als iemand tegen mij zegt dat het zakzweet van Hypnos helpt, dan drink ik het zo op.

denk ik


zou de linker teelbal van ipim ook helpen?


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen