IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Times of grace
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 10-09-2011 12:02 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Ik denk dat de meeste mensen hier wel bekend zijn met Times of grace...maar toch.

Times of grace is een project van Adam Dutkiewicz (Killswitch engage) en Jesse Leach (ex-Killswitch engage). En ik ben een klein beetje verliefd geworden op hun plaat The hymn of a broken man.

Goed goed, de muziek lijkt inderdaad erg sterk op die van KsE. Maar op de een of andere manier is dit allemaal niet iets donkerder en heeft dit meer bezieling.

Als ik het goed heb begrepen hebben deze 2 heren de handen in elkaar geslagen toen ze beide herstellende waren van een zware depressie. En dat is iets dat duidelijk terugkomt in de teksten en de muziek. En dan bedoel ik niet dat dit een depressief album is geworden. Maar dit is duidelijk wat zwaardere kost dan KsE.

Grappig genoeg moest ik in de eerste instantie wat wennen aan de accoustische nummers die hier en daar de kop op steken maar dat zijn nu bijna mijn favoriete nummers.

Hold on to faith, hold on to love,
Hold on to who you are.
You’re not alone, don’t lose sight,
We will rise above.

We are the breath of life,
Our hope remains.

In these times of grace,
A sacred life we must embrace for generations to come,
As we break down the ways of ourselves.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-09-2011 13:19 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Lekker plaatje, goede show op Graspop, alleen op dit moment te veel beluisterd.

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 10-09-2011 14:08 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Erg sterk album! Hij komt waarschijnlijk wel in mijn top-tien van dit jaar. Het album van The Empire Shall Fall uit 2009 vind ik alleen nog een stukje beter.

Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 10-09-2011 16:08 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Supergaaf album, zekerheidje voor de top-3 van mijn jaarlijstje. En dat terwijl ik met Killswitch Engage helemaal niets heb...

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 10-09-2011 21:35 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Helemaal mijn ding niet. Allemaal wel goed, maar het slaat niet echt over op mij.

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-09-2011 21:46 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2011 21:35 schreef BenKnuckles het volgende:
Helemaal mijn ding niet. Allemaal wel goed, maar het slaat niet echt over op mij.

Teveel emotioneel gedoe?

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 10-09-2011 21:54 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Te veel geneuzel. Te saai naar mijn zin.

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com