|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Saturnalia Temple, een niet onbekende band voor mensen met iets dat lijkt op een muzieksmaak. Heeft echter pas sinds dit jaar haar debuut uit. Saturnalia Temple maakt zware, 'occulte', psychedelische stoner/doom zoals we de laatste tijd wel vaker horen. Beetje oude Black Sabbath (vocalen), beetje Electric Wizard, wat jaren'70 psychedelica. Persoonlijk ken ik de band van hun demo 'Ur'. Een van de logste werkjes die ik ooit heb gehoord. Het debuut 'Aion of Drakon' klinkt een heel stuk gemakkelijker en luchtiger (nog steeds zwaar, maar in vergelijking met Ur). Wat direct opvalt zijn de vocalen die mij aan een moderne versie van Ozzy doen denken. Ik ben er nog niet over uit of ik dit een + of een - vind. Wellicht dat we dit jaar een beetje deaudt gegooid worden met dat grapje. Panzerke schijnt erg hard te gaan op 'Aion of Drakon', wellicht kan hij nog wat posten. http://www.myspace.com/saturnaliatemple [Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 24-01-2015 10:12] If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Erg lekker inderdaad. Moet dit eens wat zorgvuldiger opzoeken. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
Prima plaatje idd! "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Dat laatste nummer op die CD, 'Fall', die klinkt lekker! If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Aion of Drakon. Een van die zeldzame albums die het écht voor me (kunnen) doen. Duidelijk in het verlengde van EW, maar dan een stuk vervreemdender en meer hypnotiserend. Fucked up vocalen, verzopen in drugs, algehele waanzin. Alleen die riff in het titelnummer al, allejezus.. Praktisch alles dat AoD heeft wordt door andere bands beter gedaan, maar voor mij werkt dit gewoon. Twee minuutjes in Black Magic Metal en ik ben verkocht. Rare delay, doom as fuck gitaarwerk (Ancient Sorceries!), cool artwork....Spot on. [Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 10-02-2015 12:24] You have time. You are doing fine. |
|
Moeilijk te lezen hoesje. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
signature |
|
Live ook een meer dan indrukwekkende band. Was in 2009 absoluut een van de hoogtepunten op Dutch Doom Days. Zonde dat ze voor dit jaar hebben moeten cancellen. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
Ik trek het album ook erg goed. Een van dé ontdekking dit jaar |
|
Ik ken de band ook sinds Ur, en dat laatste album komt hoogstwaarschijnlijk wel in mijn jaarlijstje, goed te pruimen. De selftitled 7" is overigens ook erg tof. Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
quote: Die 7" is inderdaad ook erg tof, alleen inmiddels stijf uitverkocht. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote: Klopt, al is 'ie niet héél moeilijk te krijgen. Ik heb destijds ook te lang gewacht met kopen, tot het moment aanbrak dat ik tegen hetzelfde probleem aan liep, maar na een poosje kwam ik een tweedehands exemplaartje tegen voor een schappelijk prijsje. Er staan er overigens drie te koop op Discogs, de goedkoopste is 12 euro, mocht je 'm zelf nog zoeken. Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
quote: Ik heb 'm destijds meteen gekocht toen ie uitkwam. Doe ik tegenwoordig zo vaak mogelijk aangezien bijna alles tot 500 stuks gelimiteerd is. Bijvoorbeeld de Asphyx Hooded Menace split was zo ongeveer meteen utiverkocht en betaal je nu al niet misselijke prijzen voor. [Dit bericht is gewijzigd door Marcel H. op 05-10-2011 18:20] Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
Volg ze ook sinds UR, wat een geweldig demo is. Het debuutalbum is één van de platen van dit jaar, wat een heersers. |
|
Nu eindelijk paar maal "Aion of Drakon" geluisterd; wat een vette plaat eigenlijk. Eindelijk top 2011 voer. Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft. |
|
Helaas, de 'zang' verpest het voor mij. |
|
Heerlijke plaat, de vinyl uitgave ziet er schitterend. Muzikaal terk ik het bijzonder goed, vandaar ook een hoge notering in mijn jaarlijst! "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
*draaidraaidraai* If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Saturnalia Temple will release a new 12" vinyl named Impossibilum through The Ajna Offensive. The brilliant cover art is made by Manuel Tinnemans and can be seen here. More info coming soon. |
|
Komt'ie ook op CD? If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
jip, EP'tje signature |
|
Nou, die nieuwe track klinkt echt helemaal nergens naar: ZazelSorath Die gitaarsolo in de eerste minuut, misplaatst is nog een understatement. Het klinkt net of de gitarist op zijn koptelefoon een bluestrack had opstaan in een andere toonsoort toen hij zijn solo opnam. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 23-01-2015 22:55] |
|
Ok ja, ik kreeg ook wel even de slappe lach bij die solo Faustian Spirit of the Earth |
|
Gaat helemaal goed komen. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Die solo is echt ontzettend vet juist. Geeft die gave seventies feel er aan. wouter023 |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |