IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Procession (doom uit Chile)
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 24-11-2011 22:26 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik heb deze heren zien spelen op afgelopen Dutch Doom Days. Ze maakten een erg sterke indruk met hun bijzonder zware traditionele doom. Ik heb daar even de EP Cult of Disease op vinyl aangeschaft, een plaat met de lengte van een Full-length. Ook op plaat blijken deze Chilenen te doomen als een malle!

En een sneller nummer:

Nog meer mensen hiermee bekend?

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 24-11-2011 22:26]

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 24-11-2011 22:47 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Erg sterke band inderdaad.

Aha de heruitgave van The Cult Of Disease dus aangeschaft want ik neem aan dat het de High Roller Records persiong was en niet de tot 500 gelimiteerde van Iron Kodex uit 2009. Dus die met het zilveren embossed logo op de voorkant?

Waarom de e.p. de lengte van een full-length heeft is omdat nummers 4, 5 en 6 de nummers van de Burn demo zijn. Nummers 1, 2 en 3 zijn de nieuwe nummers. Daarom is er ook een verschil in productie tussen die twee kanten te horen.

Was zeker erg sterk optreden op DDD met de touring line-up. Jammer alleen dat de bassist door paspoortperikelen het land niet uitkwam want anders was er voor het eerst (of tweede keer, daar wil ik vanaf zijn) met twee gitaristen opgetreden.
Toen Procession in februari in Baroeg met Ortega en Officium Triste speelde, speelde men met de Chileense recording line-up dus met Claudio op bas en Francisco op drum. Nu was het Jonas op bas (zou dus oorspronkelijk tweede gitaar doen, maar had al eerder live bas met Procession gespeeld dus kon makkelijk invallen) en Uno (speelt ook in In Solitude) op drum.

Was trouwens gaaf om te horen dat ze het tweede gedeelte van teh Funeral Of An Age eindelijk live speelden, maar dan wel verwerkt in The Road To The Gravegarden.

The full-length Destroyers Of The Faith is ook aan te raden net als hun split 7" met Mountain Throne waar ze Crazy Train van Ozzy Osbourne coveren.

Heb de band inmiddels meerdere keren gezien, eerste keer was op Doom Shall Rise 2009, en elke keer zijn ze weer erg goed live. Tevens zeer toffe gasten. Ben wat dat laatste betreft wel wat bevoordeeld aangezien de band in februari vier dagen bij mij overnacht heeft om zo de tijd tussen Rotterdam en, ik geloof, Antwerpen te overbruggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Marcel H. op 24-11-2011 22:49]

Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dirge for november
Posted 25-11-2011 0:31 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ah dat maakt het optreden helemaal bijzonder! Verrassend goed samenspel dan.

Ah dat verklaart de lengte. En inderdaad de HR uitgave. Ik let als ik heel eerlijk ben niet zo heel veel op dat soort dingen, vooral als ik zoals nu impulsief koop. Wel erg blij met mijn aankoop in ieder geval!

Dirge for november
Posted 25-11-2011 0:32 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Hoe is de Mountain Throne kant van de split? Ik was erg te spreken over Serpent's Heathland.

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 25-11-2011 0:43 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 25 november 2011 0:32 schreef Dirge for november het volgende:
Hoe is de Mountain Throne kant van de split? Ik was erg te spreken over Serpent's Heathland.

Als je Serpent's Heathland erg kan waarderen dan waardeer je de Mountain Throne kant van de split ook absoluut. Ik vind die kant ook erg sterk. En het is een nieuw nummer, iets dat van de Procession cover niet gezegd kan worden. Die stamt uit de tijd van de Burn demo ongeveer. Dus opgenomen met de demo line-up die weer anders is dan de e.p. en full-length line-up.
De split is volgens mij nog steeds te verkijgen via het label (Sarlacc Productions)en ik zie dat ie ook nog via Psychedoomelic.com te verkijgen is.
Grappige anecdote trouwens.
Afgelopen februari toen ik Procession een dag na hun optreden in Baroeg daar opgehaald had bij het Nile, Melechesh optreden in baroeg en we bij thuis waren, zette ik de split 7" op die zij nog niet hadden aangezien een aantal dozen ervan voor hun tour naar mij onderweg waren. Zette dus de 7" op en de band plus Felipe's vriendin en ik zitten er lekker uit ons dak op te gaan waarop de chauffeur van ze (was maar een Volvo station die ze hadden, maar toch) lekker nuchter (tsja hij moest rijden toen en de rest niet) tegen ons allemaal zegt, "hé, zal je geen ander toerental kiezen want dit klopt totaal niet" was dus de band ook niet opgevallen dat ik het op de verkeerde snelheid draaide

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 25-11-2011 7:41 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Heersch band!

LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

Dirge for november
Posted 25-11-2011 12:18 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Die bassist bij DDD. Zit hij wel bij Procession normaal gesproken? Ik vond hem er namelijk een stuk Duitser uitzien dan zijn Chileense collega's. En ik vond hem bijzonder fijn bassen!

Edit: En omdat hij zo geweldig klinkt alhier nog een nummertje met Messiah op zang! (Bedankt voor de tip Marcel)

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 25-11-2011 12:21]

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 25-11-2011 21:42 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 25 november 2011 12:18 schreef Dirge for november het volgende:
Die bassist bij DDD. Zit hij wel bij Procession normaal gesproken? Ik vond hem er namelijk een stuk Duitser uitzien dan zijn Chileense collega's.

Op DDD was er maar één Chileen, namelijk zanger/gitarist Felipe. De bassist was Jonas Pedersen van Strychnos en hij is een Deen en de drummer is Uno van In Solitude en is een Zweed.

Zowel de bassist en de drummer zijn er alleen voor live optredens als de Chilenen niet over kunnen komen. Cladio (bas) en Francisco (drum) wonen in Chili terwijl Felipe in Zweden woont. En tsja overvliegen vanuit Chili voor ee of twee optredens is natuurlijke een kostbare aangelegenheid.

Die clip met Messiah op gastvocalen is van eind januari/februari dit jaar toen de in Chili woonachtige leden over waren voor een meerweekse tour door Europa.

metalmook
Usericon van metalmook
Posted 26-11-2011 12:52 by metalmook Wijzig reactieProfiel van metalmookQuote dit bericht

erg gave band ja!

check ook eens Capilla Ardiente, bestaat uit dezelfde (chileense) line-up als Procession, maar gaat iets meer richting de epic-doom. Ze hebben tot nu toe 1 EP uit (waarop Alejandro van Mar de Grises drumt) die zeer de moeite is!

Dirge for november
Posted 26-11-2011 14:34 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Erg fijn ook, bedankt voor de tip!

Ik was even bang toen ik episch las omdat ik Procession juist zo kan waarderen door de relatieve soberheid, maar ik hoor nog geen overload aan slechte toetsen. Als je me zou vertellen dat het procession was had ik het ook geloofd!

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 31-07-2013 10:34 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Tweede album is alweer een paar maandjes uit. Duidelijk jaarlijst materiaal. Jammer dat het optreden in de Little Devil niet doorging. Hopelijk spelen ze snel ergens in de buurt.

Dirge for november
Posted 01-08-2013 10:18 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik hoor 'm eindelijk. Erg lekker weer. Topband.

HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 30-10-2015 18:58 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Ik heb To Reap Heavens Apart voor 3 euro bij Large gekocht en het bevalt erg goed. Sterke vocalen vooral!

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 31-10-2015 10:54 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Gisteren hier in Dublin waren die vocalen ook weer sterk. Alleen hadden ze weer een andere live-samenstelling. Gast van Dead Congregation als 2de gitarist. Dat komt het spel natuurlijk niet ten goede.

tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 31-10-2015 14:10 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

hij heeft wel vaker als 2de gitarist gespeeld echter.

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 02-11-2015 13:16 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Ik kan het inmiddels allemaal niet bijhouden wie er voor Procession heeft gespeeld. Felipe beaamde in ieder geval dat het niet hun sterkste optreden was, toen ik hem sprak na het geweldige optreden van Solstice afgelopen zaterdag.

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 02-11-2015 14:36 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Solstice had dus een goed optreden? Paar jaar geleden op Dutch Doom Days was het beroerd.

Procession heeft al een paar jaar een redelijk stabiele line-up waar Anastasis live af en toe invalt als Jonas niet kan.

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 03-11-2015 7:50 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2015 14:36 schreef Marcel H. het volgende:
Solstice had dus een goed optreden? Paar jaar geleden op Dutch Doom Days was het beroerd.

Het was episch.

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 03-11-2015 9:23 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Dat is nog eens goed nieuws. Hopelijk zijn het ook op EMM.

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 03-11-2015 10:20 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2015 9:23 schreef Marcel H. het volgende:
Dat is nog eens goed nieuws. Hopelijk zijn het ook op EMM.

Het spel en geluid zal waarschijnlijk wel weer goed zijn op EMM. Ik denk alleen dat er dit keer niet een twintigtal Ieren alle teksten luidkeels meezingen en helemaal uit hun dak gaan.

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 03-11-2015 10:36 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Er komen heel wat Ieren naar EMM dit jaar, dus hopelijk zingen ze het daar ook allemaal luidkeels mee.

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 03-11-2015 10:52 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2015 10:36 schreef Marcel H. het volgende:
Er komen heel wat Ieren naar EMM dit jaar, dus hopelijk zingen ze het daar ook allemaal luidkeels mee.

tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 04-11-2015 15:23 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2015 10:20 schreef Mark Z het volgende:
Het spel en geluid zal waarschijnlijk wel weer goed zijn op EMM. Ik denk alleen dat er dit keer niet een twintigtal Ieren alle teksten luidkeels meezingen en helemaal uit hun dak gaan.

ik heb een paar mensen gerecruteerd hiervoor.

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com