IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Imaad Wasif
Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 20-12-2011 13:45 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Aangezien er nog geen topic is over deze bonenstaak, bij deze. Imaad Wasif is een Canadese vocalist/gitarist die een mix maakt tussen Jimi-like rock, lichte stoner met een folk/psychedelische inslag. Licht verteerbaar, maar wel bijzonder aangenaam.

quote:

Discografie

Imaad Wasif (Kill Rock Stars, 2006)
Strange Hexes (self-released, 2008)
The Voidist (Tee Pee Records, 2009)



Nu moet ik bekennen dat ik zijn debuut nog niet ken, maar zijn andere 2 platen zijn erg tof, met als uitschieter de laatste - The Voidist.

Er komt werk aan van de beste mijnheer samen met iemand van Black Mountain. Siked!

[Dit bericht is gewijzigd door Schuurman op 20-12-2011 13:52]


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 20-12-2011 13:50 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Assie, ken je deze aanpassie?


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 20-12-2011 13:51 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

paSSie


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 20-12-2011 13:51 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2011 13:51 schreef Kvelgeest het volgende:
paSSie


On topic!!


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-12-2011 13:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2011 13:50 schreef Schuurman het volgende:
Assie, ken je deze aanpassie?

Gebeurd!

Supervet dit, ja

Ik was eerst sceptisch, maar na een tijdje The Voidist toch aangehaakt. En op Roadburn, gottegottegot... WAT WAS DAT VET! Toen was ik nog steeds een beetje sceptisch, dacht dat het te ingetogen zou zijn, maar man o man wat rockte dat hard! Die drummer ook, beetje de norse/katatonische indiaan uithangen en dan op het podium onmeunig uit z'n dak gaan, BAM!



♥ ♥ ♥


I wish I was a butterfly


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 20-12-2011 13:56 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Ja, één van de beste optredens van 2011, als je 't mij vraagt. Fuzz! En wat rockt "Razorlike".


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-12-2011 13:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2011 13:56 schreef Schuurman het volgende:
Ja, één van de beste optredens van 2011, als je 't mij vraagt. Fuzz! En wat rockt "Razorlike".

Denk het ook, ja. Kan eigenlijk geen betere bedenken.


I wish I was a butterfly


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 20-12-2011 14:03 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Hmm, dit jaar is de debuut EP van Electric Flower uitgekomen, featuring Imaad Wasif. Zit in de Sonic Youth/shoegaze hoek.

Recensie:

quote:
Electric Flower is a psych rock duo consisting of Imaad Wasif and Secret Machines drummer Josh Garza. Their self-titled debut EP, coming out next month on Narnack Records, contains three songs that remind me a lot of The Jesus & Mary Chain, especially the opening track “Flour16” (which you can check out here). All three songs on the EP have a larger than life sound, which is pretty impressive considering this band consists solely of a guitar and drums. My only real complaint is that it is only three songs, but that is much better than being an album that drags on and on and on. This band shows a lot of promise.


Nog niet gehoord. Iemand?


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 20-12-2011 16:50 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ben al een paar jaar helemaal weg van deze bonenstaak, live ook erg gaaf! Die Electric Flower EP nog niet gehoord, bedankt voor de tip


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 20-12-2011 17:38 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht



... hoe de hazen lopen ...


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 20-12-2011 23:13 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Oh yeah, Electric Flower is tof zeg! Imaad meets shoegaze, goede zaak. EP is gratiesch te beluisteren op http://www.electricflowergroup.com/music/


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-12-2011 16:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2011 13:45 schreef Schuurman het volgende:
Er komt werk aan van de beste mijnheer samen met iemand van Black Mountain. Siked!

Grim Tower, gaat dat heten.




En meneer heeft ook aan de soundtrack van Where the Wild Things Are meegeschreven. Onder andere deze:



[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 22-12-2011 16:47]


I wish I was a butterfly


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 04-11-2013 11:39 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Topmuzikant! Hoe vaker ik The Voidist hoor, hoe meer ik me realiseer dat dit een van de vetste platen is die ik het afgelopen jaar ontdekt heb. En ik heb de beste man nog niet eens live gehoord.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-11-2013 11:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht





I wish I was a butterfly


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 04-11-2013 13:06 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

+


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 04-11-2013 13:06 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht




Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 29-01-2019 15:48 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Zojuist drie platen binnen via:

https://www.shinybeast.nl/item/463003/wasif_imaad_great_eastern_sun.html

Nu dus mijn eerste kennismaking met Great Eastern Sun. Nagenoeg geen 'rock'. Veel akoestisch. Volgens mij zeer persoonlijke teksten en zoals altijd weer steengoed geschreven. Ik moet 'm uiteraard nog vaker horen, maar blijf enorm fan van hem. Dzi is overigens een erg fijn, wat meer rock georiënteerd album.



spectre
Usericon van spectre
Posted 29-01-2019 16:04 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

bedankt voor de schop


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-01-2019 19:08 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Great Eastern Sun en Dzi zijn volledig langs me heen gegaan. Ze staan ook op bandcamp zag ik, zo eens even aanslingeren.

Strange Hexes en The Voidist blijven 2 toppers.


... hoe de hazen lopen ...


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 30-01-2019 16:55 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Inmiddels Great Eastern Sun een aantal keer gehoord. Prachtig album. Veel meer kan/hoef ik er niet over te zeggen.



spectre
Usericon van spectre
Posted 22-05-2019 10:54 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2019 16:04 schreef spectre het volgende:
bedankt voor de schop


Heel gaaf, The Voidist


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-05-2019 11:11 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Nu gaat die nieuwe erin


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen