IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Asphyx (albumrelease), The 11th Hour (albumrelease), Nailgun Massacre - vr 9 maart Willemeen Vorige pagina
Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 10-03-2012 15:10 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Geniale avond!

Ja hoor...

setlist
Usericon van setlist
Posted 10-03-2012 22:11 by setlist Wijzig reactieProfiel van setlistQuote dit bericht

Wat was dat een gave avond!!!
Het begon lekker met Nailgun Massacre. Lekkere ouderwetse death metal met een zanger die qua strot akelig veel weg heeft van John Tardy.

Daarna The 11th hour. Lange uitgesponnen doomnummers met Ed Warby in de rol van zanger/gitarist. Het contrast tussen de stemmen van Pim en Ed was erg gaaf, jammer dat op de plek waar ik stond niet alle 3 gitaren even goed hoorbaar waren. Desalniettemin een geslaagd optreden; de band zal op een groter podium hog beter tot zijn recht komen.

Ashyx kwam, zag en overwon. Wat een ongelooflijk gave show was dat.

De nadruk van de set lag uiteraard op het nieuwe album. M.u.v. Minefield, Of days when blades turned blunt en Vespa Crabro werden alle tracks hiervan gespeeld. Deathhammer is een dijk van een plaat en de nieuwe nummers staan ook live als een huis!!

Vanaf het eerst tot het laatste nummer -het briljante As the magma mammoth rises- denderde de band als een stoomwals door de Willemeen heen. Het plezier, de energie en onderlinge chemie die de band uitstraalde, spatte van het podium de zaal in.

Na het spelen van een laatste toegift, zat het er na ruim anderhalf uur Asphyx helaas weer op. Het geluid was perfect, alle instrumenten en de zang zaten goed en duidelijk in de mix.

Daarna nog even langs de merchandise geweest voor de nieuwe cd en een longsleeve om vervolgens met een brede glimlach in de auto te stappen terug naar huis.

Setlist Asphyx
- The quest for absurdity
- Into the timewastes
- Scorbutics
- MS Bismarck
- Deathhammer
- We doom you to death
- Food for the ignorant
- Eisenbahnmorser
- Vermin
- Reign of the brute
- Forgotten war
- Der Landser
- Black hole storm
- The flood
- Wasteland of terror
- Last one on earth
- As the magma mammoth rises

De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 10-03-2012 22:17 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2012 22:11 schreef setlist het volgende:

Setlist Asphyx
- The quest for absurdity
- Into the timewastes
- Scorbutics
- MS Bismarck
- Deathhammer
- We doom you to death
- Food for the ignorant
- Eisenbahnmorser
- Vermin
- Reign of the brute
- Forgotten war
- Der Landser
- Black hole storm
- The flood
- Wasteland of terror
- Last one on earth
- As the magma mammoth rises

Volgens mij kwam 'The Rack' ook nog voorbij, als allerlaatste. Maar ik kan het mishebben, ik was niet meer helemaal helder.

Bareuh...

setlist
Usericon van setlist
Posted 10-03-2012 22:31 by setlist Wijzig reactieProfiel van setlistQuote dit bericht

Klopt; dat was de toegift.

Woutjinho
Usericon van Woutjinho
Posted 12-03-2012 13:00 by Woutjinho Wijzig reactieProfiel van WoutjinhoQuote dit berichthttp://https://rateyourmusic.com/~Woutjinho

Hartstikke gaaf. Lekker volle bak en toch goede sfeer. Die drukte is natuurlijk niet zo leuk als je naar de plee moet, maar ach, die enkele keer.
Alleen The 11th Hour kwam bij mij niet goed over. Sowieso die samples tussendoor vond ik storend na een paar keer.

Atomization: Bandcamp - Spotify

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com