IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : pixels
body_of_evidence
Usericon van body_of_evidence
Posted 04-10-2002 8:43 by body_of_evidence Wijzig reactieProfiel van body_of_evidenceQuote dit bericht

weet iemand wat er met pixels gebeurd als je iets morpht?


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 04-10-2002 8:52 by Neige Wijzig reactieProfiel van NeigeQuote dit berichthttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

wat is morphen ?


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


body_of_evidence
Usericon van body_of_evidence
Posted 04-10-2002 8:53 by body_of_evidence Wijzig reactieProfiel van body_of_evidenceQuote dit bericht

als je een foto hebt, dan kun je die vervormen. en dan verander je pixels, alleen moet ik precies weten wat er dan mee gebeurd. (informatica.... )


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 04-10-2002 8:57 by Neige Wijzig reactieProfiel van NeigeQuote dit berichthttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

Je pixels veranderen niet, maar als door dat morphen een pixel schijnbaar tussen twee pixels komt te liggen, wordt z'n kleur gespreid over die naburige pixels (denk ik).


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


body_of_evidence
Usericon van body_of_evidence
Posted 04-10-2002 9:06 by body_of_evidence Wijzig reactieProfiel van body_of_evidenceQuote dit bericht

waaaaaaaaaaaaat?

the problem is to determine the way in which the pixels in one image should be mapped to the pixels in the other image. So, we need to specify how each pixel moves between the two images. This could be done by specifying the mapping for a few important pixels. The motion of the other pixels could be obtained by appropriately extrapolating the information specified for the control pixels. These sets of control pixels can be specified as lines in one image mapping to lines in the other image or points mapping to points.


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 04-10-2002 9:12 by Neige Wijzig reactieProfiel van NeigeQuote dit berichthttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

k, ik snap het niet: lineaire afbeelding?


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 04-10-2002 9:14 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Tja maar eerst moet je precies weten WAT voor soort "morph" je gaat gebruiken. Morphing is een heel breed begrip, het is synoniem voor "transformeren".

Uit dictionary.com:
morph3 Pronunciation Key (môrf)
v. morphed, morph·ing, morphs
v. tr.

To transform (an image) by computer: cinematic special effects that morphed the villain into a snake.


body_of_evidence
Usericon van body_of_evidence
Posted 04-10-2002 15:33 by body_of_evidence Wijzig reactieProfiel van body_of_evidenceQuote dit bericht

nou, ik moet bijvoorbeeld een foto van iemand morphen op de computer. dat houdt in: dat ik de hele foto ga veranderen en er iets anders van ga maken. en ik heb geen idee wat er dan met de pixels gebeurd, je verplaatst de 'main pixels' neem ik aan, maar hou zit het met wat er dan wit wordt? wordt dat dan gewoon met dezelfde kleur pixels ingevuld? Komen er dan pixels bij?

ik werk nu met zo'n programmatje dat anmanie heet. (duits)


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 04-10-2002 15:42 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Als de foto niet van grootte verandert dan blijft het aantal pixels precies hetzelfde.
Maar ja, een "foto" op de computer kan in heeeel veel soorten formaten opgeslagen worden.
Het makkelijkste voorbeeld is BMP (BitMaP).
(Als ik me niet vergis tenminste)
Voor 8-bits kleur per kanaal heb je dus Rood Groen Blauw (3) x 8 bits dus heb je 24 bits informatie nodig voor 1 pixel.
Maar ja, en verder????
Als een pixel volledig rood is dan heb je zoiets: 0xff0000 (maar dit weet je toch allemaal al?)
Ik weet echt niet wat je precies wilt.


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 04-10-2002 15:44 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

WHO CARES!


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 04-10-2002 15:51 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Idee: pak de broncode van The Gimp (Photoshop kloon) hier: ftp://ftp.gimp.org/pub/gimp/v1.2/v1.2.3/ (2de of 3de bestand)...gebruik WinZip op 'm en kijk in de *.c bestanden of je niks interessants kan ontdekken.



body_of_evidence
Usericon van body_of_evidence
Posted 04-10-2002 16:03 by body_of_evidence Wijzig reactieProfiel van body_of_evidenceQuote dit bericht

ik wil weten wat er met pixels gebeurd zodra je een foto (maakt niet uit wat voorn formaat of dergelijke) veranderd (morphing, warping, etc.)


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-10-2002 16:08 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Dat kan je op 2 manieren zien heh:
-Wil je weten wat er absoluut of relatief gebeurd? Dus wat er met een pixel op 1 vaste plek gebeurd of wat er met 1 pixel gebeurd? Waar hij heen gaat bijv.


body_of_evidence
Usericon van body_of_evidence
Posted 04-10-2002 16:12 by body_of_evidence Wijzig reactieProfiel van body_of_evidenceQuote dit bericht

allebei


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 04-10-2002 19:00 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Zoek een boek over 2d Computer Graphics ...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 04-10-2002 19:51 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

een pixel is en blijft toch altijd een pixel?


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 04-10-2002 19:55 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 4 oktober 2002 19:51 schreef Phaestus het volgende:
een pixel is en blijft toch altijd een pixel?


met een locatie en een kleur ... en die twee zijn variabel !


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 04-10-2002 19:59 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

ach ja.. das waar..



"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen