|
Auteur: |
|
|
weet iemand wat er met pixels gebeurd als je iets morpht? |
|
wat is morphen ? ...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei |
|
Je pixels veranderen niet, maar als door dat morphen een pixel schijnbaar tussen twee pixels komt te liggen, wordt z'n kleur gespreid over die naburige pixels (denk ik). ...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei |
|
waaaaaaaaaaaaat? the problem is to determine the way in which the pixels in one image should be mapped to the pixels in the other image. So, we need to specify how each pixel moves between the two images. This could be done by specifying the mapping for a few important pixels. The motion of the other pixels could be obtained by appropriately extrapolating the information specified for the control pixels. These sets of control pixels can be specified as lines in one image mapping to lines in the other image or points mapping to points. |
|
k, ik snap het niet: lineaire afbeelding? ...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei |
|
Tja maar eerst moet je precies weten WAT voor soort "morph" je gaat gebruiken. Morphing is een heel breed begrip, het is synoniem voor "transformeren". Uit dictionary.com: morph3 Pronunciation Key (môrf) v. morphed, morph·ing, morphs v. tr. To transform (an image) by computer: cinematic special effects that morphed the villain into a snake. |
|
nou, ik moet bijvoorbeeld een foto van iemand morphen op de computer. dat houdt in: dat ik de hele foto ga veranderen en er iets anders van ga maken. en ik heb geen idee wat er dan met de pixels gebeurd, je verplaatst de 'main pixels' neem ik aan, maar hou zit het met wat er dan wit wordt? wordt dat dan gewoon met dezelfde kleur pixels ingevuld? Komen er dan pixels bij? ik werk nu met zo'n programmatje dat anmanie heet. (duits) |
|
Als de foto niet van grootte verandert dan blijft het aantal pixels precies hetzelfde. Maar ja, een "foto" op de computer kan in heeeel veel soorten formaten opgeslagen worden. Het makkelijkste voorbeeld is BMP (BitMaP). (Als ik me niet vergis tenminste) Voor 8-bits kleur per kanaal heb je dus Rood Groen Blauw (3) x 8 bits dus heb je 24 bits informatie nodig voor 1 pixel. Maar ja, en verder???? Als een pixel volledig rood is dan heb je zoiets: 0xff0000 (maar dit weet je toch allemaal al?) Ik weet echt niet wat je precies wilt. |
|
WHO CARES! Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
Idee: pak de broncode van The Gimp (Photoshop kloon) hier: ftp://ftp.gimp.org/pub/gimp/v1.2/v1.2.3/ (2de of 3de bestand)...gebruik WinZip op 'm en kijk in de *.c bestanden of je niks interessants kan ontdekken. |
|
ik wil weten wat er met pixels gebeurd zodra je een foto (maakt niet uit wat voorn formaat of dergelijke) veranderd (morphing, warping, etc.) |
|
Dat kan je op 2 manieren zien heh: -Wil je weten wat er absoluut of relatief gebeurd? Dus wat er met een pixel op 1 vaste plek gebeurd of wat er met 1 pixel gebeurd? Waar hij heen gaat bijv. |
|
allebei |
|
Zoek een boek over 2d Computer Graphics ... Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
een pixel is en blijft toch altijd een pixel? "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: met een locatie en een kleur ... en die twee zijn variabel ! Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
ach ja.. das waar.. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
Index / Algemeen |