IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Fates Warning, 09-03-2012 @ De Pul, Uden
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-02-2012 18:43 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Eén van de grondleggers van progmetal in Uden: FATES WARNING! De enige show in Nederland!
Al sinds 1983 bestaat de scheurende gitaarsound van Fates Warning. Fates Warning is een band met veel wisselwerking in de bezetting van de band. Toch zijn deze heren, Ray Alder (zang), Jim Matheos (gitaar) en Joey Vera (bas) door de jaren heen ijzersterk gebleven in wat ze doen. De band wordt gezien als grondlegger van de progmetal. Ze staan met trots in het rijtje progmetalbands tussen o.a. Dream Theater en Iron Maiden.
Als deze band eenmaal begint aan hun avontuur op het podium wordt je direct meegesleurd in een fantasierijke wereld. Vanaf de eerste noot weet gitaarvirtuoos Jim Matheos je aan te spreken en neemt je aan de hand mee door deze muzikale reis. Deze reis kenmerkt zich door de typische drumpatronen met snelle, vreemde tempowisselingen, complexe songstructuren, technisch hoogstaande instrumentale beheersing en nadruk op lange composities, die vaak gevat zijn in conceptuele verhaallijnen.

Open 19:30 Start 20:00
Voorverkoop € 19,00
Avondkassa € 22,00

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Ghislain Lambert
Usericon van Ghislain Lambert
Posted 05-02-2012 21:38 by Ghislain Lambert Wijzig reactieProfiel van Ghislain LambertQuote dit bericht

Ik wist niet dat Uden zo'n grote progmetal scene had, met FW als grondleggers!
Maar FW altijd goed, dus wie weet present.

" When the going gets weird, the weird turn pro!"

DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 06-02-2012 19:15 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

hmmm dit kan wel leuk worden

I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down

Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 06-02-2012 19:49 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Gewoon doen Vincent! Afgelopen jaar in Sneek of all places was ook top.

DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 06-02-2012 20:50 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

Staat al in de agenda

I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down

Daops
Usericon van Daops
Posted 07-02-2012 10:38 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2012 21:38 schreef Ghislain Lambert het volgende:
Ik wist niet dat Uden zo'n grote progmetal scene had, met FW als grondleggers!
Maar FW altijd goed, dus wie weet present.
Ik wist niet dat Iron Maiden progmetal maakte

Hoe dan ook, Fates Warning heeft me nooit echt kunnen bekoren. Niet aanwezig dus.

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com