IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Klabautamann (prog black)
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 15-02-2012 22:16 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Fijne band dit! Zowel Merkur als het zojuist uitgebrachte The Old Chamber vind ik erg gaaf.

Mijn recensie:

http://www.zwaremetalen.com/recensie/21823/Klabautamann-The-Old-Chamber.html

Meer liefhebbers? Ook gelieerde bands Woburn House en vooral Valborg zijn ook aan te raden.

holysjit
Usericon van holysjit
Posted 15-02-2012 22:18 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Geweldig album. Geniaal

Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 16-02-2012 8:11 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Gave band, inderdaad. Was al wel een topic over gestart.

Ja hoor...

Dirge for november
Posted 16-02-2012 8:17 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Met een andere spelling? Ik heb twee keer gezocht.

Jolly Roger 666
Posted 16-02-2012 8:29 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Raar!

Ik heb de jongens een in Spanje ontmoet en vervolgens twee weken mee zitten zuipen, samen met Sjoerd van Caedere. Toen hadden ze net hun demo uit, die ik overigens ook al niet slecht vond.
Iemand zou ze eens naar Nederland moeten halen, m.i.

Heb nog wel het e.e.a. liggen, mocht je interesse hebben. Zoals ik al zei de demo, de drie (geloof ik) daarop volgende albums en een Island-demo. Eerst even zien wat het op eBay doet ;-)*

* jokes, natuurlijk.

Ja hoor...

Dirge for november
Posted 16-02-2012 8:44 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Een gig zou ik zeker naar toe gaan als het een beetje in de buurt was

Verder: arme student hier, dus ebay it is

Ook bekend met Valborg?

Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 16-02-2012 8:50 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Jaren geleden 'Der Ort' gekocht. Het idee van 'natuurgeinspireerde' progressieve black metal stond mij aan. Jammer alleen dat Klabautamann dat niet is. De muziek is te braaf en wordt te simpel gehouden. Lijntje hier, tierelantijntje daar, maar nergens wordt het interessant of raak je onder de indruk van hun muzikaalvakmanschap. De lat ligt te laag, waarschijnlijk om het binnen hun kunnen te houden, en daarom is de muziek van Klabautamann niet meer dan matige ideetjeskunst.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 16-02-2012 9:07]

If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.

Dirge for november
Posted 16-02-2012 9:03 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Poeh, ik ken Der Ort niet, maar ik herken me niet in jouw omschrijving. Probeer Merkur eens, muzikaal vakmanschap en heersendheid te over.

Jolly Roger 666
Posted 16-02-2012 9:13 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Ik vind het af en toe wel braaf. Soms is het gewoon wat dunnetjes, maar het stoort me niet. Het hoeft niet altijd zo heavy.

Ze doen mij soms ook wel een beetje denken aan Emperor.

Ja hoor...

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-02-2012 10:47 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Waardeloze bandnaam, ik moet daardoor toch altijd aan dit liedje denken:

Heb maar even de Achterhoekversie gedaan, de Duitse kon ik niet vinden.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Jolly Roger 666
Posted 16-02-2012 10:52 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Inderdaad een moeilijke poep-naam... dat wel.

Ja hoor...

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 11:21 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Klabanus Man.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-02-2012 11:44 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 16-02-2012 22:12 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 16 februari 2012 9:13 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Ik vind het af en toe wel braaf. Soms is het gewoon wat dunnetjes, maar het stoort me niet. Het hoeft niet altijd zo heavy.

Ze doen mij soms ook wel een beetje denken aan Emperor.
Het idee achter en de uitwerking van de muziek moeten enigszins overeen komen. Dat doet het bij Klabautamann niet. Als ik ielle collage's wil horen zet ik wel (oude) Der Blutharsch aan.

If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.

Zoep
Usericon van Zoep
Posted 16-02-2012 22:34 by Zoep Wijzig reactieProfiel van ZoepQuote dit bericht

Het eerste YouTubenummer, Forlorn Sea beluisterd, heeft inderdaad wat. Bij October heb ik veel moeite met de vrouwenzang, dat is meestal niet mijn kop thee.

Argh
Usericon van Argh
Posted 17-02-2012 1:59 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Even trollen zodat alle TRVE KVLT debielen het meteen niet meer leuk vinden

En idd volgens mij was er ooit al een topic over deze band? Heb de nieuwe nog niet beluisterd (behalve het nummer gepromote op de frontpage, waar ik niet warm van werd... teveel Enslaved achtig) maar heb erg genoten van Merkur en Der Ort...

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 17-02-2012 1:59]

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com