|
Auteur: |
|
|
Destroy Judas heeft een album, Wake, gratis en legaal te downloaden: http://destroyjudas.bandcamp.com/ Maar je mag ook betalen, en dat is het meer dan waard. Loodzware doom/sludge met een zweverige/hypnotiserende feel. Prima grunts, mooie cleans (check die hartverscheurende uithalen na 10 minuten in Wake!), solide muzikaal geweld. Dreunt lekker door op laag tempo, om soms even een stap terug te nemen en vanuit meer opbouwende melodische partijen en stuwende ritmes weer wat energie erin te brengen. Alsof je verzwolgen wordt door een zwarte zee die je soms even aan het oppervlak brengt om mee te deinen op de golven en de zon te zien, alvorens je weer langzaamaan de diepte in te sleuren... Beetje Alaskan, VYGR, Overmars (bepaalde dramatiek in de clean vocals, opbouw), Neurosis, maar vooral zichzelf. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ben ik al een tijdje naar het luisteren. Erg goede plaat...en coole bandnaam Horns up! |
|
Alsof je naar een goede vriend luistert die maar niet over z'n ex-vriendin uitgepraat raakt. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Zijn dat nog een beetje vette bands, dan? Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Mindrot vind ik de toffere van die twee. Zaten mid jaren '90 op Relapse. Vooral Dawning vind ik erg sterk. Eyes of Fire is wat melodieuzer en catchier, maar ook niet verkeerd. |
|
Fijne plaat inderdaad. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Het pakt me niet zo. |
|
quote: Ik ga eens op zoek! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Mindrot is gewoon geniaal... Beide albums en de mini zijn te gek. Op de één of andere manier als die zanger zijn normale stem gebruikt doet hij mij aan Bowie denken.. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: Dawning zitten luisteren, even wennen aan de productie (zeker tov Destroy Judas), maar klinkt wel prima! Begrijp de associatie met Bowie wel, zitten wat dingen in zijn klankkleur en bepaalde trillingen in de zanglijnen die overeenkomen. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Nee, toch niet dat wat ik ervan verwachtte. Iets teveel doom; te melodieus. |
|
quote: De Bowie-associatie heb ik vaker voorbij horen komen! |
|
ik vind het heerlijke muziek de numemrs lopen ook lekker in elkaar over redelijk veel variatie en toch als een geheel klinken ... het is niet iedereen gegeven |
|
De LP is inmiddels te bestellen, wel wat prijzig, maar zeker de moeite waard Daarnaast een interview met Dan van Destroy Judas te lezen via het huisje rechtsboven deze post. |
|
Nieuwe plaat, Forever Like Stars...We Shine, is sinds vandaag digitaal uit: https://destroyjudas.bandcamp.com |
|
Bedankt voor het nieuws! De melancholie was sterk in de vorige. Heerlijk. De nieuwe even bookmarken. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
Index / Heavy Metal |