|
Auteur: |
|
|
3 Inches of Blood vind ik wel gaaf. Verder ken ik alleen Havok, heb gelukkig nog even om erover te dubben |
|
Oh nais, Havok. Goatwhore vind ik wel leuk maar ook een beetje raar. Ik zie het vooral als een soort heppie-black-metal. |
|
|
|
Onder de noemer ‘Long Live Heavy Metal’ toeren 4 bands door Europa waarbij ook Baroeg wordt aangedaan. Als je heavy metal als overkoepelende term voor alle subgenres hanteert dekt de naam van deze tour de lading wel. De bands zelf zijn wel wat harder dan de gemiddelde heavy metal band. Het Canadese 3 Inches Of Blood trekken de kar en zij zijn nog wel als heavy metal te omschrijven, al beukt de band er wel flink op los. Een beetje in de richting van het harde werk van Judas Priest. Goatwhore uit Amerika is zonder twijfel de extreemste band binnen deze package. Het recent uitgekomen ‘Blood For The Master’ laat vuige black/death metal horen. Het Spaanse Angelus Apatrida is misschien voor velen een onbekende naam, maar deze thrashers hebben al 4 albums op hun naam staan waarvan ‘The Call’ zojuist verschenen is. Havok uit de VS is een typische exponent van de nieuwe generatie thrash metal acts. Van die gasten die nog fris en fruitig zijn en alles tot moes weten te spelen. |
Index / Concerten |