IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Warhorse-achtige muziek
Zoep
Usericon van Zoep
Posted 13-03-2012 21:50 by Zoep Wijzig reactieProfiel van ZoepQuote dit bericht

Ik vind Warhorse leuk, ik word er vrolijk van! Ik denk wel dat ze op een bepaalde manier een beetje falen, want hun thema's die ik in de gauwigheid zag vind ik dan weer niet aanwezig, zoals dood en al die afgekauwde dingen, tenminste, in hun muzikale stijl. Kan ook aan mij liggen. Nah, eerder denk ik aan zoiets:

Iets met een bos en vrolijke tovenaartjes en schattig lelijke kobolden die om een roze vuur dansen.

Dan hebben ze zich zo'n plaatje op Metallum gefixt:

Als ik in die band zat zou ik me eerder laten fotograferen als een manische ridder die verdrinkt in een badkuip met stroop.

Kent iemand iets dat hier sterk op lijkt? Ik geloof dat het zich classificeert als stoner doom.

Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 13-03-2012 22:28 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Probeer Faces Of Bayon.
http://www.facebook.com/facesofbayon
Met Matt Smith van Warhorse.
Hun Heart Of Darkness cd is prima te doen.

De meest bekende band van het stoner doom genre is wel Electric Wizard.
Bekend mee??
http://www.myspace.com/electricwizarddorsetdoom

bub

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-03-2012 0:11 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Totalen stoner doom krieg dit, natuurlijk. En relaxede shit.

Begin eens met Sleep en Goatsnake, beiden redelijk tot zeer invloedrijk. En daarna de andere 8173456130 bands in dit genre. Cough, Ramesses, Electric Wizard voor de metal, Weedeater voor de sludge, dat soort dingen. Ufomammut, weet ik veel. Kan niet fout gaan.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 14-03-2012 10:43 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Wat zwaarheid betreft komt Thee Plague of Gentlemen aardig in de buurt denk ik zo. Zelf kan ik niet naar de full-length van Warhorse luisteren omdat er iemand telkens gruwelijk naast soleert. Vast bewust, want het valt teveel op. Iets van Majeur solo op mineur muziek voor zover ik me kan herinneren.

BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 14-03-2012 11:19 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

BongoBongo is zelf erg gecharmeerd van WoFat

Zoep
Usericon van Zoep
Posted 14-03-2012 15:45 by Zoep Wijzig reactieProfiel van ZoepQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2012 22:28 schreef Bub het volgende:
Probeer Faces Of Bayon.
http://www.facebook.com/facesofbayon
Met Matt Smith van Warhorse.
Hun Heart Of Darkness cd is prima te doen.

De meest bekende band van het stoner doom genre is wel Electric Wizard.
Bekend mee??
http://www.myspace.com/electricwizarddorsetdoom

Ja, heb een paar nummers beluisterd. Is wel grappig, maar heb moeite met de zang.

Zoep
Usericon van Zoep
Posted 14-03-2012 15:49 by Zoep Wijzig reactieProfiel van ZoepQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2012 0:11 schreef M. het volgende:

Begin eens met Sleep en Goatsnake, beiden redelijk tot zeer invloedrijk. En daarna de andere 8173456130 bands in dit genre. Cough, Ramesses, Electric Wizard voor de metal, Weedeater voor de sludge, dat soort dingen. Ufomammut, weet ik veel. Kan niet fout gaan.

Bedankt voor de namen! Die ga ik eens opzoeken.
quote:
Op 14 maart 2012 10:43 schreef Dirge for november het volgende:
Wat zwaarheid betreft komt Thee Plague of Gentlemen aardig in de buurt denk ik zo. Zelf kan ik niet naar de full-length van Warhorse luisteren omdat er iemand telkens gruwelijk naast soleert. Vast bewust, want het valt teveel op. Iets van Majeur solo op mineur muziek voor zover ik me kan herinneren.

Die is mooi.

quote:
Op 14 maart 2012 11:19 schreef BongoBongo het volgende:

Ook wel nais!

Zoep
Usericon van Zoep
Posted 14-03-2012 15:50 by Zoep Wijzig reactieProfiel van ZoepQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2012 0:11 schreef M. het volgende:

Bedankt voor de namen! Die ga ik eens opzoeken.
quote:
Op 14 maart 2012 10:43 schreef Dirge for november het volgende:

Die is mooi.

quote:
Op 14 maart 2012 11:19 schreef BongoBongo het volgende:

Ook wel nais!

Zoep
Usericon van Zoep
Posted 19-03-2012 19:20 by Zoep Wijzig reactieProfiel van ZoepQuote dit bericht

Die vocalist van Thee Plague of Gentlemen is wel in het gevang wegens het zijn van een vieze meneer met pedo-activiteiten.

Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-03-2012 9:03 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Klopt. Maar neemt niet weg dat die band kwa sound van de bands die ik ken het dichtst bij Warhorse zit. Ik dacht: Daar kom je vanzelf achter.

Naar: ja. Maar de rest van de band heeft daar weinig mee te maken. Nu heet dat Serpentcult. Eerst met zangeres en nu zonder. Ze maken gave platen maar toch net even een andere stijl.

edit: Ik moet overigens bekennen dat ik het om bovengenoemde reden een tijdlang niet geluisterd heb. Het gaf toch een beetje een nare bijsmaak.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 20-03-2012 9:04]

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com